PDA

Vis full versjon : Er jeg helt sprø nå....?

Tidligere bruker
27-08-2002, 11:35
I dag sendte jeg nemlig inn en søknad på fast jobb!!!!
Skrev selvfølgelig om min situasjon og at jeg skulle ha permisjon fra desember til august.
Er det noe sjanse for at jeg i det hele tatt blir vurdert tror dere?
Dette er en jobb jeg virkelig har lyst på, og jeg er kvalifisert.
Men de må jo da leie inn vikar for meg nesten med det samme da!!:gal2:
Blir spennende å se om jeg hører noe:uff:

Amadala 24+1

sanna
27-08-2002, 12:40
Tror nok at du vil ligge ganske underst i bunken da, ja...! Jeg har vært med på noen ansettelser, og når man søker etter folk, så trenger man dem som regel i arbeid STRAKS! Det kommer jo naturligvis veldig an på hvilken jobb det er, men jeg tror ikke du skal ha for store forhåpninger, dessverre. Ikke for å være ekkel og pessimistisk på dine vegne, altså! Synes du var tøff som søkte, jeg.... Selv har jeg mer enn nok med å glede meg til permisjonen begynner i november...;)

Alva
28-08-2002, 13:12
Som Sanna sier, de færreste ansatter noen som allerede er snart 6 måneder på vei, og som skal ut i permisjon snart, likevel... Men du var tøff som søkte ;) :klapp: :klapp: :klapp:

Østen
28-08-2002, 13:16
Er du best kvalifisert har de ingen rett til ikke å gi deg jobben!

I så fall pusser du Likestillingsombudet på dem.

Lykke til.

koala
28-08-2002, 14:30
Tøft! Selv om du har retten på din side om du er best kvalifisert er det inkke noe problem å "finne" på en årsak som gjør at du "desverre blir innstilt som nr.2" SÅ likestillingsombudet kommer som regel ikke så langt desverre. Men kanskje dette er en arbeidsplass som verdsetter mennesket de ansetter og de kvalifikasjonene du har så mye at noe så normalt som barselpermisjon ikke spiller noen rolle. Da er du heldig , for det sier også noe om arbeidsgivers integritet på andre områder. Det er en plass jeg gjerne skulle jobbet på! Har en venninne som søkte jobb i 4.måned og fortalte dette på første intervju, hun ville ikke hemmeligholde det. Desverre ble hun ikke innstilt, men han som foretok intervjueren sa etterpå at han ikke hadde nevnt graviditeten for innstillingsnemden fordi han ikke ville at det skulle farge beslutningen. Han var av den oppfatning at det ikke skulle spille inn på ansettelsesprosessen samtidig som han var glad for at hun var så modig å tørre å si ifra. (Nå har hun et engasjement et annet sted som behøvde folk fram til terminen hennes ) Så lykke til!!! Håper du er heldig å blir vurdert for hva du kan og ikke at du er gravid :)
Koala 24+3