Vis full versjon : Blødning fra tannkjøttet
Jeg vet at det er normalt å blø fra tannkjøttet når man er gravid, men er det flere her inne som blør MYE? Uansett hvor skånsomt jeg pusser, så blør det kraftig.
Er det noen vits å gå til tannlegen eller "hører det bare med" i graviditeten?
Arachnida
23-03-2006, 13:42
Jeg blør også en del...
Gjorde det ikke før jeg ble gravid...bare innimellom om jeg ble for ivrig... :fnis:
Jeg gruer meg nesten til å måtte pusse tenna...ligger jo med blodsmak i munnen en halvtime etterpå... :urk:
Jeg er sånn jeg også. Det er helt ufarlig. Har med tynne slimhinner å gjøre har jeg forstått. Det går heldigvis over.
Jeg var hos tannlegen for 14 dager siden, og da fikk jeg beskjed om at jeg skulle skylle munnen med Hextril munnskyllevann morgen og kveld i 3 dager. Dette pga. at når man går gravide, så blør man veldig lett fra tannkjøttet, dette gjør igjen at vi ikke pusser tennene hardt nok, og det ligger masse belegg igjen som igjen fører til tannkjøttbetennelse.
Jeg blør nesten ikke lengre etter jeg har skyllet med Hextril, og jeg blødde kraftig fra tannkjøttet. Så jeg anbefaler dere virkelig å prøve dette. Dere får kjøpt Hextril på apoteket uten resept.
Så løp og kjøp og skyll i vei, jeg lovere dere at dere ikke kommer til å angre.
Jeg blør også mye. Men jeg er ikke kjent for å være særlig forsiktig når jeg pusser heller da...:rødme:
Kjempefint tips, tuuters :klemmer:
Fikk beskjed av tannlegen min at det var spesielt viktig under graviditet at man IKKE var forsiktig under tannbørstingen. Dette for å unngå at belegg ble liggende etter pussing og irritere tannkjøttet enda mere. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte bare tåle at jeg blødde under tannpussingen, og heller slippe masse problemer etter graviditeten. ( Og betent tannkjøtt under graviditeten.)
Men etter jeg har skylt med Hextril, så blør jeg nesten ikke og jeg blødde kraftig før det, tom. tannlegen min reagerte på dette (hvor mye jeg blødde). Så jeg anbefalere virkelig Hextril !!!!!!!!!!!
Tannlegedatter svarer : Helt ufarlig, puss ivei og innse at det er endel av det å bli gravid.
Jeg hater blodsmaken! :urk:
Tannlegedatter svarer : Helt ufarlig, puss ivei og innse at det er endel av det å bli gravid.
Jeg hater blodsmaken! :urk:
:dulte:
Jeg kommer til å bli blodfattig :nemlig:
Fikk beskjed av tannlegen min at det var spesielt viktig under graviditet at man IKKE var forsiktig under tannbørstingen. !
Når jeg var hos tannlegen fikk jeg beskjed om å være forsiktig med å pusse hardt når jeg var gravid, hun sa at tannkjøttet trekker seg tilbake under graviditeten og hvis vi pusser hardt så går det enda lenger tilbake og man vil få problemer med tannhalser etter graviditeten. Siden jeg pusser hardt til vanlig anbefalte hun meg å kjøpe en eletrisk børste, da disse stopper opp når man børster for hardt.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.