PDA

Vis full versjon : Brunt blod

Silav
01-04-2006, 06:47
I går etter middagen i 18.30 tiden kom det brunt blod på papiret. Ikke bare en liten prikk eller to. Tørket et par tre ganger og det var brunt.
Var på do hver halvtime fram til jeg la meg kl 21. Alle gangene, bortsett fra en, var det blod på papiret. Brunt. Har vært jevnlig på do i natt. Brunt blod fortsatt, men i 3 tiden var det litt mer antydning til rødt.. etter det har det vært brunt igjen.
Er brunt fortsatt. Har hele tiden kjent svake "menssmerter" i tillegg til mye luft i magen og det er jo ikke behagelig.

Testet positiv på torsdag formiddag. Ventet mensen onsdag (eller en av de to dagene før det, er ikke sikker fordi den var litt vinglete).
Er altså 4+5 i dag. Hvis jeg fortsatt er gravid da :trist:

Noen som kan berolige meg å si at dette er heeeelt normalt og alt går bare bra?

Silav
01-04-2006, 08:21
Nå når jeg gikk på do før jeg dusjet, så var det mer rødt (fortsatt noe brunt) :leppe:
Mye luft i magen så det er vondt å bevege seg. Og det kommer ikke bare ut luft der det er vanlig at luften kommer ut..
Om jeg tar en test nå, vil den vise negativ hvie jeg har mistet nå? Eller vil den fortsatt være positiv noen dager til?

fr0ken
01-04-2006, 10:46
heisann du!

hvis jeg var deg ville jeg nok tatt meg en tur til legen for sikkerhets skyld! jeg har hørt at d er mange som kan få små blødninger under svangerskapet, og at det ikke er noe galt med den lille, men bør uansett sjekke mener no jeg.
"menssmerter "har jeg også, men d kommer vel av at livmora strekker seg.
Det er litt vanskelig å si, men jeg håper at alt går bra:) :klem:

Silav
01-04-2006, 10:55
Nytter ikke å gå til legen her. få noe ul her. Da jeg begynte å blø kraftig med smerter av en annen verden sommeren for to år siden (da sønnen vår var 3 mnd) fikk jeg ikke engang komme inn. De konkluderte bare med at det var en abort (visste ikke jeg var gravid engang) og det var det. Da kom det større ting ut også og noe de mente var fosteret, så da var jeg lengre på vei enn nå.

Får bare slå meg til ro med at det hele er over nå..

May77
01-04-2006, 11:52
Som sagt så er det mange som har småblødninger uten at det er farlig... Slimhinnene i skjeden er ekstra følsomme etc. Hadde selv noe lignende som du beskriver i uke 6, men det gikk som du ser helt fint:jupp:

Det er også noen som får en forsinket "mens" selv om de er gravide.

Tror du skal ta det med ro inntil videre. Dersom det ikke blør mye, eller du får mer smerter er det liten sjans for at noe er galt fatt med den lille:comfort: (Hadde selv en SA i fjor, hadde ikke smerter da, men blødde en del. Som en vanlig mens.)

Vi krysser fingrene for dere, og håper at alt står bra til :klemmer:

PS. Det er ikke nødvendig med UL så tidlig, det er ikke noe hjerte som slår nå likevel. Og en graviditetstest vil være positiv en stund etter en evnt. SA/MA. Hos meg sank ikke hcg før etter 14 dager:trist2:

Thilde
01-04-2006, 12:00
Jeg spottet i 10 dager da jeg var blitt gravid. Men jeg visste ikke engang at jeg var gravid på det tidspunktet! :) Syntes bare jeg hadde en rar mens den gangen... så testet jeg positivt da jeg var 6 uker på vei!

Legen mente det kunne være festeblødning som førte til brun spotting.

For å være trygg så bør du gå til legen.
LYKKE TIL!

*kattungen*
01-04-2006, 12:12
hei..

vil bare fortelle min egen historie..
like før jeg var 5 uker på vei hadde jeg bruntblod utflod, det var før jeg testa pos, så jeg dro ikke til legen..
og når jeg var 12 uker på vei, begynte jeg å blø brunt blod i gjen, ringte legevakta & fikk komme inn der, men legen hadde ikke noe ul apparat & ikke ville han prøve å høre etter hjertelyden..
fikk bare beskjed om å komme tilbake hvis det ble verre..

den beskjeden klarte jeg ikke å slå meg til ro med ( hysterisk som jeg er) så vi ringte inn på et sted som het volvat & forklarte situasjonen..
vi fikk komme inn til ul med engang..
der fikk vi sett et bankende hjerte & armer som vinka!

DA klarte jeg å slå meg litt mer til ro..

jeg vet at det ikke er noe gøy og blø,
men det er ikke alltid at det er en sa på gang.
ønsker deg lykke til & signerer de andre her om at du bør
ta deg en tur til en lege..

Silav
01-04-2006, 12:48
Nå har vi vært ute og gått tur en time og jeg har ikke hatt vondt i det hele tatt. Ingen murringer eller noe som helst. Litt blod er det fortsatt og det er fortsatt blanding mellom rødt og brunt.
Byttet ut truseinnlegget med et bind i tilfelle det skulle komme mer når vi var ute, men det er like hvitt.

kakklanes
01-04-2006, 18:22
Jeg har også opplevd akkurat det samme som deg under dette svangerskapet. Og nå er jeg i 3. trimester og venter en stor guttebaby....... Så ja, man kan blø/spotte rødt og brunt og at det ikke tilsier at du aborterer..... men helt sikker kan man ikke være.....Har ikke så masse trøstende ord, hvis du aborterer er det desverre ikke noe man kan gjøre, og det er for tidlig å se på Ultralyd om babyen lever heller ikke. Men jeg tror det er det samme som jeg har opplevd dette svangerskapt...... ta det med ro og prøv å slappe av, og blir det værre heller du ikke greier å roe deg ned kan det jo være greit å kontakte lege.
Selv om man ikke kan se noe hjerteaktivitet i lovmoren ved ultralyd når du ikke har kommet lengre, kan de se om det eventuelt er noe der.......legen gjorde ivertfall det med meg..... men det var så lite at han nesten ikke kunne se det, han mente at det bare var flaks at han såg noe som helst.

Vil bare ønske deg lykke til og jeg krysser fingrene på at du har flere mnd frammover med voksende mage! :klem:

sKYTTEN 71
01-04-2006, 19:00
Dette svangerskapet begynte jeg med brunlig utflod,såpass at jeg måtte ha truseinnlegg,skjønte ikke at jeg var gravid for det kjentes ut som det var mensen som kom hele tiden,veldig vondt i magen og ryggen..våknet på natten av smertene.Tok til slutt en test siden mensen ikke kom skikkelig igang,og den var positiv.Jeg kom inn på UL på sykehuset og det ble konstantert et levende foster på 61/2 uke.I uke syv var jeg på ny UL på Rikshospitalet og alt så bra ut,men dagen etter fossblødde jeg og brukte opp en pakke bind i løpet av natten og småblødde i en mnd etter.På tirsdag er jeg 40 uker på vei:jippi:
I mitt første svangerskap fikk jeg også en voldsom blødning i uke 11,hele dongeribuksen kunne vært vridd opp og de var redd jeg gikk i sjokk med dette blodtapet,men i dag er denne gutten 5år.
Jeg har en skillevegg i livmor som mye sannsynlig er årsak til mine blødninger,den ene siden oppfører seg som i en svangerskapssyklus mens den andre er i menstruasjonssyklus.Jeg håper du forsatt er gravid og at dette er sn uskyldig blødning.
En test vil nok være positiv en god stund etter en ev.abort,en blodprøve vil nok være det greieste på dette tidspunktet for å se om den er stigende.
TVI TVI.
SKYTTEN

Silav
01-04-2006, 19:44
Det er masse rødt nå, kommet en liten dråpe i bindet nå også. Har ikke noe vondt egentlig..
Jeg blødde ingenting i forrige svangerskap, alt gikk på skinner da, så dette er ikke kjent for meg (nå regner jeg ikke med den gangen da sønnen vår var 3 mnd for jeg visste ingenting før jeg trodde jeg skulle dø).
Håper virkelig det er som dere sier, at jeg er gravid fortsatt. Men det beste er kanskje å innstille seg på at dette er over og heller bli positivt overrasket om det ikke er det.
Får se hvordan jeg føler meg på mandag om jeg kanskje ringer legen og får sjekket det.

LilleFrø
01-04-2006, 20:02
uff da Silav. Dette er ikke noe gøy. Jeg krysser fingrene for deg jeg, vennen, og håper det går over snart.:comfort:

Thilde
02-04-2006, 01:06
Håper virkelig det er som dere sier, at jeg er gravid fortsatt. Men det beste er kanskje å innstille seg på at dette er over og heller bli positivt overrasket om det ikke er det.

Det er kanskje lurt å ha en avslappet innstilling til det såpass tidlig i svangerskapet ja. Skal det gå galt, er det i hvertfall bedre at det skjer nå enn senere... men det er selvfølgelig trist uansett!

Men... som flere andre her, har jeg - i tillegg til å spotte i 10 dager før uke 6 - også har hatt skikkelig kraftige blødninger 5 ganger så langt i løpet av svangerskapet, og jeg er nå i uke 22, og lillegull sparker og har det fint. Så blødninger trenger ikke å bety at du mister. Men jeg skjønner veldig veldig godt bekymringen! Hver gang jeg får en ny blødning, er jeg like bekymret. Bekymringene gir seg nok aldri...

Vil bare ønske deg lykke til, og krysser fingrene for at alt er bra med deg og den lille spiren! :klem:

Silav
02-04-2006, 07:48
Katta har ikke forandret seg.. hun forandrer seg hver gang jeg er gravid, blir utrolig kosete og klengete og det er kun meg som gjelder.
Hvis jeg har mistet nå så skulle vel hun sluttet med det? Jeg mener, når hun merker at det er noe på gang før jeg vet det selv, da må hun vel merke om det plutselig ikke er noe på gang lenger..?

Silav
02-04-2006, 16:26
Nå ser det ut til at det stopper opp å blø..

emin
02-04-2006, 17:45
Jeg håper alt går bra for deg. :klemme:

Silav
03-04-2006, 06:46
Tok en test i går kveld som var negativ. Så da vet vi det og prøver på nytt :nikker:

Takk for alle oppmundtrende ord :klem:

Thilde
03-04-2006, 09:51
Det var leit!
Ønsker deg lykke til og håper det går bedre på neste forsøk!! :lykke:

:klemme: