PDA

Vis full versjon : Enerom etter keisersnitt?

lex
15-04-2006, 14:09
Hei!

Jeg bare lurer på om det er noen som vet om det er vanlig å få enerom etter keisersnitt?

emin
15-04-2006, 14:24
Her på sykehuset er det standard at keisersnittopererte får enerom. Økt infeksjonsfare, dårlig form etter inngrepet etc. gjør sitt til at de foretrekker enerom.

Jeg var veldig happy for det, foretrakk å ha det rolig og fredelig og ikke bli forstyrret av andre. Jeg kunne også ha besøk når det passet meg og snakke uforstyrret i telefonen.

Tinus76
15-04-2006, 15:11
I Stavanger i 2004 lå de som hadde tatt KS på 2 mannsrom, vi andre på 5 manns rom.

emin
15-04-2006, 15:16
Jøss, for noen forskjeller det er rundt omkring. På vårt sykehus så har føde/barsel kun 2-mannsrom og 2 enerom. KS-opererte får enerom, mens de "vanlige" fødende får 2-mannsrom. Hadde jeg måttet ligge på rom med plass til flere enn 2 på rommet så hadde jeg blitt gal. :dåne:

Siliam
15-04-2006, 16:28
Hmmm, interessant...
Hvordan er dette på Haukeland, da? Noen som vet?

Millemor
15-04-2006, 16:48
Hmmm, interessant...

Er svært sjelden du får enerom desverre..Spesielt i mai - som er høysesong..

Alle de jeg kjenner som har tatt ks på kk har lagt på rom med andre..

Carnita
15-04-2006, 17:05
Jeg lå på 2-mannsrom etter keisersnitt. Men hun andre var der nesten ikke så egentlig så var jeg alene da:snill: De vanlig-fødende lå på rom med maaaaaange! Dette var Haugesund sykehus i des. 2003. Nå har sykehuset her fått pasienthotell så det er mulig det er færre på rommene...

Dragen
15-04-2006, 17:31
Jeg fikk enerom på Kongsvinger etter KS. Der har de bare enkle og doble rom.

Ignorabimus
15-04-2006, 18:07
Ingen enerom på RIT nei,eller St.Olavs nå da.
Jeg lå på 4 mannsrom med de to første,fem tror jeg sannelig vi var en gang. Tre på rommet siste gang,da var det bare jeg med snitt.

Nå er det vel annerledes,når alle "vanlig" fødende er på hotell. Jeg vet ikke helt.

Halkatla
15-04-2006, 18:14
Jeg lå på firemannsrom på St. Olavs etter KS i 2004. Det var ikke artig. Nå når det nye kvinne-barn-senteret er åpnet, er det heldigvis enerom til alle.

lex
15-04-2006, 18:44
Hmmm, interessant...

Jeg og mannen fikk familierom der etter akuttsnittet forrige gang. Etter tre dager ville de ha meg inn på rom med fire "vanlig fødende" så da dro jeg hjem.

Nå bor vi jo et annet sted, og jeg kjenner at jeg absolutt ikke har det minste lyst til å dele rom etter fødsel. Tror jeg rett og slett må ringe sykehuset og sjekke, jeg. Og evt andre sykehus i nærheten.

emin
15-04-2006, 19:19
Jeg er heller ikke særlig lysten på å dele rom med andre, så dersom jeg må det så kommer jeg til å reise hjem før det er gått 5 dager (vanlig liggetid her for flergangsfødende).

Marit74
15-04-2006, 19:59
Jeg fikk enerom når jeg hadde hastesnitt i det herrens år 1997. Om det var for at det var sånn det var på Ullevål, eller om det kom fra at jeg sippa og styra så mye, skal være usagt :rødme: Jeg har bivirkning på narkose som innebærer at jeg griner som en foss uten å egentlig ha noe å grine for. Jeg fikk faktisk beholde rommet i hele 5 dager.

Marit_k
15-04-2006, 20:24
Jeg fikk dobbeltrom på riksen etter mitt ks.

Nakkinekki
16-04-2006, 15:58
Jeg fikk et dobbelt rom for meg selv i 2 dager etter mitt haste KS.
Det var for at jeg skulle få fred og ro til å komme meg etter en lang hard fødsel, som jo endte i KS. Syns det var greit med ei å prate med også, så jeg gleder meg vel egentlig til å dele rom etter mitt neste KS. Det ble jo så utrolig ensomt å bare ligge der i 2 dager alene...

lenam
16-04-2006, 16:28
Jeg fikk enerom første natten, men siden jeg fødte mitt i en babyrush så ble det tomansrom påfølgende dager.

Dette var på Rana Sykehus.

June76
17-04-2006, 19:44
Jeg fikk ikke ligge på enerom etter mitt hastesnitt. Jeg måtte pent dele med 4 andre som alle hadde vanlige fødsler. :gruble: Og mannen ble sendt på dør, måtte dra rett hjem.

Jeg synes det var forferdelig, da jeg hadde så vondt og fikk ikke rørt meg så mye. I besøkstiden ramlet det inn med søsken og besøk til de andre. Jeg ble ble så sliten av det........Håper på bedre tider denne gangen. Men July er visst også en travel måned så vi får se.

Jeg fødte på Haukeland

Jessie
17-04-2006, 20:27
Lå på 4-mannsrom.. (men lå ett par dager på intensiven først da, men likavel..) Skulle gjerne hatt enerom ja - jeg var ekstremt dårlig etter KS'et.

Egget1
17-04-2006, 20:32
Jeg fødte på Telemark sykehus i Skien i fjor. Tok keisersnitt, og fikk første døgnet på enerom. Dagen etter fikk jeg "romkamerat".

Tekla
17-04-2006, 21:32
Min datter kom til ved keisersnitt i juli 2004. Jeg var dritdårlig pga av svarngerskapsforgiftning- skyhøyt blodtrykk- og fikk enerom i en uke på barsel, etter tre døgn på intensiven.

Tror ikke det var flere enerom der, (Lillehammer) så de andre som fødte ved KS lå på flermannsrom.

Julita
18-04-2006, 10:56
Jeg hadde mitt KS i 2003 ved SiV, Tønsberg. Da var vi i utgangspunktet 2 stk KS mammaer som delte rom, men jeg snorka visst så mye at de ga meg enerom. Det var jo forsåvidt greit, selv om en savna litt selskap til tider.

Nå er det blitt helt forandre etter utbygning så jeg aner ikke hvordan det er i dag.

smbr
22-04-2006, 22:02
Jeg fikk dobbeltrom da jeg tok KS på Ullevål i februar 2004. :jupp:

Jeg aner faktisk ikke om det finnes verken enkeltrom eller større stuer der. :vetikke:
Mulig det går an å få et rom aleine hvis det ikke er fullt belegg, men det er vel en utopi på Ullevål Sykehus... :snill:

Neste KS skal foregå på Haukeland - jeg håper virkelig ikke at jeg kommer på en 4-manns-stue! :stønn:

Avent
25-04-2006, 02:21
Jeg fikk enerom på SUS da jeg fikk guttene mine med ks for snart 2 uker siden.

jolie
01-05-2006, 19:31
Jeg fikk ikke enerom etter mitt KS på Ullevål nå på onsdag (26/4). Og å ligge på dobbeltrom med en illskrikende baby (ikke min) og en lite hensynsfull dame hvis telefon ringte ti på seks på morningen første natta mi på barsel var IKKE gøy. Heldigvis var jeg i så god form at jeg fikk flytte til hotellet etter to dager.

Tidl. bruker
01-05-2006, 20:25
Jeg lå på dobbeltrom etter begge mine ks.
Den andre gangen lå jeg sammen med en som hadde født på vanlig vis, men barnet lå på barneavd.

Skulle ønske jeg heller lå sammen med en som hadde tatt ks,
da forstår man bedre hva den andre går gjennom.

super sjefa
02-05-2006, 13:46
Jeg hadde akutt KS når storesøster kom, da fikk jeg enerom første periode( men jeg lå på spesial avdeling). Når jeg fikk lillesnuppa i fjordsommer så var det to på vanlig barsell avd som hadde tatt KS, trur ikke de hadde enerom ( tror ikke de har mindre enn 2 manns rom på barsel, SUS)