PDA

Vis full versjon : På jobbintervju med stor mage- noen med erfaringer?

Kjersti
15-01-2003, 14:58
Arbeidsplassen min blir nedlagt rett etter jeg går ut i permisjon, og jeg har tenkt å begynne å søke nye stillinger allerede nå. Hadde vært kjempegreit å gått ut i permisjon MED jobb:)

Det er jo ingen tvil om at jeg er gravid, så det jeg lurer på er hva jeg kan bli spurt om ang graviditeten/permisjonen, dvs hva har de lov å spørre meg om? Jeg søker i utgangspunktet en full stilling, men kommer etter all sannsynlighet å ønske å jobbe feks 80% når den tid kommer. Skal jeg si noe om dette nå, eller tar man dette når permisjonen nærmer seg slutten?

Mottar tips og erfaringer med stor takk!:)

Kjersti 20+5

Bluelady
15-01-2003, 15:56
Jeg tror de har lov til å spørre om så mye de vil, men de skal ikke ta hensyn til dette, dva du skal ikke lide pga at du er gravid, men dette kan jo veldig godt kamufleres, desverre.

Ang. om du vil gå i bare 80 % stilling, så er ikke det noe du trenger å opplyse om nå. Slike ting skal avtales med arbeidsgiver senest tre måneder før du går ut i jobb igjen.

Lykke til med jakten på ny jobb da.

Maz
15-01-2003, 18:00
Det er vel bedre at de spørr enn at de trekker sine egne konklusjoner.

Annie
15-01-2003, 21:28
Hvis jeg var arbeidsgiver hadde jeg spurt om du tenkte å ha full stilling etter permisjon, om du og mannen var klare for å dele byrden med syke barn, om du har tenkt å søke utvidet permisjon etter de første 42/52 ukene - og ikke minst: Om hvorfor jeg skulle velge deg på tross av at det betyr merarbeid for bedriften med opplæring, vikar osv.

Om jeg hadde hatt lov til å spørre om alt dette? Aner ikke!