PDA

Vis full versjon : Blødning = sa???

Nine
18-03-2006, 13:31
Jeg er gravid i 7. uke, å igår begyndte jeg å blø:stønn:

Lurer nå på om jeg holder på å abortere? Har hatt en sa i november, men da fikk jeg brunlig utflod først. Denne gangen er det mere rosa blod.

Noen kan jo ha blødninger, men hvor lenge kan man blø før man vet en sa er på gang?

Håper på svar da jeg er veldig bekymret.

snuppemor
18-03-2006, 13:33
Ring legevakt eller Føden. Bedre å ringe 1 gang for mye enn 1 gang for lite.

Simane
18-03-2006, 13:38
Jeg hadde selv litt rosa utflod i uke 7. Ei venninne av meg opplevde det samme i begge sine svangerskap. Rosa utflod kan være et tegn på at egget graver seg lenger ned, en festeblødning. Det er kanskje på denne tiden du skulle hatt din neste menstruasjon? Kroppen kan være i ulage fremdeles og kanskje ikke skjønner at den er gravid.

Det er ikke uvanlig å blø i 1. trimester, men det bør sjekkes opp av lege. Som regel er blødninger i begynnelsen helt ufarlige, men som sagt bør du få sjekket det av :lege: .

Saki78
18-03-2006, 15:49
Jeg begynte å blø rundt uke 7, og da fikk jeg komme til på UL på dagen hos gynekologen min. Det var absolutt ingenting i veien, og jeg følte meg lettere teit (fordi jeg begynte å blø litt etter sex..), men gynekologen min sa: Bedre å sjekke en gang for mye..

Probat
18-03-2006, 16:37
Jeg er gravid i 7. uke, å igår begyndte jeg å blø:stønn:

Lurer nå på om jeg holder på å abortere? Har hatt en sa i november, men da fikk jeg brunlig utflod først. Denne gangen er det mere rosa blod.

Noen kan jo ha blødninger, men hvor lenge kan man blø før man vet en sa er på gang?

Håper på svar da jeg er veldig bekymret.

Dette har jeg svart i en annen tråd:

Det er veldig vanlig med blødninger tidlig i svangerskapet. Vanligvis er det en liten blødning fra slimhinnene innerst i sjeden og på utsiden av livmorhalsen.

Jeg har hatt blødninger i begynnelsen av begge svangerskapene mine. Legen sa til meg mens det sto på at småblødninger (litt på papiret/bare en flekk i trusa) vanligvis er helt greit, men at om det øker i mengde og man begynner å få vondt så kan det være tegn på at man aborterer. Han sa også at det er like greit å få en legesjekk om man blør mer enn helt ubetydelig, så kan heller legen enn du selv vurdere om det er noe problem. Dette resulterte i maaange legebesøk for meg. Til slutt viste det seg ta jeg hadde noen blodkar på livmorhalsen (utvendig) som lå sånn til at de lett blødde. Legen etsa dem (ikke vondt!) og siden har det ikke vært noe problem.

Utfloden kan ofte bli litt brun av at de siste restene av blodet blir med ut.

Antakelig trenger du ikke bekymre deg, men fortsetter det er det greit med en sjekk uansett. Lykke til!!