PDA

Vis full versjon : Smerter

lillemor80
17-03-2006, 18:02
Har sååå sinnsykt vondt i ribbeian på høyre side,er det flere som er plaget med dette? Er jo ganske lita(154cm) så kan være at det begynner og bli trangt om plassen. Men er så utrolig slitsomt og er noen uker igjen:trist2:

Lillemor80

Tux
17-03-2006, 21:44
Kanskje babyen ligger å sparker deg opp mot ribbena??

lillemor80
17-03-2006, 22:07
Nei har ikke kjent noen spark,men ligger ofte med rompa oppi der....
Den ligger bare på høyre siden,er aldri på venstre side lenger

Tidl. bruker
18-03-2006, 10:09
http://www.babyverden.no/templates/Article____380.aspx

Hvis du ser på denne gravide damen her, så kan du se hvordan mageinnholdet er presset oppover. Det blir trangere om plassen (som du selvfølgelig vet:)) og dersom barnet i tillegg er med på å skape press, så vil du nok kjenne ubehag i ribbeina dine..

Håper du ikke må ha vondt så veldig mye lenger

:comfort:

May77
18-03-2006, 12:58
Har sååå sinnsykt vondt i ribbeian på høyre side,er det flere som er plaget med dette? Er jo ganske lita(154cm) så kan være at det begynner og bli trangt om plassen. Men er så utrolig slitsomt og er noen uker igjen:trist2:

Lillemor80

Sliter også med dette!! Det er forferdelig ubehagelig:trist2: Føles som om ribbeinet skal poppe ut eller brekke hvert øyeblikk.

Har kommet frem til at det enten er babyen som presser på (h*n ligger med ryggen og rumpa der mente jordmor), eller så er det alt innvendig som er "studd opp" her og presser. Kanskje begge deler...???

Har ikke funnet noe som hjelper bortsett fra å prøve å ligge helt flatt innimellom, da minker presset noe i hvert fall.

Vi får håpe det går over etter hvert, men har ikke noe tro på at det blir noe bedre ettersom plassen blir mindre og mindre...:trist2: Uff!! Ja, det er jo en stund igjen...:lei_seg:

(Vil bare legge til at jeg er 175, så det er nok ikke høyden din som er "feilen")

gravid87
18-03-2006, 13:24
hei jeg er akkurat like høy som deg...å jeg plages med akkurat det samme. da jeg var hos jormora nevte jeg dette og hun sa det at det kom av at det begynte å bli liten plass inne i magen, fordi at jeg er ganske lita osv..jeg får spesielt vondt i ribbeina når jeg sitter i ro...dette er helt normalt..men det er ikke noe spesielt behagelig da. selv syns jeg det gjelper å gå en tur!! hvor i norland er du fra foresten???

lillemor80
18-03-2006, 17:36
Ja høres ut som det er noe vi skal plages med til fødsel,blir bare verre og verre. Sliter ofte på natten at jeg våkner av smerten. Kjennes ut som de skal knekkes eller noen sitter med en kniv å stikker meg smått:trist2:

Er fra Mosjøen:jupp: