PDA

Vis full versjon : hei!:)

snartmam
30-03-2006, 01:31
hei dere..
Jeg lurer veldig fælt på en ting så tenkte jeg kunne spørre dere her!
Jeg er 7 + 6 på vei. jeg er veldig mye kvalm og spiser nesten ingenting.. pga mister matlysten pga kvalmen..
I går var jeg hos frisøren så besvimte jeg..merket jeg måtte kaste opp så jeg løp på do og falt, heldigvis slo jeg meg ikke..
Etterpå.. så satt de meg i en laser.. kaldte de det.. for at håret skulle vokse forterre med en hårkur i håret... Er det noen som vet noe om dette?
Ble veldig redd.. Tenkte jo ikke på at det kunne skade før etterpå..:ups:

Håper noen kan hjelpe meg!!
Er fortsatt øm i brystene og kvalmen er der...

charlie
30-03-2006, 09:43
det med "laseren" skal du ikke tenke på i det hele tatt! hadde den kunnet gjøre noe med deg, hadde den vært ulovlig å bruke.

at man besvimer/blir svimmel av ikke å spise er helt normalt - det skyldes lavt blodsukker. prøv å finn noe du klarer å spise. spis heller bittelitt og ofte, det er ofte lettere å holde nede. knekkebrød/kjeks o.l. ("nøytral" mat). syrlig drikke er også ofte lettere å lure magen med, f.eks. litt eplesaft i farris, cola. bare drikke bittelitt av gangen.

brå bevegelser (.f.eks. å reise seg raskt) kan føre til blodtrykksfall og besvimelse, særlig hvis man ikke har spist. så prøv å reise deg rolig.

- og forøvrig - pass på deg selv.. :jupp:

S3BM
30-03-2006, 17:06
Den "laseren" er nok ingen fare! :klem:
Jeg var veldig plaget med kvalme og oppkast i begynnelsen av dette svangerskapet, men B-vitaminer hjalp meg veldig! :jupp:
Ellers skal jo ingefær være bra mot kvalme!
Håper du slipper kvalmen snart da! :klem:

snartmam
30-03-2006, 22:40
tusen takk for svar!!:jippi:

Det gjorde meg veldig mye mer rolig!!:glis:

CariDee
30-03-2006, 23:06
Jeg også slet skikkelig med kvalme de tre første månedene, og kvalmen var der hele dagen! Vanskelig å få i seg mat da! Men det beste du kan gjøre er å få i deg mat, litt av gangen, og spis før du blir sulten. Salt kjeks som ritz er også bra mot kvalme! Noe er jo allerede nevnt her... Lykke til! :)