PDA

Vis full versjon : Bakoverliggende livmor

Mammameg
16-03-2006, 12:01
Jeg har fått beskjed om at jeg har bakoverliggende livmor. Vet at det er en del kvinner som har dette... Noen som kan fortelle meg hva det egentlig betyr?:rødme:

Hadde noen enorme ryggsmerter under fødselen forrige gang, kanskje det er en sammenheng?:gruble:

maimamma
16-03-2006, 12:11
Det har jeg også ifølge legen min. Vet egentlig ikke så mye om det, men jeg hadde ikke noen spesielle ryggsmerter under fødselen (iallefall ikke utenom det normale, føding erjo ikke akkurat godt!)

*Mariell*
16-03-2006, 13:23
Jeg har det samme og hadde også mest vondt i ryggen/halebeinet under fødselen. Vet ikke om det har noen sammenheng :???: Ellers fikk jeg beskjed om at bakoverliggende livmor kunne gjøre det vanskeligere å bli gravid + at magen viser litt mindre i begynnelsen siden babyen ligger mer inn i kroppen ann vanlig.

Dolliemor
16-03-2006, 13:32
Jeg har også bakoverbøyd livmor, men det fikk jeg først vite i høst etter en MA jeg hadde. Har ikke hatt noen plager hverken med det ene eller andre i forbindelse med det.
Under de to fødslene jeg har hatt har jeg hatt mest smerter foran på magen. Ikke har jeg hatt vanskeligheter med å bli gravid heller.
Magen kan nok vises litt senere, uten at det har gjort det på meg. ;)