PDA

Vis full versjon : Har det noen hensikt å gå til UL

Nooria
14-01-2003, 13:01
når man er 6+3? Kommer jeg i det hele tatt til å se noe spennende da?

Jeg ønsker å få bekreftet at det ser bra ut. Moren min kommer hit og skal få vite det, men først vil jeg gjerne vite at det ser bra ut på UL.

Nooria

agre
14-01-2003, 13:20
Hvis du vet at du er 6+3, kan det ha en hensikt. Du vil se atfosteranlegget inni livmoren, og ikke utenfor, og du vil se om det er ett eller flere foster.
Det er imidlertid akkurat på grensen til at de kan se liv/hjerteslag.

Så hvis du ikke har hatt blødninger eller andre plager, ville jeg ventet en uke eller to. Da blir det kjekkere!!

Tidligere Bruker
14-01-2003, 14:15
Ja, det har helt klart en hensikt når du er over 6 uker på vei. ;)
Da skal du kunne se et lite hjerte banke. :hjerter:
Og ser en et bankende hjerte på UL så tidlig, så er sjansen stor for at alt går bra. ;) Over 90% fikk jeg vite.

Lykketil. :)

:mervink:

Ann
14-01-2003, 20:36
Ja klart du kan. jeg var faktisk på Ul på 6+3 selv. Da så jeg et hjerte som banket klart og tydelig, plommesekken lå tett ved og man så fostervannet rundt den lille. Det var stort å se selv om det ikke ligner et barn enda :) var ikke store saken, bare halv cm.. men utrolig betryggende å se at fosteret lå på rett plass og at hjertet banket sterkt og klart.

Ann
14-01-2003, 21:55
Enig med Berta, det er ikke sikkert man ser noe uten at det behøver å være noe galt for det. Var kanskje litt dumt av meg og si at man vil se det uansett. Jeg har også hatt en ul i går(10+2) og ja det er himmelvid forskjell. Da ser man faktisk en baby, med armer og bein som slår saltomortale og spreller. Men jeg tok ikke innvendig, jeg hadde vanlig ul på magen. Ble faktisk litt overrasket over at det gikk an, da jeg og har hørt at man må ha innvendig helt frem til 3-4 mnd..