Vis full versjon : Flere med to tette?
Malinmor
12-08-2002, 14:47
Heisann jenter!! :p
Jeg er i den situasjonen at jeg venter et barn i oktober 2002, fødte en gutt i oktober 2001, så det vil bli 12 mnd og 10 dager imellom mine(vet akkurat det da jeg skal ha keisersnitt 21 oktober):) Så de blir jo ganske tette da;) Blir jo litt stolt også da som har bært frem to barn på 1 år :kry: :kry: :kry: Også vi som fikk beskjed av en av landets fremste spesialister i barnløshet at vi IKKE kunne får barn på naturmetoden og mulig ikke via Microinjection heller(mannen hadde VELDIG redusert sædkvalitet og cædcellene kunne verken gå, svømme eller stå, og de satt i rullestol allesammen uten armer , bein og hale:p Så utsiktene var ikke gode. Vi brukte 3 år på å lage Sebastian som nå er 10 mnd, og 3 mnd etter fødselen var jeg jammen gravid igjen:klapp: :klapp: Dette var ikke planlagdt, trodde vi ikke kunne få noen flere på naturmetoden enn han:uff: VI LURTE DEM!!!!!! :D Så vi er veldig glade, og blir irriterte på dem som sier: Å nei....ikke enda en så fort da.....:bonk: :bonk: Ikke alle kan planlegge når de skal få barn og ikke alle kan få det, men noen skjønner ikke det:gal2:
Så hvis noen fra SG leser dette og har strevd, det er muligheter:D :D Noenganger tar det bare litt tid:p
Datt litt ut her, men er det flere med to tette?(vet om noen da):D
Klem fra
Henger meg på i "to tette gjengen"! :mervink:
Får litt problemer med å matche dine 12 mnd og 10 dager, men halvannet år får være tett nok! ;)
Vi hadde heller ikke planlagt at de skulle komme fullt så tett, men når det først ble sånn har vi ingen problemer med å fokusere på fordelene med to tette! Dem er det absolutt nok av! Så får det bare stå sin prøve at det sikkert blir slitsomt den første tiden og heller få litt avlastning. Kommer dere andre til å ha de blivende storesøsknene hjemme i permisjonstiden? Jeg vet ikke helt jeg. Vi har ikke fått noe barnehageplass, så det ser ut som det blir til det.
Jeg har to "tette" fra før, 18 månder mellom mine. Nummer to hos oss var heller ikke ventet så fort da vi brukte lang tid på første mann.
Men jeg vil bare si at det har vært helt topp fra første dag. Jeg hadde første mann hjemme mens jeg hadde permisjon med minsten, og syns det var veldig fint. Faktisk hadde jeg et dagbarn to dager i uken også, for at den største skulle ha noen jevngamle å sloss/leke med.
Jeg syns ikke det var slitsomt så lenge jeg var hjemme med dem, men når minsten var et år og jeg begynte å jobbe igjen var det slitsomt en stund.
I dag er mine to blitt "store" de er 4,5 og 3 år, og har veldig mye selskap i hverandre. De krangler jo slik som alle søsken, men for det meste er de lekekamerater.
Lykke til!
Litago og Knerten(10+3)
Malinmor
12-08-2002, 18:44
Heisann igjen jenter:D
Gleder meg bare enda mere nå jeg:klapp: :klapp: :klapp: Til at Sebastian skal få en lekekompis som alltid er der:D
Litago: Så fint og deilig å høre at det har gått fint, de fleste kommer jo med historier som at man kommer til å slite seg ut m.m:gal2: Men jeg har ikke hørt så mye på dem jeg, vet at dette skal jeg klare like godt som noen annen, og bare man finner gode rutiner så går allt bra;)
Lillian: Sebastian blir nok hjemme med meg han:) Ikke mye park plasser å oppdrive her heller, også synes jeg at gutten er så liten enda:baby: Men vi får jo se hvordan allt blir, morro blir det nok og sikert litt slitsomme stunder også, men jeg ser frem til mest gleder:D
Klem fra
Det er vel tett nok?
Som dere andre så var det ikke planlagt, men slett ikke uønska.
Minstemann fikk hjerneskade under fødselen forrige gang, så vi ønska egentlig at han skulle få tiden vår for seg selv så lenge som mulig, men nå bare gleder vi oss.
15 mnd her:D Blir ganske tett det, men det går vel det og.. Ser jo at det er 1000 fordeler med to tette, men jeg er egentlig glad for at de ikke blir tettere enn de er. Har en gutt født oktober i fjor, og venter i februar igjen. Syntes det går altfor fort mot februar jeg:eek: sikkert ikke noen vanlig oppfatning i februarklubben:p
lil 14+0
Jeg får også akkurat 1 1/2 år mellom! Syns det er tett nok jeg da! Så jeg regner med at jeg "får lov" til og slenge meg på her! :D
18 mnd blir det mellom mine også... :p Mer enn tett nok for oss... ;) Det var ikke planlagt, heller mer som en overraskelse..? Men jeg pleier å like overaskelser jeg, så vi gleder oss nå!:p :findag:
Henger meg med her! :D
Det blir 18 - 19 mnd mellom mine to.
Vi strevde sånn med nr 1 at vi tok nok lit lett på prevansjonen denne gang. Ville heller ha to tette enn vente 4-5 år - om i det hele tatt skulle komme noen.
Har nok ikke helt forstått det ennå, at jeg skal føde på nytt om noen få måneder. Hadde en forferdelig fødsel sist - og tenker med gru på at jeg skal i gjennom det en gang til.
Gleder meg til å få komme til jordmor og få snakket litt om det! :gal2:
happii - hvorfor vet du at du får keisersnitt allerede? :???: Nyskjerrigbrita! :blush:
lillian - jeg har heller ikke barnehageplass til Jenny, men har mye avlastning i familien rundt. H å p e r at det skal være nok!
Det blir nok et pes de nærmeste to årene - men så kommer vettet og da er det verste over! ;) ;)
Det er 20 mnd.mellom min første og andre og det blir akkurat 20 mnd. mellom nr.2 og tre også;)
Klemz fra Babycat!:findag:
Malinmor
12-08-2002, 23:12
Jeg hadde jo ikke ventet at noen skulle slå meg da ;) Så jeg synes alle som har svart venter veldig tette barn jeg :) Morro blir det :D
Elma: Jeg vet det blir keisersnitt den 21 oktober fordi min lege (som er fødselslege fra Ullevål) har søkt Ringerike Sykehus (hvor jeg skal føde) Om at jeg får keisersnitt, og det er nå innvilget:klapp: Og det keisersnittet blir som skrevet over 21 oktober. Hadde en Veldig tøff og jæv... fødsel for bare 10 mnd siden, så det tar jeg ikke sjangsen på igjen:leiseg: Nå gleder jeg meg til å få oppleve min egen fødsel:)
:findag:
Jeg skal også ha to tette,dvs 18mnd. har en gutt på 13 mnd og venter nummer to på julaften!!!
Her blir det også to tette!
Går alt etter planen blir det ca 19 mnd mellom.
Historien er lik mange andres: Etter å ha jobbet lenge og vel med å få til Tuppsjura var Lillebrøster på plass i magen uten et hederlig forsøk engang!
Vi hadde tenkt å vente med prøvinga til hun fylte 1 år, så vi ligger bare et par måneder før skjema da! ;)
Har mange eksemplarer av "to tette" på begge sider av familien, så vi har jo sett at det går greit selv om det kan være litt hektisk til tider! :D
Guttemor
13-08-2002, 02:48
Jeg har to gutter fra før som det er 19 mnd. imellom. Synes det har gått ganske greit. I begynnelsen var det litt slitsomt, da størstemann var en del sjalu. Men nå er de kjempegode lekekamerater :D :D
De er 2,5 og 4 år, og en del krangling blir det selvfølgelig, men det er jo vandlig blandt søsken uansett :bonk:
Mine to har ihvertfall stoor glede av hverandre, og jeg angrer ikke på at jeg fikk de så tett!
Guttemor 14+6
Cazandra
13-08-2002, 03:04
Så kjekt å lese om deres erfaringer og tanker ang tette søsken. Gjør at jeg ikke gruer meg så mye!
Mellom mine blir det 19 1/2 mnd. Syns det er så rart å skrive at jeg skal ha enda en :p
Men jeg skal faktisk det jo :gal:
:klapp: Hurra:klapp:
LYKKE TIL TIL DERE ALLE:kidoki:
8+1
To tette her også - har ei lita jente fra før og venter en liten en rundt 16 oktober, så det blir 19 måneder mellom dem!
Syntes det var litt skummelt med en gang jeg fant ut at jeg var gravid på ny, akkurat ferdig med å amme Hedda - men når sjokket fikk lagt seg så gleder vi oss veldig! Kommer til å gå veldig bra tror jeg! Litt mye "pes" til og begynne med, men går nok greitt!
WencheH ;)
Malinmor
13-08-2002, 12:29
En ting til, som jeg har merket :) er at svangerskapet går så mye fortere med nummer to, og særlig når man har en liten krabat å ta seg av på hjemme fronten ;) Men nå begynne rdet å klø i "ventefingeren" :D
Lykketil jenter, dette går fint:klapp:
Klem :stakar: :stakar:
Hei Jenter
Morsom lesning, med mange To Tette!! Gøy å lese, da dere høres overlykkelige ut!
Jeg har et spørsmål om permisjon og svangerskapspenger. Hvis dere ikke har jobbet 6 av de siste 10 månedene, får dere da kun engangstønad, eller finnes det en annen ordning???
Klem fra Katta:)
Siw Anita
13-08-2002, 13:07
Hei!
jeg har to tette og det er 15 måneder imellom dem.Jeg syntes det var slitsomt å ha to tette.Det er som å ha tvillinger syns jeg. Men jeg greide jo det slite,kjekkt å ha foreldre rundt seg da.Jeg var alenemor på den tiden så det var tøft da.Men har glede av så to tette også.Nå er barna mine 6 år og 5 år i Desember.Så nå venter vi et barn i februar:baby: Gleder oss masse til det:klapp: Du får ha lykke til.:findag: Klem fra Siw;)
Hos meg blir det akkurat 15 mnd.
Jeg var klar for en til da Kasper var 4 mnd.......vi slet veldig med å bli gravid med han, så derfor startet jeg aldri på prevansjon.....samme felle som andre ser jeg:)
Jeg ble gravid etter 2 el 3 mnd, og det var planlagt. Brukte eggløsningstest hver måned akkurat som sist. Men vi trodde ikke at det skulle klaffe SÅ kjapt da!! :)
Nå synes jeg det er tøft med en liten en som ikke sover noe særlig..og være gravid samtidig.....føler meg faktisk veldig sliten. Så jeg vil ikke anbefale dette til flere. Men det er min mening da:)
Dette sv.skapet har gått fort synes jeg.....og jeg tror ikke det blir flere barn på oss.....vi får se om 2 el 3 år isåfall. Når det meste maset har gitt seg.
:baby: :baby: :baby: :baby:
Katta:
Man må ikke ha jobbet 6 av de siste 10 månedene, men man må hatt inntekt. Som inntekt regnes bl. a. fødselspenger, sykepenger og arbeidsledighetstrygd. Så den tiden man er i permisjon er med på å danne grunnlag for neste permisjon ved to tette.
Dessuten får man faktisk full dekning av fødselspenger selv om man hadde 80% i 52 uker ved forrige permisjon, for det er full lønn som er beregningsgrunnlaget. Med folketrygdens begrensninger, selvsagt. Håper det ble forståelig.. :uff:
Lavendel
13-08-2002, 17:19
Har ikke to tette nå,langt i fra :lol: Men vi prøver på to tette :D :kry: To veldig tette faktisk :lol: Vi satser på at det blir 12mnd mellom Julyane og :baby: nr 3 :D
Vi vet at det vil bli slitsomt,men absolutt verdt det! Vi vet at Julyane vil ha stor glede av det..Hanne også for den sak skyld :kidoki:
Så vi prøver på to tette,men foreløpig har det ikke klaffet...Men vi håper det gjør det snart! :D
Tidl. bruker
13-08-2002, 19:55
Her blir det 20 mnd mellom nr 1 og nr 2.
Håper og tror at dette blir og gå kjempe fint.
Tenk det lille Noah som storebror:hjerter:
Lonestar
13-08-2002, 20:07
Er 22mnd. tett?
I så fall ja.
Her blir det 21 mnd. mellom, tett nok er det ikke?:)
Malinmor
13-08-2002, 23:45
Så gøy med så mange svar :D Og så mange med To tette :p Barna får iallefall masse gleder og har alltid en lekekompis der, morro!!!
Ville bare ønske alle lykketil, både de med en i magen og de som prøver på to tette. LYKKETIL!!!! :)
Vi får dele erfaringer etterhvert ;)
De er ikke så veldig tett. Men jeg får 3 barn på 5 år, og det er vel ikke så verst;)
Gratulerer med Luringen i magen !!
Selv blir det mindre enn 1 år mellom mine to fødsler.
Det blir nesten 12 måneder.
Men forrige fødsel var jo litt dramatisk da..
Ønsker deg LYKKE TIL !!!
:klem: fra Stini 35+2
Tidl. bruker
14-08-2002, 00:45
................
Her blir det omtrent 17 måneder mellom. :) Har en sønn på 11 år og Mathias som ble ett år 23. juli.
Vi gleder oss masse!!! Og har fått bekreftet på UL at det er en liten gutt til! :klapp:
May-Anita
14-08-2002, 20:59
Heisan !
Ja det var vel 16 mnd mellom mine to og det var heller ikkje planlagt:) Men jammen har det vert kjekke år........... ingen søskensjalusi og virkelig gode leikekompisser.
Må inrømme det var hektisk til tider, når man er mamma på dagen og arb.kveldsskift på kvelden, men hadde valgt opp igjen det samme no eg.
No venter vi vår attpåklatt og gleder oss stort til det:klapp:
Gled dere over barna som kommer.............
Klem fra oss
Her blir det ca 19 måneder mellom storebror og Ungen. Absolutt ikke planlagt :eek:
Jeg begynte på jobb igjen etter permisjonen denne uka. Vet ikke helt når jeg skal fortelle om nestemann... :) :o
Hos oss er det 17 mnd mellom dem. Og det var planlagt! Var klar allerede etter 2 mnd vi :D Men idag sier jeg heldigvis at det gikk så pass tid før jeg ble gravid igjen. Det lettet litt at eldstemann gikk da nestemann kom.
Nå er vi igang med prøvingen på nr 3. Klaffer det raskt vil det bli ca 21-22 mnd mellom mellomste og yngste. Det blir 3 barn på litt over 3 år det.
*Martine*
26-08-2002, 16:43
Håper på tette en gang...
Blir 21 måneder mellom Sarah og Lillingen i magen! Og det er vel tett?
:findag:
6+2
Lavendel
26-08-2002, 18:06
:lol: Ja,nå er det sikkert at det blir to tette :D :kry: Det blir under 12 mnd mellom Julyane og lillegull i magen :D
Så her blir det to tette :D :D :kry:
Jeg henger meg på her, jeg også. Det er 16 1/2 md. mellom mine to, Lillegutt født i mars i fjor og veslejenta født i august i år. Hittil går det kjempefint, Lillegutt er veldig opptatt av "baby", dvs. han vil stadig sjekke at hun er der og kanskje klappe litt på henne, før han farer videre for å leke med noe annet gøy. Hedigvis er veslejenta så langt like fredelig og soveglad som storebror var, så vi krysser fingrene for at mamma og pappa skal greie det første året uten å bli helt utslitte...
Stine-mor
08-09-2002, 15:06
Vi får også to tette :)
Det blir 20 mndr mellom Silje og lille mini om alt går bra :D
Her blir det også ganske tett Ca 15 måneder!!
Tidl. bruker
08-09-2002, 17:00
Blir 22 mnd mellom mine 2 når nr; 2 kommer. Ikke velig tett men tett blir det. Men gleder meg til det.:klapp:
Mellom Christoffer og lille spiren i magen blir det 1 1/2 år, men det visst du fra før :)
Vi har ikke brukt prevensjon etter at Christoffer ble født, nettopp for å få to tette :p
Satser på to tette her også! Har en gutt som nå er 5 måneder gammel, og gravid på nytt med termin i mai. Det blir da 13 - 14 måneder forskjell på dem:)
Det blir 22 mnd. mellom mine to siste :) :) :)
Tett nok for meg :D :D :D Men godt planlagt.
Hilsen Frida 10+2
Mellom mine to vil det bli 15 mnd Og det er mer en nok tett syns eg.
Men tar det vi kan få tenker på de som ikke kan få selv og tar det med godt mot.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.