PDA

Vis full versjon : Blodansamling....

fr0ken
05-04-2006, 12:23
I går kveld begynte jeg å blø:( ikke sååå forferdelig mye, men det var nok til at jeg ble engstelig og kontaktet legevakten med en gang.
Jeg hadde ingen smerter i magen, og det var friskt blod som kom ut.
Dro ned til legevakten, og fikk beskjed om å dra til poliklinikken idag tidlig.
Så jeg gjorde som legen sa, dro dit, og fikk sjekket alt med ultralyd.
Jeg ble kjemperedd for at jeg eventuellt hadde mistet spiren min, meeen ble glad da legen sa at han så ett lite hjerte som slo:)
Kunne jeg endelig puste lettet ut!
Men...han sa også at han så en liten blodansamling inni der, han kunne ikke fortelle meg hva det kom ifra, det var litt vanskelig for han å si,men det var gammelt blod som lå der liksom.
Det kunne ha vært at det var to stk der inne, men at det ene ikke hadde klart å utvikle seg som det skulle.
Er det noen av dere her som har vært borti dette? tror dere det kan være en risiko videre i svangerskapet?
jeg skal tilbake til legen 19april igjen, for å ta ny UL. For sikkerhets skyld, for å følge opp blodansamlingen.
Blir jo litt urolig når det er noe der som ingen vet hva kommer av....
:flau:

Thilde
05-04-2006, 16:27
hei du

Jeg har vært igjennom akkurat det samme som deg. Det blødde en del friskt blod, og jeg fikk UL-undersøkelse, hvor de så blod-ansamling i livmora. Fikk samme forklaring som deg... at det KUNNE ha vært en tvilling, men de visste ikke.

Senere har jeg hatt flere blødninger. :skummelt:Så langt er alt bra med lillegutt i magen min. Men jeg har blitt sykmeldt, etter at jeg hadde nok en blødning for 3 uker siden, i følge med "mens-murringer"... Fått beskjed om å ta det med ro.

Du kan nok i hvertfall regne med at det kommer til å blø litt mer, slik at det som ligger lagret der kommer ut...

Godt at du får oppfølging. Jeg krysser fingrene for at du slipper flere slike opplevelser!! Lykke til :lykke:

:klem:

fr0ken
05-04-2006, 17:37
okei....ja jeg har tenkt på å ta det litt med ro fremover...er sykmeldt fra før pga kvalme og tretthet. Så da får jeg iallefall slappet av.
Får håpe at blodet kommer ut da, å at det ikke blir liggende der inne. Det stoppet jo å blø i går kveld før jeg la meg, å har ikke blødd noe mer idag heller. Grunnen for blodet var visst pga samleie sa legen.
Men ja...jeg håper så inderlig at det går bra:)

Tidl. bruker
05-04-2006, 17:50
Har opplevd akkurat det samme som deg jeg også. Og fikk den samme beskjeden.

Hos meg så ga blødningene seg rundt uke 12-13 og har ikke merket noe til det etter dette. Men blødde daglig fram til da..

Dette er som oftest helt uskyldige blødninger, men det er jo greit at det blir fulgt opp så man slipper å bekymre seg halvt ihjæl.

Ønsker deg lykke til videre og håper det gir seg uten noen andre komplikasjoner..'

AnJo
05-04-2006, 18:21
Hei folkens!

Det var godt å lese dette, at dere har hatt blødninger uten at dere har mistet! Har prøvt å få barn i 3,5 år nå, så dette er svææært ønsket!

Jeg var på do kl 01.30 i natt og fikk da blod på papiret! :skummelt:

Har ligget i sengen i hele dag pga migrene, så jeg har fått slappet godt av.

Ringte gynekologen i morges for å kanskje komme på ultralyd, men der var det fullbooket hele dagen... Dessuten måtte jeg ha henvisning fra lege for å få time?! (fikk beskjed av han sist jeg var der at jeg bare skulle ta kontakt hvis det var noe....)
Fastlegen min var heller ikke på jobb i dag, så jeg fikk beskjed om å vente til i morgen da jeg hadde timeavtale.. (første svangerskapskontroll)

Jeg har blødd litt i truseinnlegget og ellers når jeg er på do (gjett om jeg har hyppige dobesøk!?!?! :stønn: )

Har litt menssmerter av og til, men ikke hele tiden.

Kommer ikke til å gå på jobb i morgen, vil utsette meg for minst mulig stress!

Håper virkelig jeg får henvisning til ultralyd i morgen, vil gjerne ha en bekreftelse på hva dette er!

Er 9 uker i dag...

Tidl. bruker
05-04-2006, 18:58
Hei folkens!

Det var godt å lese dette, at dere har hatt blødninger uten at dere har mistet! Har prøvt å få barn i 3,5 år nå, så dette er svææært ønsket!

Jeg var på do kl 01.30 i natt og fikk da blod på papiret! :skummelt:

Har ligget i sengen i hele dag pga migrene, så jeg har fått slappet godt av.

Ringte gynekologen i morges for å kanskje komme på ultralyd, men der var det fullbooket hele dagen... Dessuten måtte jeg ha henvisning fra lege for å få time?! (fikk beskjed av han sist jeg var der at jeg bare skulle ta kontakt hvis det var noe....)
Fastlegen min var heller ikke på jobb i dag, så jeg fikk beskjed om å vente til i morgen da jeg hadde timeavtale.. (første svangerskapskontroll)

Jeg har blødd litt i truseinnlegget og ellers når jeg er på do (gjett om jeg har hyppige dobesøk!?!?! :stønn: )

Har litt menssmerter av og til, men ikke hele tiden.

Kommer ikke til å gå på jobb i morgen, vil utsette meg for minst mulig stress!

Håper virkelig jeg får henvisning til ultralyd i morgen, vil gjerne ha en bekreftelse på hva dette er!

Er 9 uker i dag...

:stakar:

Kan du ikke ringe legevakt da?? Så kanskje du får komme til vakthavende gyn på ul allerede i kveld.... Det hadde nok jeg gjort, og har gjort..

AnJo
05-04-2006, 19:09
:stakar:

Kan du ikke ringe legevakt da?? Så kanskje du får komme til vakthavende gyn på ul allerede i kveld.... Det hadde nok jeg gjort, og har gjort..

Jeg har tenkt på det..
Akuratt nå ser det greit ut, var ikke noe friskt blod siste gangen, bare litt "rester"..

Kommer nok til å ringe legevakten hvis det begynner igjen!

fr0ken
05-04-2006, 21:53
jeg ville ringt legevakta jeg, så slipper du å bekymre deg ihvertfall. det var det jeg gjorde i går...dro nedover med en gang.
Men det var såpass sent at jeg fikk ikke komme inn til ul før idag. Men det var forsåvidt greit.
Det er vanlig med blødninger.....men jeg ble bare litt bekymret av den blodansmalingen som ligger der.
Men tror og håper det går bra:) har ingen smerter i magen...bare murringer, å det er jo normalt:)
synes ihvertfall du skal ringe lege :)

Thilde
05-04-2006, 23:40
Jeg ringte legevakten da jeg hadde blødning i uke 12... og de sa "vent til i morgen og se det an"!!! Det syns jeg var temmelig dårlig. Jeg var jo syk av engstelse. Da jeg kom meg til legen dagen etter, sendte hun meg sporenstreks til sykehuset på UL. Og alt sto jo bra til heldigvis.
Etter undersøkelsen, sa de på sykehuset at hvis det skjedde igjen, skulle jeg ta direkte kontakt med poliklinikken der, trengte ikke gå via legen. Så det er rart at de sa du må ha henvisning fra legen, AnJo... Menssmerter i forbindelse med blødninger skal tas alvorlig fikk jeg beskjed om sist det skjedde meg...

Håper du får hjelp i morgen.

Krysser fingrene for at alt er bra med den lille spiren din!!
Lykke til! :lykke:

vanessa-81
06-04-2006, 11:51
Har også opplevd dette, godt å ikke være alene om det!allerede i uke 5 fikk jeg en blødning med friskt rødt blod. har aldri opplevd sa.men reiste ned til legevakta som kunne si at blødningen hadde stoppet, det var ingen vits å reise inn til sykehuset fordi det var for tidlig å se hjerte, men etter noen dager ville legen min at jeg skulle reise inn til sykehuset. på sykehuset kunne de se to "poser" ,altså toeggete tvillinger, men den ene posen var fylt med blod. d var først i uke 7 at jeg fikk beskjed om at de kunne se hjerte til den ene..har hatt en liten blødning i uke 10 og en stor i uke 13, da kom alt av den ene tvillingen ut. Har også mye vondt i magen etter dette, men ikke fått beskjed om å ta det med ro:trist2: , kansje jeg burde..har også vært på 7 ul på sykehuset, noen som vet va disse murringene er?stråler nedover bena...

Thilde
06-04-2006, 12:31
....har hatt en liten blødning i uke 10 og en stor i uke 13, da kom alt av den ene tvillingen ut. Har også mye vondt i magen etter dette, men ikke fått beskjed om å ta det med ro:trist2: , kansje jeg burde..har også vært på 7 ul på sykehuset, noen som vet va disse murringene er?stråler nedover bena...

Jeg fikk beskjed om å ta det med ro. Første gangen ble jeg sykmeldt. 2. gangen tryglet jeg om å få lov å gå på jobb, for det var så forferdelig å gå hjemme og gruble og lure på om alt var bra med den lille... jeg ble helt syk av det... Men siste gangen jeg blødde, fikk jeg streng beskjed av jordmora om å be legen om sykmelding. Fikk ikke lov å gjøre noe i huset som å støvsuge og vaske, ikke bære tungt osv!! Er nok viktig å ta det med ro. Man prøver å ungå at babyen blir født for tidlig...

Murringene er at livmora trekker seg sammen. Hva det kommer av, kan være forskjellige ting. Men hvis det kommer sammen med blødning, skal man alltid kontakte legen/jordmora...

Strawberry
09-04-2006, 02:41
Det kunne ha vært at det var to stk der inne, men at det ene ikke hadde klart å utvikle seg som det skulle.
Er det noen av dere her som har vært borti dette? tror dere det kan være en risiko videre i svangerskapet?
jeg skal tilbake til legen 19april igjen, for å ta ny UL. For sikkerhets skyld, for å følge opp blodansamlingen.
:flau:

Hei! Håper det går bra med deg! :comfort:
Om det kan være noen trøst, så opplevde jeg også å få flere blødninger, men det gikk heldigvis bra. Hadde flere episoder med kraftige blødninger, 4-5 ganger, fra uke 7-14. Og det var skikkelig fossblødninger,om jeg kan si det slik... UL i uke 10 viste 1 tom fostersekk, utenom det levende fosteret vi så. Det hadde altså vært anlegg til to, men det ene hadde gått til grunne. Visste at dette skjer oftere enn de fleste tror, og tok det med ro. Var sykmeldt så lenge blødningene varte + 2 uker ekstra, ettersom jeg har en relativt tung jobb.
Og nå sitter jeg her med en livlig gutt i magen :elsker: ,så det kan faktisk gå bra altså.:jupp: Lest om flere her på SM som har opplevd det samme. Lykke til! :lykke: Håper inderlig at det går bra med spiren din også! :klemmer:

fr0ken
09-04-2006, 18:13
ja alt ser bra ut nå:) har ikke hatt noen blødninger forutenom den ene dagen jeg dro til legevakta.
så jeg tror at ting går bra fremover....får håpe på det:)
er også sykmeldt, vil ta det litt med ro til jeg har kommet over 12 uker, i og med at jeg jobber som stuepike.
har lest mye om at blødninger kan skje under svangerskapet ja, så er blitt litt roligere nå:) tusen takk for svar:)

Thilde
10-04-2006, 00:59
ja alt ser bra ut nå:) har ikke hatt noen blødninger forutenom den ene dagen jeg dro til legevakta.
så jeg tror at ting går bra fremover....får håpe på det:)
er også sykmeldt, vil ta det litt med ro til jeg har kommet over 12 uker, i og med at jeg jobber som stuepike.
har lest mye om at blødninger kan skje under svangerskapet ja, så er blitt litt roligere nå:) tusen takk for svar:)

Godt å høre at det har gitt seg! Lykke til videre!! Håper du slipper å oppleve slikt igjen!! :klemmer:

fr0ken
10-04-2006, 16:30
:) takk for det:klem: ...ja nå får vi håpe at alt er bra fremover