Vis full versjon : Tungpustet.
Er det flere som føler seg tungpustet og tiltaksløs i 30. uke ? Jeg føler meg helt på sidelinja av meg selv, har en liten tulle på 10. måneder som krever sitt og deretter er det ikke mye gnist igjen . Stort sett går dagen med til å kose og leke med henne og det blir prioritert før alt annet. Alt i alt har vi det veldig bra men det var det med at det føles som om det blir for lite luft i lungene da . Noen som kan forklare hvorfor?
Hilsen Vigdis
Cazandra
15-01-2003, 14:31
Ganske enkel forklaring, tror jeg :)
Babyen og livmoren presser på lungene og skviser dem flate :p
Da må kan trekke pusten oftere eller puste fortere for å nok oksygen til hjernen:o
Helt forferdelig av og til...puster og peser som en hval :p
Mannen bare ser rart på meg :uff:
Helt normalt:)
Det med gnisten er normalt det og...nå for tiden så gidder jeg nesten ikke sette på en maskin med klær engang. Rydde i stua blir utsatt...Sarah Elise roter jo i morgen og :p
Slapp av og la det skure til ;)
Rotet forsvinner ikke...uheldigvis :gal:
:klem:
30+2
Tidligere Bruker
15-01-2003, 21:15
Caz sin forklaring er perfekt. :D
Mine unger har alttid ligget høyt hele svangerakapet, heltf rem til termin, noe som medførte stort press på lunger osv... :( Og dermed var jeg mye tungpustet... Hørtes vel ut som en strandet hval... :gal: :lol:
:mervink:
Å jada, kjenner godt til tungpustetheten og du har fått fin forklaring. Flott at du klarer å la "uviktige" ting ligge og kose deg med den lille på 10 mndr - det er verdifull tid!
Må bare henge meg på her og si at det er helt jævlig til tider (pardon my french). Jeg føler at det hjelper når min kjære gir meg massasje/koser med meg, for da slapper jeg av, og glemmer å tenke på pusten, dvs. mangel på den!!
Prøv å gå opp trappa 2 ganger på rad innen 3 minutter....oksygenmangel...ja.
Er nå inne i 33 uke å må si at jeg har lenge vært litt tungpustet forhold til normalen. Men jeg må også si at det er utrolig hva vi mennesker venner oss til. Nå føler jeg meg ikke så tungpustet mer, men det er sikkert ingen forskjell.
Vi får tenke at vi er ikke syke, vi er gravide.
:D :D
Tidl. bruker
23-01-2003, 01:02
Jepp.......her også!! Sliter skikkelig til tider, føles jo nesten ut som jeg blir kvælt!! Men men det er jo ikke lenge igjen nå da!!! Skal bli godt å puste normalt igjen.
Villblomst
32+4
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.