PDA

Vis full versjon : villblomst blør.....

Tidl. bruker
27-08-2002, 11:55
HJELP!!!!! i går begynte jeg å blø, dro lett på legevakta. måtte jo vente en stund der da....men på undersøkelse og ultralyd så alt til å være greit, men hun kunne ikke garantere noe enda!! Blodet var rødt og friskt, men 2 bittesmå blodklumper.
Når jeg våknet i dag var det fremdeles blod, bare at nå var det veldig mørk og gammelt? og en liten blodklump nå også....off hva tror dere?? går det galt tro`?? Dette er ikke morra, ihvertfall ikke når vi skal gifte oss til lørdag...svar ærlig da jenter!!

Tidl. bruker
27-08-2002, 12:08
Jeg sliter OGSÅ med blødniger i svangerskapet. Blødnigene begynte i uke 5. Hadde stort sett blødniger helt jeg skulle til legen i uke6.
Men siden jeg har hatt et svangerskap tidligere blødniger tok jeg ikke det alvorlig. Kom til GU i uke 7, nesten på grensen til å kunne se noe. Men vi så hjerte bevege seg.

Ellers 13-15.8 hadde jeg veldig sterke blødniger, men ikke smerter / feber. Men jeg da jeg var på KK 15.8 fikk jeg GU først. Men da så de ikke så mye. Mest skygge av fosteret. Men da UL ble tatt fikk vi se ungen vår. Alt så bra til med ungen, det vinket til mammaen og pappaen sin he-he. Pluss at det sprelte så mye, etter at legen vekke det til live med UL.
Jeg må i dette svangerskapet ha ekstra lege kontroll timer. Vedvarer blødnigene frem til Uke 24 da må jeg ha mer kontroller på KK også. Sliter sånn på kroppen. Holder dette på slik til uke 24 kan jeg risikere å bli innlakt på sykehuset også resten av tiden. For jeg slet sånn med det med førstemann. Så er redd for lang tid på sykehuset. Da må nok min mann sykemedle seg slik at gutten vår blir tatt hånd om.

Ikke bare å gå gravid alltid. Pluss at jeg har bekkenløsnigen som plager meg. Jeg var til fysio her om dagen , fikk brekket det på. Blir heldt utslitt. Problemer med å få med meg høyre foten inni mellom. Huff jeg bare klager. Men jeg klager ikke direkte til noen.!!! Men jeg bør slutte med å prøve å være mer frisk og opplakt enn det jeg er.

jeg sliter sånn med blødniger. Hadde så krafige igjen sist onsdag.. Men eneste de kan si hold sengen, slapp av. Heldigvis var han hos dagmamma ellers tror jeg at jeg vill hørt med min mor idag. For jeg erikke frisk de dagene jeg har så krafige blødniger. Men jeg har sporblødniger nesten hele tiden.

Jeg får ikke lov å gjøre noen ting lenger nesten, har så krafige blødniger. Føler meg så hemmet. Pluss at vi skal snart flytte inn i nytt hus. Huff.....

Er allså sykemdlt ikke godt å slite med blødninger!!! Håper legene tar deg på alvor.

Vær forsiktig med sex frem til 12 uke. Fra da av og frem til uke 24 må du også være forsiktig. For skulle det skje noe før den tid kan de ikke gjøre noe.

Jeg er nå 13 uker på vei.

Vær forsiktig med å anstrenge deg formye. Ikke løft tunge ting, ikke bra når en har blødninger.

Jeg er her hvis du skulle føle for å snakke mer om dette tema eller annet.

Bare til å ta kontakt via mail eller pm! :klapp:

Lykke til videre!

:findag: :) :)

LaLuna
27-08-2002, 13:01
:stakar:
Ville bare gi deg en trøsteklem, Villblomst!

Håper det går bra med deg.

Cazandra
27-08-2002, 13:31
Huff så ekkelt villblomst:stakar:
Håper det går greit med deg og du får en ul og kan se at den lille har det bra:)

:klem: fra meg!!!!!

Billy Jean
27-08-2002, 14:07
Ville bare si at jeg håper at alt går bra med deg og babyen, villblomst! Det er mange som har blødninger under graviditeten uten at det er noen fare på ferde. Men det er jo ikke noen særlig trøst kanskje, når man selv er redd.
Krysser iallefall alle fingre for deg! :)

Snehvit
27-08-2002, 14:23
Hei Villblomst!

Akkurat det samme skjedde med meg da jeg var 12 uker på vei. Jeg fossblødde, og det kom ut en relativt stor klump. Vi reiste på sykehuset og på ultralyden så vi at babyen hadde det fint. Dagen etterpå kom det litt blod, men så stoppet det.

Nå i uke 23 står alt bra til med babyen. Vi tror det skyltes at vi hadde sex tidligere på kvelden.

Dersom babyen din hadde det bra og livmor munnen var lukket har du sannsynligvis ingenting å bekymre deg for. Bare ta det litt ekstra med ro. Jeg ble sykemeldt en periode, og fikk heller ikke lov å reise på den ferien vi hadde planlagt. Men det viktigste er jo at babyen har det bra.

Alt er nok som det skal være, men her kommer en :stakar: fra meg, jeg vet godt hvordan du har det

Kelm Snehvit

Meg
27-08-2002, 15:03
:stakar: til villblomst

Prøv å fokusere på at legen på legevakten sa at alt så ut til å være iorden. Huff...vet ikke hva jeg skal si. Sikkert ikke lett for deg å slappe av heller siden du skal gifte deg til helga.

Jeg tror på at alt går bra! Gratulerer med den store dagen på lørdag:hjerter:

Klem fra Meg

WencheL
27-08-2002, 16:58
Vet ikke om dette er så mye trøst, men har selv blødd endel i både dette og mitt forrige svangerskap. Det kan "bare" være blodkar i skjeden eller utenpå livmorhalsen som har blitt sprengt.
Da blir blodet brunere dagen etter...

Lykke til villblomst, det går nok bra.

WencheL

tigern
27-08-2002, 17:24
:stakar: klem fra meg.

Dette går bra!!! Håper du får et kjempefint :elsker2: bryllup og :fest: til lørdagen.

Skal se om jeg kan finne deg i avisa ;)

:vink: fra meg i 9+3

Beate
27-08-2002, 20:50
Huff da, Villblomst:stakar:

Jeg har også hatt bittelitt blødninger i dette svangerskapet. Fikk da 2 ekstra ul for å finne ut grunnen, og de fant at blodet kom fra enden av den ene morkaka. Dette er helt vanlig, fordi morkaka graver seg lengere og lengere inn i livmorveggen, og pga. dette kan det oppstå litt blødninger.

Krysser fingrene for at alt går bra med deg og babyen. Ta det med ro nå. Legg deg ned og ligg masse! Det sa de til meg, og blødningene stoppet og har ikke kommet igjen.

anita
27-08-2002, 23:21
Vil bare gi deg en :stakar:

Håper det bare var en uskyldig blødning.

indi
28-08-2002, 00:35
Jeg blødde også. ganske mye, i 9 dager. Har nå godt til kontroll hver uke i tre uker. Alt er bra. Den lille pumper som bare det.:klapp:

Årsaken til at jeg blødde, kom fra livmortappen. Den blødde innvendig. Bare at legen min kom borti, var nok til at jeg blødde mer.

Jeg fikk beskjed om å dra hjem å legge meg på sofaen. Husarbeid og ting kunne jeg bare glemme, handling av mat og sex var også utelukket.

Det var ikke farlig å blø så lenge jeg ikke ble syk, feber å ting, eller fikk vanvittige smerter.

Det fikk jeg ikke:klapp:

Nå er alt bra igjen. Var hos legen i dag. Lille "egget" var 18mm og hjertet slo som bare det.:D

Helt friskmeldt. Det skal bli deilig å få vaske gulvet selv. Er ikke helt det samme når gubben gjør det, men han har gjordt så godt han kan da:)

Lykke til videre du også :)
Det går nok bra.

Koz indi & egget 8+5

Anja22
01-09-2002, 01:21
Hadde selv blødnonger med første graviditet.
Og det kom eg og legen fram til var fordi eg var stresset
Kan jo hende du også er det siden du har planlagt et helt bryllup og greier.

Men ingenting er jo sikkert.
Lykke til uansett med bryllup og baby.