PDA

Vis full versjon : Vogntype??

Store My
27-08-2002, 13:17
Hei!
Driver og vurderer hva slags type vogn vi skal kjøpe, og tror vi havner på en duovogn. Det er vel passe størrelse for et novemberbarn?????

Hva skal andre novembermammaer kjøpe? Trenger litt tips og kunnskap på dette området, da jeg føler meg ganske blank......

Savanna
27-08-2002, 13:42
Selv har vi kjøpt vogn for lenge siden, kjøpte for feriepengene og dro til Sverige og kjøpte...
Kjøpte en kombivogn fra Brio, denne har vi planer om å bruke også til nestemann og skal brukes til sportsvogn også...
Vi sparte omtrent1200,- på å kjøpe i Sverige, kjøpte teddy-pose og stelleveske også....

Savanna 28+3

Lillehammer
27-08-2002, 14:50
Vi skal kjøpe Simo kombivogn til vår :baby: !

:) Lillehammer

MøreMia
27-08-2002, 15:08
Simo Duo er innkjøpt og står klar til bruk :D
Begrunner kjøpet med at bagen er stor og romslig!

Lillian
27-08-2002, 15:26
Vi har en Emmaljunga kombivogn etter storesøster. Vi kommer i tillegg til å låne en tvillingvogn (kombi) av noen venner den første tiden ettersom storesøster fremdeles er vognjente når nurket kommer. Jeg har aldri prøvd duovogn, men kombivogn har hatt stor nok bag for mine (både sommer og vinter). Det er mulig jeg er helt på vidda nå, men jeg tror at bagen til en kombivogn er bedre å bruke i bil med sånn sikkerhetsnett over enn bagen til en duovogn. Tror jeg. Kansje noen andre som har hatt duovogn vet bedre? :uff:

fabel
27-08-2002, 16:39
Jeg har kjøpt en Emmaljunga Duo Edge, den virker kjempebra!
Plass til voksipose er det, og det er lange bærehanker på bagen (som er lett å ta av). Dette er visst en av de letteste duovognene ( i kg.)

fabel, 29+1

Lyset
27-08-2002, 16:44
Heisann
Vi har kjøpt Teutonia Y2K - duo vogn da det er større bag i den. Vi kjøpte den da den blir en nokså lav sportsvogn etter at man er ferdig med bagen - og det blir man jo raskt. Den kan ikke brukes i bil med sikkerhetsnett over som Lillian nevnte over - men nå har jeg også hørt at det skal forbys i Norge. Vi er visst det siste landet som fortsatt ikke har forbudt disse "nettene". Det er visst kun bilsete som gjelder i bil nå.:???:

Kjøp den vognen du ha lyst på og som du synes er fin - det er tross alt du og ikke alle oss andre som skal blir fornøyd med den.

:findag:

gullku
27-08-2002, 16:58
Jeg hadde Simo kombivogn til min datter da hun kom til verden i November 1997. Jeg var kjempefornøyd med kombivogna, syntes den var mer enn stor nok. I tillegg brukte jeg bærebagen MASSE, felte en tåre da hun ble for stor for den.

Nå har vi vært og sett på en brukt Simo Duovogn. Vi ønsket å kjøpe brukt, har ikke alt for mye penger å handle for. Den ser forøvrig helt ny ut - kjempefin!!!!!!!!!
Kommer ikke til å bruke bærebag like mye nå. Sist ble den brukt lenge i bilen med sikkerhetsnett, det har vi ikke plass til lenger (har 2 barn fra før). Da faller en del av vitsen bort for oss, så vi kommer til å kjøpe en bærestol ved siden av i stedet.
:)

MayaM
27-08-2002, 17:28
Vi har kjøpt Hartan Racer XL duo-vogn.

Grunnen er at på dette merke er kombibagen litt liten (synes jeg) til voksipose. Og voksipose skal jeg ha. Derfor ble det duo.
Denne bagen kan du også bruke med nettsikring, noe vi kommer til å gjøre den første tiden. Vi skal leie.

31+3/30+0 UL

Tidl. bruker
27-08-2002, 17:44
.....

Storemy
27-08-2002, 18:18
Heisann
Vi har kjøpt en Teutonia Y2K system M. Det er sportsvogn typen.
Vi skal legge ned ryggen og kommer ikke til å kjøpe soft eller hard bag inni.
Istedet bruker vi voksipose + stormtrekk + ev. regntrekk utenpå. Da blir det varmt nok. Har også et ullteppe i bunn.
Inni voksiposen har jeg sånt "bærebrett" slik at vi kan løfte ut barnet som en slags "bærebag".
I tillegg har jeg lånt meg en vanlig bag fra en bagvogn + sikkerhetsnett. Denne bagen kommer til å ha fast plass i bilen.

Det var vår løsning.

(29+1)

Håpet
27-08-2002, 19:02
Vi har valg Teutonia delta techno kombivogn for vi syns den virket mest praktisk og passet akkurat inn i vår bil som er en sedan.

Amity
27-08-2002, 19:56
Hei hei...

Vi har kjøpt Brio kombi, brukt 1999 modell. Den er kjempe fin synes jeg. Det er gummihjul på den, men har tenkt å kjøpe lufthjul når snøen kommer...

Har ingen erfaringer, men det blir nok bra!

Klem Amity

Tilden
27-08-2002, 20:46
Hos oss falt valget på en Emmaljunga dypvogn - altså en duo uten sportsvogndel. Sportsvognen blir for tung når det skal to oppi. I stedet har vi kjøpt en tøff Instep joggevogn som skal brukes fra sommeren av :)

Koselig å ha vogna stående i stua synes jeg. Går og rugger på'n og tar noen testrunder rundt spisestua hver dag :D Blir bare mer og mer tussete sier sambo'n ;)

Dee og gutta, 28+4
:baby: :baby: