Vis full versjon : Hos jordmor
Da var det tid for jordmorbesøk igjen :)
Uke 32+4
Vekt: gått opp 1,4 siden sist, en total på 3,4 kilo
BT: 130/86
Urinen var fin, har stbilisert seg nå ser det ut til :)
Ødem 0-1 står det, men jeg mener 0 :)
Leie: Ligger fortsatt i seteleie, om den lille ikke snur seg så blir det keisersnitt på meg.....men litt tid igjen enda....
Hjertefrekvensen lå på 164
Dette så bra ut det synes jeg, men jeg skulle gjerne ha sett at den lille ville snu seg snart...ellers så hintet jordmor om at babyen kanskje var en jente, etter hjertefrekvensen, men det tar jeg med en klype salt, da jeg vet at det ikke er til å stole på :)
Må legge til at jeg har hatt en følelse av at det er ei jente som ligger der inne også da, men blir ikke forundret om det kommer en liten gutt heller :p
Jaja, det var alt fra meg denne gang :)
Tove 32+4
Fine tall, Tove!!
Ta det med en klype salt...... Her hos meg har FL ligget på 155 de siste gangene, og UL sist uke viste at det skulle bli en liten guttetass som kommer ut i oktober.
3,4 kg....hvordan klarer du det? Kanskje du har litt ekstra å gå på.......
Kos deg videre i sommervarmen!"
Klem fra din terminpartner, Popsan
32+4
Jeg har nok litt ekstra å gå på, men jeg er litt spent på å se når jeg er ferdig, for jeg har visst gått litt ned i meg selv :) Håper på å bruke bunaden min i dåpen da :D
Jeg må legge til at faktisk har vært flink til å spise sunt og at jeg har vært på endel markaturer...den siste nå på søndag. Men jeg kjenner det begynner å bli litt fortungt nå ja :)
Jeg er nok ikke sikker på at det er ei lita jente der inne, men det spiller liten rolle også. Det er like kjærkomment uansett hva slags kjønn det blir. MEN jeg er fryktlig nysgjerrig!! :uff:
Jeg glemte foresten å skrive SF mål her litt tidligere, det ligger på: 31 cm.
Kos deg du også Pope!! Jeg heier på deg :) :klapp: :klapp:
Tove 32+4
Flotte tall!! :klapp:
Og vi håper at den lille snur seg ja.
Det tror jeg min har gjort til de grader, da jeg ikke lenger kjenner spark på siden, men opp i ribbebena.... AU.....
Og min som er sååå aktiv.
Vekta skal du ikke bry deg om synes jeg. Det er jo en liten stund igjen. Og min Jm sa alt fra 5 kg og oppover var normalt.
31+3/30+0 UL
Verdande
27-08-2002, 21:48
Det ser jo flott ut!!!:klapp:
Forstår du er bekymret for seteleie, det er jeg også. Skal på sykehuset for UL og vurdering i morgen, får vel et tidspunkt for når de evt skal prøve å snu den lille. Om det ikke er for seint allerede da.... Det føles nemlig som om den lille har lagt seg vel til rette, selv om den ikke er festa!
Du får stå på alle fire ( knær og albuer) et par ganer om dagen, det sies å hjelpe!
Lykke til, klem fra Verdande, 34+2
Jeg er også litt redd for at babyen har lagt seg for godt til rette for at den skal snu seg. Den lille har ligget på samme måte i ca. 2 mnd. nå....men vi får se da, må jo være optimistisk :)
Skal foresten prøve ut det forslaget ditt om å stå på alle fire et par ganger om dagen. Har aldri hørt om det, men vil gjerne prøve ut det meste :)
Takk for tipset :klapp:
Lykke til du også!!
Tove 32+4
Skjønner du bekymrer deg for seteleie. Hos meg snudde hun seg ca da jeg var kommet til uke 32. Da hadde hun lagt i seteleie så lenge som jordmor og lege hadde sjekket. Men jeg fikk beskjed om at hun kan snu seg flere ganger ennå. Jeg har også hørt tipset om å sitte i "be til mekka" stilling for å få barnet til å snu seg. Jordmoren som sa det sa at en skulle sitte slik i 30-45 min 2 ganger om dagen...... Det er bare å finne frem godt lesestoff! :)
Ellers kan jeg si at da jeg var gravid med min sønn lå hjertelyden hans på ca 160. Nå venter jeg jente og hjertelyden ligger mellom 132 -148. Men det er jo ofte at det stemmer også. ;)
Hilsen Sunniva 33+3
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.