Vis full versjon : Kvalme - hvilke uker var verst?
Bommet litt i den andre tråden, men det jeg lurer på er altså: i hvilke uker var kvalmen verst for deg?
Tidl. bruker
13-04-2006, 12:18
Har ikke vært noe særlig kvalm, men den kvalmen som kom var i uke 8...
Kosmokula
13-04-2006, 12:27
Jeg trykka på 6,7 og 8.
Den kom i uke 6 med et pang og var der i 2-3 uker.
Etter det så var det en overlevelig småkvalme som kom og gikk til uke 13 sånn ca.
Mine verste uker var uke 8-16. Jeg var spesielt :kvalm:på kvelden, så ordet morgnkvalme er litt fremmed for meg. Jeg var bare uvel, ikke noe :spy: her.:lettet:
Dette var interessant! Jeg kan ikke påstå at jeg har vært særlig kvalm, men jeg har blitt litt uvel hvis jeg ikke har spist på en stund. Dette startet for alvor i uke 7, og nå - 11+2 - synes jeg det virker som om det har gått over. Er det normalt, eller bør jeg begynne å bli :angst: for MA? (Hvilket jeg selvfølgelig er uansett...)
Hele perioden mellom uke 8 og uke 20 var preget av kvalme, oppkast og annet gørr.
Tidl. bruker
13-04-2006, 14:36
Hele perioden mellom uke 8 og uke 20 var preget av kvalme, oppkast og annet gørr.
signerer denne..
Dolliemor
13-04-2006, 17:05
Jeg svarte uke 7, men må kanskje si det var uke 7, 8 og 9 at det var værst. I uke 7 lå jeg nesten hele dagen og var helt utslått, og måtte bare komme meg på bena i uke 8 (men det var like ille da egentlig).
Med guttene var det også helt i begynnelsen det var værst. Den kom i uke 7 og varte til uke 15.
Nå i uke 14 har den faktisk gitt seg, iallefall så er det ikke så intenst lenger. Blir mest uvel når jeg er sulten og tørst. Jeg brekker meg ikke når jeg åpner kjøleskapet lenger, feks.
Elinblu - det er ikke alle som er like kvalme, og egentlig veldig normalt at det gir seg litt rundt uke 12. Iallefall står det det i bøkene, men jeg synes det varte iallefall til uke 15 de forrige to gangene.
Mine verste uker var uke 8-16. Jeg var spesielt :kvalm:på kvelden, så ordet morgnkvalme er litt fremmed for meg. Jeg var bare uvel, ikke noe :spy: her.:lettet:
Sånn var det her også, spydde bare et par ganger men var vanvittig kvalm og i samme tidsrom.
Arachnida
13-04-2006, 20:27
Den var like ille fra uke 6 og frem til uke 18 sånn ca... :nemlig:
Når den ga seg, så har den heldigvis ikke kommet tilbake... :kryss:
:ber:
Jeg var veldig kvalm fra uke 8 til 16. Kastet opp flere ganger daglig i hele perioden..:kvalm:
Når den ga seg, så har den heldigvis ikke kommet tilbake... :kryss:
Min kvalme har forøvrig kommet tilbake nå, i uke 27. Det gjorde den sist svangerskap også. Et lite opphold og bæng- tilbake :snill:
Skytte75
14-04-2006, 09:03
Dette var interessant! Jeg kan ikke påstå at jeg har vært særlig kvalm, men jeg har blitt litt uvel hvis jeg ikke har spist på en stund. Dette startet for alvor i uke 7, og nå - 11+2 - synes jeg det virker som om det har gått over. Er det normalt, eller bør jeg begynne å bli :angst: for MA? (Hvilket jeg selvfølgelig er uansett...)
:sniker:
Høres veldig normalt ut spør du meg :stakar:.
Her var det værst fra ca uke 8-11. Kvalmen meldte seg så smått rundt uke 7 og var forsvunnet rundt uke 13 (dvs. jeg ble kvalm når jeg pusset tennene på morgenen over halve svangerskapet - ble brukt mye Extra i stedet for da gitt :sparke: )
Teofelia
16-04-2006, 01:40
Dette var interessant! Jeg kan ikke påstå at jeg har vært særlig kvalm, men jeg har blitt litt uvel hvis jeg ikke har spist på en stund. Dette startet for alvor i uke 7, og nå - 11+2 - synes jeg det virker som om det har gått over. Er det normalt, eller bør jeg begynne å bli :angst: for MA? (Hvilket jeg selvfølgelig er uansett...)Bare slapp av. Nesten halvparten av alle gravide blir lite eller ikke i det hele tatt kvalme. :)
Lillemy 75
16-04-2006, 10:07
I mitt første svangerskap var jeg ikke kvalm en dag. Tror ikke jeg brakk meg en gang, og da jeg var 3 mnd på vei dro vi til Kypros i 14 dager.
I mitt andre svangerskap kom kvalmen for fullt i slutten av uke 5, og var like intens i alle ukene frem til og med uke 28.
Begge svangerskap er gutter.
:sniker:(dvs. jeg ble kvalm når jeg pusset tennene på morgenen over halve svangerskapet - ble brukt mye Extra i stedet for da gitt :sparke: )
Jeg har ikke fått pusset jekslene mine ordentlig på lange tider... Må tvinge meg selv til det innimellom - selv om det ofte resulterer i :kvalm: .
Jeg begynte med kvalmen ca uke 6 og går enda kvalm (uke 37)... Begynte ikke å kaste opp før ca uke 12, men har fortsatt siden. Men det har roet seg betraktelig den siste måneden. (Har ikke krysset av noen av alternativene i spørrisen).
Har forsøkt Urisal fra Helsekost, ingefærkjeks, holde meg unna fet mat, Postafen og allslags andre råd jeg har fått, men har ikke hjulpet. Eneste som har fungert litt er små og hyppige måltider. Da har magen roet seg litt.
Men har likevel vært så heldig at jeg har beholdt den gode apetitten hele tiden. Har gått fra oppkast og munnvask på toalettet og rett i kjøleskapet! :knegg:
Gikk kvalm hele forrige svangerskap uten å kaste opp.
Fikk jente første gangen, og venter gutt nå.
Ferskenbeinet
16-04-2006, 12:09
fra uke 6-14 kasta jeg opp hver dag, så vil si de var like ille... Det var en uke som var verre, men da hadde jeg omgangssyke i tillegg! :kvalm:
kvalmen kom over natta, og forsvant på samme måte! :jupp:
Jeg har kastet opp fra uke 6. Er bare i uke 8 nå. (17 dager). Ble så ille at jeg ble innlagt på sykehuset for å få væske.
Jeg var kvalm en uke og det var uke 8 eller 9. Kastet ikke opp, var bare fryktelig kvalm.
Fra unfangelsen til jeg var ca 6 uker, men kastet aldri opp, bare sinnsykt kvalm.
Jeg har ikke vært noe kvalm i det hele tatt.
Det er en god del som slipper kvalmen, og jeg er bare sjeleglad for at jeg har fått slippe!!! :jupp:
Tidl. bruker
26-04-2006, 14:06
uke 7 var helt forferdelig.
Har ikke vært noe særlig plaget etterpå, men mye av halsbrann :(
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.