PDA

Vis full versjon : Nå vet jeg kjønnet på tvillingene..

kristina
15-01-2003, 14:33
og det er to gutter!!

Var på den ord. ul i dag, og klarte ikke la være å spørre. Jeg spurte forsiktig om legen hadde sett kjønnene på slutten av kontrollen og da han så sikkert svarte ja, så var jeg overbevist om at det var to gutter. Den første tanken var litt skuffelse, jeg hadde jo ønsket meg to jenter, men jeg vet jo godt at det viktigste er at barna er friske.

Synes nå det er mange tvillinggravide med to gutter i maven. Er det bare meg som har det inntrykket, eller??

Legen min har hele tiden sagt at det er eneggede tvillinger jeg venter. Dette fordi skilleveggen mellom de to er så tynn. Hva med dere andre? - hva har legen antydet? - eneggede eller toeggede?

Aud
16-01-2003, 16:19
Gratulerer med guttene, Kristina:klapp: :klapp:

Gøy med gutter, da, selvom jeg vet hvordan du føler det, ønsket meg selv i hvertfall en jente, da vi har en gutt fra før,- og her er det også to gutter:)

På mine to første ul'er, fikk jeg antydet at tvillingene mest sannsynlig er toeggede, dette fordi skilleveggen var veldig tydelig, og de lå ganske langt fra hverandre. Men på forrige ul ville legen ikke komme noen teorier om hvorvidt de er eneggede eller toeggede, han mente det var umulig å si før fødsel. Nå er de jo også såpass store at skilleveggen er mye mindre tydelig. Må bare tillegge at jeg er så "heldig" :bonk: at jeg har forskjellige leger ved hver kontroll, da jeg følges opp på sykehuset.. Veldig kjedelig, igrunn, jeg får hele tiden motstridende bedskjeder både om hvor mang egg de kommer fra og råd om forløsning..:(

Ja, jeg tror majoriteten av oss tvillinggravide venter to gutter av en eller annen grunn.. Kanskje det er enklere å lage:???: :???:

Nei, dette er nok tilfeldig,- og det viktigste er jo at det blir babyer av det:D

Aud og gutta :baby: :baby: 26+1

Lazy Lioness
20-01-2003, 16:06
Gratulerer med to gutter til deg da. På UL på torsdag fikk jeg beskjed om at det 80% sikkert var to jenter, men ingen beskjed om eggethet selv om skilleveggen var ganske tydelig. :stores: :stores: Etter jentebeskjeden ble jeg så lykkelig at jeg gråt nesten hele kvelden, noe som var merkelig for vi hadde håpet på en av hver, men to jenter føltes absolutt riktig når det var det det ble. Mannen min ble ørlite grann skuffet, men prøvde å ikke vise det. Men det er sant at det virker som om det er veldig mange tvillinggravide som får to gutter, så jeg håpte så sterkt at det skulle bli ihvertfall en jente at jeg ikke fikk lagt så mye energi i å håpe på en av hver som jeg tror han gjorde. Jeg tror likevel ikke det blir flere noengang.....

På fredag skrev vi lister med navn vi likte. De bleveldig forskjellige. Han liker trausete vanlige navn. Jeg liker spesielle og vakre navn (synes jeg da). De eneste som sto felles var Ane og Erle, så da blir det vel det. Det føles så mye mer virkelig å gå med Ane og Erle i magen enn to fostre.

Snufs, jeg er lykkelig jeg....:happycry:

Lionesse og :baby: :baby: (Ane og Erle?)

Aud
21-01-2003, 13:55
Gratulerer, Lionessa:klapp:
Så gøy med Ane og Erle, nyyydelige navn:kidoki:

Aud og gutta :baby: :baby: 26+5

Gunhild Marie
21-01-2003, 17:08
Så gøy at dere vet kjønnet på babyene!!!!

Vi har blitt enige om å ikke vite det, men må jo si at jeg er veeeeldig nysgjerrig og lurer på om jeg skal spørre neste gang uten at mannen vet noe...han blir nok skuffet over meg da....

Jeg vil jo si at det kunne være praktisk å vite når jeg handler inn klær og sånn...
Kunne dere se det selv også??? Hvordan ser man etter kjønnet på ultralyden egentlig?

Kommer vel sikkert ikke til å spørre på mandag heller- er nok litt redd for å bli skuffet (hvis det går an å si det når man venter to friske barn....)- håper at den ene er gutt i alle fall. Jeg kunne egentlig ikke tenke meg to jenter....men blir nok overlykkelig uansett hvis alt går bra og de er sunne og friske når fødselen er over!!

Håper alt går bra med dere andre!

Klemz,

Poppel
23-01-2003, 06:31
Jeg vil bare si til dere alle at dere bør være forsiktige med å ta det for 100% gitt at det blir det kjønnet legen tror på ultralyden. Jeg har hørt om så mange tilfeller hvor de har tatt feil. Så hvis dere synes dere må kjøpe inn klær (noe som jeg ikke gjorde faktisk før etter at ungene kom), så kjøp noe som begge kjønn kan bruke. Dvs. jeg hadde unngått rosa og lyseblått! Den første tiden trenger dere dessuten nesten bare bodyer, tepper og trøyer/gensere, det blir MER ENN NOK tid for besteforeldre og andre til å kjøpe gaver, dvs. klær til barna etter fødsel. På sykehuset har barna klær som brukes der.

Ang. kjønnet på babyene, vær glad for at dere får to babyer på en gang, uavhengig hva slags kjønn det er, vil nå jeg si. Selv har jeg to jenter, og jeg vet om maaange som har tvillingjenter, og også om noen som har en av hver, så det er jo så forskjellig...

Lykke til videre alle sammen, og GLED DERE til det dere har i vente! Det er en STOR opplevelse å få tvillinger, selv om det kan være ganske så slitsomt til tider...

Hilsen Poppel, mamma til to store jenter på 1 år!

Taurus
23-01-2003, 12:43
Hvis vi får en jente, skal hun hete Ane også. Synes det er et vakkert navn. Erle var jo nydelig det også da.... vanskelig dette med navn. Vi har hatt et guttenavn og et jentenavn klart i over et år, så når vi nå skulle ha :baby: :baby: kan det jo være vi må finne to til av hvert kjønn. Men jeg er så kort på veg enda, så jeg venter til ting er litt mer sikkert....

Lykke til med Ane og Erle!!

Klem fra

lazylionezze
23-01-2003, 13:29
Heisann!

Ville bare gjøre det klart med en gang at begge deler er meg, jeg har bare rotet med innlogging før jeg fant ut av alt her:p Hvis noen av dere er administrator kan dere kanskje hjelpe med å få slettet lazy lioness?

Jaja, vi stoler ikke 100% på at det virkelig er to jenter. Han kunne ikke se de berømte tre strekene eller noe. Faktisk baserte legen seg på at han ikke kunne se noenting mellom beina på dem. Det er nå mest sannsynlig da at det er to jente, og ihvertfall ei jente så vi får brukt et par kjoler. :D Men jeg er ikke noe shoppemenneske og kommer ikke til å gå amok på lyserødt. Det virker som alle andre synes den hadlingen er så voldsomt festlig, men jeg blir litt dårlig av å gå i butikker jeg, selv når det er for å se på bittesmå søte plagg.

Lionessemannen hadde blitt veldig blid om det hadde vist seg at den ene av jentene mine (;) ) hadde vist seg å være en gutt, men da ville det vel blitt nye og harde navnerunder tipper jeg. Vi har ingenting planlagt for han ville ikke diskutere det før vi visste kjønn, men jeg tror nok de samme preferansene ville vist seg med guttenavn. Han ville likt trauste, populære navn, mens jeg ville likt de litt mer sære. hehe...

Gunhild Marie
23-01-2003, 19:44
Min mann synest også tanken på 2 jenter er forskrekkende...ikke så mye mens de er små, men han ser med gru fram til evt. 2 tenåringsjenter i huset...sier han skal søke seg jobb i Nordsjøen...hmrf!

Anyway...fine navn dere har funnet!! Vi har ikke blitt enige om noe ennå, og siden vi ikke vet kjønn er det best med to forslag for hvert kjønn.

Fint om noen gidder å hjelpe meg med gode navneforslag...særlig glad for forslag fra de som velger navn litt utenom det vanlige...thihi...

Klemz,

Aud
24-01-2003, 12:27
Poppel: Dersom kjønnene viser seg å være feil på mine guttr, vil det bare være en gledelig overraskelse, da vi nå ender opp med tre gutter:)
Men jeg er rimelig sikker, da jeg har fått det bekreftet av forskjellige leger på tre UL'er.
Gunnhild-Marie: Jeg kunne se det selv på screening i uke 17, de zoomet inn unnenfra, så du så setet på babyen som en vinkel, og midt i mellom dinglet både baller og snopp:p På jenter ser de etter tre streker (kjønnslepper).

Aud og gutta :baby: :baby: 27+1

Tina-A
25-01-2003, 20:23
Hei, hei..

Vi har bare vært på en UL, men skal på ny i februar.
Når vi var der spurte far om det var eneggede eller to eggede, og jordmor mente at det mest sannsynlig er toeggede siden skilleveggen var så tjukk...
Har bilde av dem på mai-klubbens terminliste hvis noen vil se skjønnhetene mine.
Jeg har en følelse av at det er jente og gutt, men vil ikke vite noe før fødselen. Jeg nøyer meg med å gjette...
Har noen navneforslag, men vi har ikke bestemt oss enda.

Lykke til til dere andre tvillingmammaer!

Tina-Agnete og
:baby: :baby:

(21+1)

AuroraBorealis
31-01-2003, 15:28
:hjerter: Vi var på kontroll på onsdag, og vi klarte å holde oss denne gangen også... Hva med dere, Gunhild Marie? Det er vanskelig å holde seg, men da føler jeg at vi fortsatt har den gode følelsen av en spennende gave som venter... Det er med på å gjøre "den store dagen" mer gledesfylt synes jeg!:birth:

Ellers fikk jeg vite at når det gjelder det med tykke / tynne hinner, så er det snakk om hvorvidt den består av to eller fire "lag". Består hinnen kun av to er sjansen for eneggete visstnok større. Min var kun to lag, og jeg vet jo at det er samme kjønn- så det kan i hvertfall være eneggete. Der har jeg heller ingen spesielle "preferanser"- har noen av dere?:hjerter:

Linda1
02-02-2003, 14:10
Flere leger har bekreftet en jente og en gutt, så vi er ganske sikre på det ja :D

(35+3)