Vis full versjon : brio eller simovogn?
Hei dere! :klapp:
Jeg har termin 28.12 og lurer på hvilken synspunkter dere har på disse to vognmerkene? Vi har bestemt oss for kombivogn og kan velge mellom merkene Brio, svithun og simo. (Svithun har vi egentlig utelukka med mindre noen synes denne vogna er fantastisk da!)
Har jeg forstått det rikitig at simo har en større bag enn brio kombi? Hvordan bør en tenke i forhold til vinterbaby? Det begrenser seg kanskje selv med utfart i minusgrader eller?:baby:
Vi bor i bakkeland og kunne egentlig tenke oss til vogn med håndbrems men det er dessverre ingen som fører det her hvor vi bor.
Det er jo enda en stund til nurket kommer :birth: men likevel morsomt å spekulere og titte i brosjyrer.....
:findag:
Vi har valgt simo vogn.
Simo har kjøpt opp brio tror jeg.
Men det jeg har hørt er at stoffet på simo vognen er mye bedre, enn på brio sine.
Vann tett, vind tett og falmer ikke i sola eller i vask.
Jeg tror også at bagen er litt større på simo vogna, det er jo greit når du får et vinter barn og må bruke voksipose el.l.
Jeg har henta Simo vogna i dag og skal snart bygge den (den står nå i to stor pappesker i gangen)
Lykke til med valget ditt.
Jeg har Simo kombivogn selv. Veldig fornøyd med den. Har venninner som har Brio. Har inntrykk av at de ikke er like bra. Bl.annet mindre bag, problem med understellet, ikke regntett trekk. Men egentlig er det vel en smaksak tror jeg.
Sunniva 33+3
Jeg har kjøpt en Simo Kombivogn denne gangen. Hadde en Brio kombivogn sist...
Simo og BRio har gått i Fusjon og vognene har de siste 2 årene blitt produsert ved samme fabrikk:)
bagen på Brio sine vogner har blitt gjordt større, så det er ikke stor forskjell på de to merkene nå.
Simo har fortsatt litt sterkere/slitesterkt stoff.
Men de opererer med de samme kvalitetskravene til stoff og understell og har de samme garantiene mot falming og produksjonsfeil på stoff og understell.
Så, mitt svar blir at det er det samme hvem av de du velger sånn kvalitetsmessig sett.
Da gjenstår jo bare det største "problemet"....
Smak og behag...........:gal2:
:findag:
Tidl. bruker
28-08-2002, 12:34
Jeg hadde Brio kombi for 7 år siden, og jeg har kjøpt Brio kombi denne gangen også. Forrige gang solgte jeg den videre etter flere års intens bruk, men den var like fin. Jeg vet at den har blitt solgt videre etterpå også, og per i dag ligger unge nummer 7 i den! Det eneste som har skjedd er at de har kjøpt lufthjul til vogna. Stoffet falmet overhodet ikke, og understell og alt hardt har holdt seg utrolig godt.
Jeg valgte Brio fordi jeg syns den er lettere enn Simo, og dessuten likte jeg utseendet bedre. :p Jeg har sammenliknet størrelsen på bag'ene, og det dreier jeg kanskje om 0,5 eller 1 cm i forskjell. Jeg hadde januarbarn i voksipose sist, og denne gangen blir det oktoberbarn (i Nord--Norge) i voksipose, og det var god plass.
Lykke til med valget!
Ha en fin dag! :)
Bebop
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.