Vis full versjon : Hvor kan en ta ultralyd?
Har så fryktelig lyst til å ta ultralyd for å se nurket. Er kun 9+3, så det er ennå leeeenge før jeg får komme på Ullevål til UL.
Ringte Volvat, og de har for tiden ikke tilbud om dette for andre enn de som går der til svangerskapskontroll (Jordmor er syk). Er det noen som vet hvor i Oslo jeg da kan få gjort det, og hva det koster? :???:
Majorstuaklinikken. De tar 900,-
Eller Byporten legesenter! Hørte at man får video av den lille der (hvis du tar med kassett selv). Det koster visst 700 eller noe.
Jeg skulle bare til gynekologen og ta celleprøve, og han hadde tilfeldigvis UL-apparat, så jeg fikk sett babyen før ordinær UL. Det er faktisk en del "vanlige" leger som har apparat også. Kanskje du kan spørre fastlegen din?
Både hos OsloCity-Legesenter og på Byporten-Legestener koster det 700,- å ta en ultralyd. Forskjellen er at OC har at SVÆRT dårlig apparat. På BP har de et godt apparat og det stemmer at man får seansen på video om man tar med en tom kassett.
Jo jeg mener nå bestemt at du kan ta ul på volvat. jeg gjorde det jeg når jeg var 6 uker. Bare bestill time hos gynekolog (tror han heter Jørgensen han jeg var til, men de er flere) de har innvendig ul på kontoret. Ba ikke om det på forhånd, jeg bare sa at jeg ønsket det når jeg kom til timen. Det var ikke noe problem, kunne gjerne komme igjen senere dersom jeg ønsket. Jeg var på en helt ordinær time,-ingen svangerskapsskontroll. Tror det kostet rundt 7-800.- Har forresten tatt ul der flere ganger før i forb. med cyster på eggstokkene.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.