PDA

Vis full versjon : Vondt i korsryggen..bekkenløsning?

Eføya
04-04-2006, 09:11
Hei!
Jeg har inmari vondt i korsryggen om jeg ligger lenge eller sitter lenge av gangen. Om jeg beveger meg litt blir det straks mye bedre. Jeg kan også få litt lindring ved å å ligge på siden og ha en pute mellom knærene.
Jeg aner ikke om dette har med svangerskapet å gjøre, men det startet altså ikke lenge etter at jeg fant ut at jeg var gravid og nå har jeg begynt å lure på om det kan være tegn på begynnende bekkenløsning? Men det må vel være for tidlig?

Simane
04-04-2006, 18:00
Det kan være begynnende bekkenløsning du har. Enkelte trenger ikke ta en graviditetstest, de kjenner igjen smertene fra forrige svangerskap. Det trenger med andre ord ikke komme på slutten sånn det står mange steder.

Snakk med legen din om det. Han/hun vil kunne gi deg henvisning til fysioterapaut.

Bonnie
04-04-2006, 18:54
Jeg sliter mye med korsryggen, og det har jeg gjort siden tidlig i svsk.
hos meg er det ikke snakk om bekkenløsning. det er rett og slett ryggen.

Tidl. bruker
04-04-2006, 20:50
Jeg har endel smerter i korsryggen. Noen ganger brer det seg nedover hoften og ned til kneet..
Legen har iallfall sagt til meg at det sammsynligvis bare er en nerve som kommer i klem innimellom, men at det absolutt ikke trenger å være begynnende bekkenløsning selv om man får smerter i korsryggen.

Det er mye som skjer med kroppen og smerter i korsryggen skal visst være normalt slik jeg har hørt :)

Uansett, krysser fingrene for at du IKKE har begynnende bekkenløsning, men HUSK å gjøre øvelser for bekkenet uansett :)

Feline
05-04-2006, 10:23
Jeg sliter mye med korsryggen, og det har jeg gjort siden tidlig i svsk.
hos meg er det ikke snakk om bekkenløsning. det er rett og slett ryggen.

Samme her. Fysioterapeuten min sa at dersom smerten var sentrert i korsryggen var det som regel ryggen, mens dersom smertene satt på hver side nederst og spredte seg nedover beina var det bekkenløsning. Ikke noe fasitsvar da, men...

Eføya
05-04-2006, 10:37
Takk for svar! Bare lurer litt: Er det noen logisk grunn til at man skal få vondt i korsryggen så tidlig i svangerskapet?:gruble:

Bonnie
05-04-2006, 10:39
Når det gjelder ett svangerskap, så er ikke noe logisk. :fnise:

Smilie
05-04-2006, 17:10
Takk for svar! Bare lurer litt: Er det noen logisk grunn til at man skal få vondt i korsryggen så tidlig i svangerskapet?:gruble:

Kan det ikke rett og slett være at muskulaturen forandrer seg. Magemusklene flytter seg, og nå får jeg fortere vondt i ryggen av feks å bære en tung sekk. Magemusklene er jo ganske sentrale for å holde hele kroppen rett og riktig..

Jeg aner ikke om dette er rett altså, bare en tanke fra meg.
:rødme: