Vis full versjon : Hjelp til BH størrelse
For å si det rett ut trenger jeg virkelig en ny BH.
De har vokst litt kan man si og "detter" mer eller mindre ut av de jeg har nå.
Spm er: hvordan regner jeg ut korrekt BH størrelse og bør jeg kjøpe en vanlig BH nå som jeg er gravid eller noen andre typer?
Vokser de mye mer fremover?
Jeg må ut i morgen og handle BH'er jeg også. Nå er daiene blitt så tunge at ingen av BH'ene jeg har gjør jobben sin lenger.. :himle:
Jeg går egentlig utifra at de vil fortsette å vokse og holde seg stor til man er ferdig å amme?!
Jeg kommer i hvert fall til kjøpe BH'er som jeg har litt "å gå på i" fremover.
Både bravissimo.com og www.figleaves.com har alt av størrelser i BH-er (fra A til H!!) , amme-bh-er også. Der står også nøye beskrivelse hvordan du går frem for å måle størrelse, og få en cup som passer - hva du skal gjøre hvis det "tyter opp" foran, eller hvis stroppen faller av skulderen f.eks
NB: Det er litt forskjell på hvordan de håndterer porto og tollkonstnader på de to!
Nei nei nei nei!
Alle som har (eller som i mitt tilfelle, med en brystreduksjon har hatt) store bryster vet viktigheten av en BH som PASSER.
Dette er ikke minst viktig når en er gravid og ammer, for vekta og omfanget på brystene øker mye, som gjør at de kan miste fasongen og ikke minst være en belastning for skuldre og nakke.
Dersom du VET din nye BH størrelse kan du gjerne bestille fra Bravissimo og lignende sider. Bravissimo er forøvrig kongebra på store størrelser. Marks and Spencers har også veldig gode gravide og ammebher i store størrelser til bra priser.
Dersom du IKKE vetr din nye BH størrelse må du bli målt. Jeg tenker slik som en BH som jeg tenker om bilsete til Bitteliten: kjøp noe som passer NÅ og i tiden framover, ikke noe du kan vokse inn i. For mitt vedkommende: jeg har gått opp to cup-størrelser (fra C til DD) og to størrelser rundt brystkassa (fra 75 til 85) nå i uke 24.
Bør du kjøpe en annen type? Spørs litt hva du trives med. Selv har jeg gått over til non-wire, fordi det sies at bøyle bh kan hindre melkegangene. Jeg ville gått for myk bomull, så såre som brystvortene mine er nå om dagen ville blonder vært vondt.... myk bomull uten sømmer over brystvorta er det beste.
Undertøysbutikker med godt utvalg har ansatte som kan hjelpe deg å finne riktig størrelse. Det viktigste er at skulderstroppene er bredere enn til vanlig, for å hjelpe til med å bære vekta; at den sitter godt rundt ryggen (skal ikke sprike eller sige opp/ned) og at cup`en dekker hele brystet også på siden. De jeg har snakka med har gjerne gått opp 2 cup størrelser og to størrelser rundt under graviditeten, og så gått ned en størrelse rundt men opp en ny størrelse i cup etter fødselen. Dette er imidlertid veldig individuelt da...
Ja, BHer er noe som opptar meg.......
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.