PDA

Vis full versjon : Svangerskapskløe

Nre77
16-01-2003, 00:41
......Jeg klør og klør og klør og klør. Over hele kroppen, men spesielt på ryggen og magen. Blir snart gaaaal!!! Spesielt ille er det når jeg sitter eller ligger. Kan det gjøres noe annet enn å smøre seg inn med bodylotion ofte?

Nre 12+3

Maz
16-01-2003, 01:36
Jeg har hele tiden trodd at dette er helt vanlig og at det ikke var noe å gjøre med det annet enn å smøre seg.

Men på kontroll tirsdag nevnte mannen min dette og det ble plutselig tatt blodprøver osv. Har ikke fått høre noe så de var sikkert ok.

Det er definitivt noe du skal nevne på neste kontroll. Vistnok spesielt om du klør inne i hendene. Det var noe med gallesyre el, men hva det var, og hva som eventuelt kunne gjøres vet jeg ikke. Men for all del spør. Det er grusomt å klø og klø, og om det er noe som kan gjøres er det verd et lite stikk.

Tidl. bruker
16-01-2003, 01:39
Du er ikke alene om å klø...:leiseg: :gal2:

Jeg klør spesielt om kvelden når jeg har lagt meg, då klør jeg over alt, spes. på rygg, mage og beina :gal2:

D er helt grusomt!!

eg pleier å ta en slik greie som en tar spaghettien med, en sånn en med tagger på....:) :)
Den er veldig god å bruke, synes jeg.
Bodylotion virker bare i det en smører på, synes jeg:blush:

Noen andre som har gode råd mot kløe??:???: :???:

Klemmer fra Goajentå:) og lille :hjerter: Celine :baby:

Termin 5 februar

Tidligere bruker
16-01-2003, 09:45
Jeg bruker locobase og eurax.

Locobasen bruker jeg hver dag, den er fet og lindrer sånn passe. Men er kløen ille, så blir det eurax.

DL 23+6

Junimamma
20-01-2003, 18:45
Jeg klør hele tiden, og over hele kroppen.

Har funnet ut at det som hjelper meg best er å smøre inn hele kroppen med babyolje etter at jeg har dusjet, mens huden fremdeles er fuktig. Lar olja få litt tid til å trekke inn i huden før jeg tørker kroppen ordentlig.

Da jeg fikk dette rådet trodde jeg at det kom til å bli skikkelig klinete og ekkelt, men det gjør det faktisk ikke. Huden blir skikkelig myk, og det slutter å klø en god stund i hvertfall:)