Vis full versjon : Dyre babyting....
På onsdag skal jeg og min samboer ut å handle diverse babyting.. Som f. eks seng, madrass dynetrekk og andre småting som vi føler vi trenger... Men problemet mitt nå er at jeg ikke vet om så mange forhandlere som har skikkelige babyting til en rimlig pris. Mye av det vi skal handle er på babyshop, men der er det veldig dyrt.. hvis det er noen som vet om en rimligere butikk med omtrent samme utvalg hadde det vært fint hvis de kunne si ifra. Slik at jeg kan spare litt penger...
Er selvfølgelig klar over at noe er dyrt uansett..
Noen av tingene vi skal kjøpe er babysitter, dyne til seng og badebalje med stativ.
Ellers så bor vi bare en halvannen time fra svergie, kanskje vi skulle tatt turen dit og sett, er det noen som vet ca prisforskjeller fra Svinesund og Norge???
Ellers så får dere :findag: :D
Tidl. bruker
27-08-2002, 15:06
Erfaringen min fra Babyshop er dårlig...eller ihvertfall med personalet der.Sur grinete og jeg vet at om noe skulle gå i stykker osv...så er det lite hjelp og fårståelse og få der.
Men det var da ikke det jeg skulle si....Vi kjøpte seng og madrass ++++ på sim og da kom dette på 2300 ca.
Men vet at dem hadde en pakke med seng....vogn...stellebord +++ til 46oo tror jeg det sto.
Dyne kjøpte vi på Sengetøylagret...198kr tror jeg vi ga der og pute trenger dem jo ikke når dem er helt små.Sengesett osv kjøpte vi også noe av på sengetøylagret...ligger fra 50-200 kr.Kjøpte et på Simo...det kostet nesten 400...Og det synes jeg egentlig er alt for dyrt.
Vi har også vært i sverige for og handle der.Kanskje hadde vi maks uflaks...men dem hadde nesten ingenting inne når vi var der.
Håper det hjalp litt...Lykke til med innkjøpene.Kos dere.:findag:
Kos fra snurreline og nurket
Hei!
Har ikke kjøpt noe på Babyshop vi, så der er jeg helt blank. Men vi har handlet madrass, pute, dyne og flere sengesett på Norsk Sengetøylager (eller Jysk som de heter nå), og dette er helt greie ting som ikke kostet allverden. Er spes. fornøyd med madrassen til sprinkelsenga som er vendbar med en myk og en litt hardere side og med avtagbart, vaskbart trekk. Ellers har vi kjøpt litt utstyr på Simo som jeg syntes var litt dyrt, men veldig fine ting. Vi bor i Sarpsborg og har vært noen turer på Svinesund også. De har bytta navn til Kiddy Care, men holder til i de samme lokalene som før. Da vi var der sist (ca tre uker siden) hadde de fått inn masse nytt:) Det lønner seg absolutt å kjøpe de litt dyrere tingene der pga kursen. Vi kjøpte bl.a bilsete der som vi sparte hele 700 kr på å ikke kjøpe i Norge. Nappy Wrapper (bleiebøtte) var også endel billigere, og det samme med stellebord og BabyBjørn bæresele.
Klem Frida T-12
Du kan nok spare litt på kurs-forskjell i Sverige i alle fall.... Har sett at de har badebalje med stativ, men vet ikke prisen...
Men du må tenke på at dynene er en annen størrelse i Sverige, husker ikke strørrelsen, men passer ikke til trekk du får kjøpt i Norge.
Vi også kjøpte dyner på Sengetøylageret. Fant kjempefin Høie dyne som kan kokvaskes. 248 kr eller noe sånt kosta den.... De har dessuten kjempe mange fint trekk der også, som ikke er altfor dyre.
Kos Puncky (34+4)
Jeg har bare positve erfaringer fra Baby shop (ryen)
kjempe hyggelige og veldig hjelpsomme.
Det er en lignende butikk på strømmen tror den heter rudolf eller noe i den stilen.
Det spørs jo hvor du bor hen da.
Jeg kjøpte dyner hos hansen og dysvik en dun dyne og en høie dyne (en liten og en stor)og de var ikke så veldig dyre ca 600,- til sammen tror jeg. De hadde billige helsetepper der også tror de kostet ca 79,- kr. Hadde masse senge tøy også men jeg så ikke på priser.
Lykke til med handlinga, det er kjempe gøy :klapp:
24+1
Karianne
28-08-2002, 14:59
Har ikke vært og tittet, men så i den nye IKEA katalogen at de hadde rimelige babysenger og stellebrd som kan bygges om til komode der. Begge deler var flere hundre kr billigere en på de baby butikkene jeg har vært.
Norsk Sengetøylager (Jysk) har også en del til babyen. Og de er jo uten tvil billigere en baby shop og co.
Har ikke væt og sett da.. så hvordan kvaliteten på det er vet jeg ikke. Men verdt en kikk er det i hvertfall.
Fy fasan så dyrt det er å være førstegangsfødende. Har vært rundt på forskjellige baby butikker i Haugesund og kikket.. og prisene er til å grine av. Rådyrt.
På barnevogn sentralen (i sentrum) spurte jeg om de gav rabatter om en kjøpte flere ting på en gang... joda. Om en kjøpte for 10 000.- så fikk en 10% avslag!!!!! WOW supertilbud det. De skal ikke få en krone av meg ;)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.