Vis full versjon : Hentesett
Ja.....Og hva er hentesett for noe????
Dere skriver om hentesett som om det skulle være en selvfølge at alle vet hva dette er...men vet jeg det??? :bonk: :bonk: :bonk:
.....kanskje det er fordi jeg er blond.....:leiseg: :leiseg: :leiseg:
Kan noen av dere søte engler her inne fortelle meg hva dette er, og hva det består av?
Hilsen "blondie"
Stinemor
27-08-2002, 15:28
Hehe, jeg må legge til at jeg har lurt litt jeg også, og jeg er også blond!!!:cool:
Men jeg trodde det bare var et fullt sett med nusselige klær til den lille i riktig størrelse og farger (blå til gutt o.l.), som man har på den lille når man henter han/hun hjem fra sykehuset.
Correct me if I`m wrong, anyone.
Stinemor:findag:
Heisan
Min definisjon på hentesett er det barnet har på seg når pappa kommer å henter mor og barn fra sykehuset, jeg er så heldig at det ordner pappa når vi er på sykehuset
snus og:baby: 32+3
:findag:
Ja hentesett er de klærne som barnet hentes hjem i fra klinikken.
Da vi sa til svigers at vi var gravide, sa hun : ja da må jeg få lov å strikke hentesett til barnet. Javel, sa jeg hva er det? Så sa hun det var et sett med klær som ble laget spesielt til dette barnet. Det kunne være vanlige kjøpte klær, og det kunne være et sett som noen strikekt til en.
Så vi har nå fått en strikkejakke, strikkebukse og strikkelue som hentesett.
Så etter hva jeg forstår så kan det være ulike typer klær som er nye og spesielt gitt til dette barnet for hjemreisen.
Verdande
27-08-2002, 22:02
Hentesett er det babyen har på seg når det skal hjem fra fødene. Ser noen mener det sal være nytt, men sånn har ikek jeg oppfattet det. Men det kan gjerne være et spesielt antrekk...
Eksempel.
De klærne en selv hadde på seg hjem fra føden ( som en veninne av meg)
Klær pappa har kjøpt.
Klær mor/bestemor/bestefar mm har strikket.
Klær kjøpt av større søsken eller andre man setter stor pris på.
Eller klær man kjøpe/strikker selv.
Eller som vi. Vi kjøpte en sparkebukse til den første. Sivgermor strikket jakke og lue og oldemoren strikket teppe.
Nøytrale farger, gult, hvitt og grått.
De samme klærne hadde nr 2 og de skal også nr 3 ha på seg hjem. Vel. Som de to andre gangene har vi noen andre klær i reserve i tilfelle vi får en kjempebaby denne gang.
De klærne blir ikke lånt bort til noen!
Finn din egen variant på hentesettet!
Klem fra Verdande
Verdande!"
Det hadde jeg faktisk hørt om før. Hvor kommer den tradisjonen fra??
Miro fortalte meg forresten at hentesettet består av klær bebbisen skal ha på seg. Dvs:
- body
- bukse
- strømper/sokker
- genser
- nyfødt bleie
- liten lue
og husk gulpekluter
Men jeg likte godt tanken ved å ha et fast hentesett. Min mor fikk i gave av en engelsk dame da hun fødte min bror. Det besto av strikket jakket, lue og sengeteppe..Det har jeg fått låne nå, så kanskje jeg skal ha med dette i hentesettet vårt?
Popsan og lille kråkebolle
Jeg hadde hentesett i lysegul babyull til Trym når vi reiste hjem fra Sykehuset, min mamma har strikket det:gladtrist
Hun har ikke strikket noe hentesett til vesla i magen, for hun sliter med en senebetennelse i armene stakkars:leiseg:
men hun har kjøpt et aldeles nydelig sett i babyrosa som består av: body, strømpebukse, sparkebukse, jakke og en liten søt lue.
Hvis nå denne vesla viser seg å være en liten guttetass i stedet, så skal jeg bruke det settet som mamma strikket til trym. Egentlig så har jeg lyst til å bruke det uansett...koselig synes jeg om de begge ble hentet hjem i samme klærne:gladtrist
Men mamma insisterte på at den nye babyen skulle få sitt eget hentesett. Mente at det skulle de få i gave når de selv skulle få barn en gang:gal2: :???: :gal2: (mon tro om elastikken i stoffet holder så lenge?? greit med baby ulla da...)
Men det er jo en artig tanke... Har liksom ikke sett for meg at jeg skal bli bestemor enda...:lol: (fjeeeern tanke enda det)
Blir koselig å treffes i kveld Popsann;)
:findag:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.