PDA

Vis full versjon : Arbeidsledighetstrygd - noen som vet?

I am
15-01-2003, 13:17
Hei! Er det noen som vet hvor lang tid det går fra man melder seg arbeidsledig til man begynner å få arbeidsledighetstrygd? Og hvor mye er den på?

En annen ting jeg lurer på: Får vi arbeidsledighetstrygd etter å ha vært i svangerskapspermisjon hvis vi ikke har en jobb å gå tilbake til?

I am

Maz
15-01-2003, 18:06
Det er ikke noe enkelt svar på dette. Det tar f. eks lengere tid om du har sagt opp jobben selv.

Står sikkert noe om dagpenger på www.aetat.no

Monstra
15-01-2003, 18:07
Jeg tror at det tar 5 uker hvis du blir oppsagt og 8 uker hvis du sier opp selv...

pondus
15-01-2003, 20:44
Hvis du ikke har sagt opp jobben din selv, mener jeg at du får penger fra første dag du melder deg, det tar jo selvfølgelig litt tid før pengene er på kontoen men..... og ja du kan få arbeidsledighetstrygd etter svangerskaps permisjonen hvis du ikke har noen jobb å gå tilbake til, en vennine av meg har gjort det...
:findag:

I am
16-01-2003, 10:58
Det er jo kanskje ikke så dumt, da får man trygd, kontantstøtte... sammenlignet med vanlig lønn og barnehage kan det ikke være mye dårligere? Jeg vet nemlig ikke om jeg har jobb etter permisjonen, og med stadig vanskeligere arbeidsmarked så er det jo iallfall ikke krise om jeg ikke skulle finne noe den første tiden, da. Takk for svar!

I am

Oppsann
16-01-2003, 11:05
Jeg er i samme situasjon!

Min midlertidige stilling går ut 1.februar, og da begynner jeg min permisjon! Kan ikke regne at jeg har en ny jobb etter mine 42 uker permisjon, så da kan det nok bli dagpenger på meg....

Når vi får kontantstøtten, da blir det ikke så ille nei! Men håper jeg får meg en jobb ganske raskt...