Vis full versjon : Svangerskapskurs i Oslo
IzziCreo
27-08-2002, 15:33
Hei,
er det noen her som vet hvor vi kan gå på svangerskapskurs i Oslo? Har blitt tilbudt et gjennom jordmor på helsestasjon, men det var 1 kveld med omvisning på Ullevål og en samtale etterpå - og det til 500,-... Synes liksom at det var litt lite tilbud da - med bare en kveld... Hva synes dere?
Har hørt at Ullevål arrangerer omvisninger der - noen som vet hvor mye det koster?
Klem Suzie Q 26+1
Victoria
27-08-2002, 17:55
Syntes det hørtes dyrt ut. Jeg har ikke fått noe slikt tilbud, kanskje det kommer senere. Tror ikke jeg kommer til å benytte meg av det siden jeg allerede går til samtaler med JM der og tar UL der relativt ofte. Dessuten er jeg ganske kjent med selve sykehuset fra før og i og med at jeg er der til stadighet.
Hvis du ikke har født før og kanskje er litt engstelig med tanke på fødselen kan det kanskje være greit med en omvisning? De går kanskje inn på en fødestue og forklarer alt som er der inne av apparater osv?
Victoria
27-08-2002, 17:59
Jeg kjenner forresten en av dem som holder svangerskapskurs, de heter Jordmorstua (tror jeg). Kortet deres ligger i hvertfall nede på poliklinikken på Ullevål. Hun er veldig koselig og vet mye. Ellers arrangerer mange legesentre slike kurs, slå opp på svangerskapskurs, oslo på gule sider.
Marielle
27-08-2002, 18:23
Vi har meldt oss på svangerskapskurs på Aker. Det koster 600 kr, men jeg vet ikke om det bare er en kveld eller mer. Aker har omvisning to dager i uka, og det er gratis.
Marielle og Lykkeliten 18+6
IzziCreo
28-08-2002, 14:34
Takker for svar, jenter :) Skal sjekke gule sider (hmm... hvorfor har jeg ikke tenkt på det før... ;) ) og ringe med Jordmorstua og Ullevål for evt. omvisning. Ja, synes 500,- var dyrt for en kveld...
Klem Suzie Q 26+2
Skal på svangerskapskurs idag på Ullevål hotell.
Det går over to kvelder og er med mat og drikke og det koster 500 pr pers. Ja, det er dyrt, men det er det eneste som har ledige plasser for meg....
Gleder meg masse.
Det er også omvisning på fødestua.
:baby: 33+5
Vi skal faktisk på det samme kurset som Metteb skriver om, denne uken. Det høres veldig greit ut, selv om prisen er litt drøy.
De har Noe som de kaller "pappatimen", hvor fedrene sitter og snakker med jordmoren, mens mødrene snakker om noe annet med en annen person. Dette er visst veldig populært!
Jordmoren jeg pratet med virket veldig ålright, så jeg gleder meg! Det blir jo spennende å se fødestua også. Er spent på selve hotellet også:)
Hvis du leser dette Metteb, kan du ikke fortelle litt om hvordan det var?
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.