PDA

Vis full versjon : Ubehagelig opplevelse

Madicken
27-08-2002, 01:24
Hei,

Tenkte jeg skulle fortelle om min ubehagelige opplevelse i dag. Jeg reiser en del i jobben, og i dag morges satt jeg i midtsete på morgenflyet mellom to menn. Etter å ha drukket noen store slurker appelsinjuice ble jeg så kvalm at jeg kastet opp (første gang jeg kaster opp, forøvrig, og jeg rakk å finne frem spyposen). Hadde ikke spist tidligere på morgenen, men så var det fryktelig tidlig også. Ganske pinlig, og ikke særlig appetittelig for min "naboer" som holdt på å spise frokosten.

Noen som har noen triks til neste gang jeg skal ut å fly? En venninne av meg fortalte at hun hadde hørt at appelsinjuice er noe av det verste du kan drikke, hvis du ikke vil bli kvalm. Er ellers i fin form, men litt sliten og groggy av og til. Drakk kun et glass vann før jeg dro.

Hilsen Madicken og knerten (12+0)

Beate
27-08-2002, 04:35
Det aller første du bør gjøre, er å spise litt mat etpar timer før du setter deg i flyet. Slik at magen har litt å jobbe med, og får roet seg og ikke er fullstendig tom.

Ellers kanskje det hjelper litt med salt lakris-pastiller, sitron-pastiller osv? Mange gravide finner seg sukkerfrie pastiller som de har med over alt, som regel med sterk smak, ikke søtt, og som taes i det øyeblikket man føler kvalme eller uvelhet. Hjelper hos meg iallefall, men så flyr ikke jeg heller da..

Beate, 11+3

Marianne73
27-08-2002, 10:49
Hei :)

De gangene jeg har kastet opp har det stort sett vært om morgenen rett etter jeg har drukket et stoooort glass appelsinjuice........I tillegg til at jeg har blitt allergisk for appelsiner har jeg altså funnet ut at for meg er appelsinjuice en killer. Det ar igrunn ikke vært noe jeg har kunnet gjøre hvis jeg har kastet opp da kvalmen har kommet plutselig og jeg såvidt har rukket å komme meg inn på do. Mitt triks er å spise knekkebrød + å prøve å ikke drikke altfor mye på tom mage. Youghurt fungerer av og til, men ikke om morgenen.....Stress om morgenen er også noe magen min takler dårlig, så jeg tar det helt med ro om morgenen og prøver å sitte ned når jeg spiser mitt lille knekkebrød:)
Har heldigvis unngått slike ekle episoder som du beskriver, men går rundt og brekker meg i ny og ne. Det er heller ikke så apetittelig.....
Lykke til videre - håper kvalmen bare var et forbigående fenomen.

Marianne

Billy Jean
27-08-2002, 21:37
Det er lurt å starte dagen med å spise litt, som du også er blitt rådet til over her. Mange sverger til Farris iblandet litt eplecider for å døyve kvalmen, men det hjelper nok garantert å ha litt fast føde i magen også. Å spise varm mat virker også kvalmedempende for mange, og her er det jo smak og behag hva som frister.

Håper du slipper å oppleve noe lignende igjen. Hørtes ikke noe særlig ut, nei!

Tidl. bruker
28-08-2002, 11:44
Da jeg var gravid første gang kunne jeg ikke drikke appelsinjuice eller vann.

Det kom rett opp igjen.
Mens nå drikker jeg faktisk bare appelsinjuice.

Denne gangen kan jeg ikke drikke melk:???:

Tidl. bruker
28-08-2002, 13:03
Huff høres ikke godt ut! :(