PDA

Vis full versjon : Au! Vondt i hofta. Hva er det?

Philomène
17-04-2006, 18:44
Au!
Jeg trenger både kunnskap og trøst, kjenner jeg.
Jeg har begynt å få vondt i høyre hofte/lysken. det ser ut som om det er framprovosert av noen bevegelser, spesielt etter at jeg har sittet i ro en stund (som om hoftet har "rustet" på en vis).

Jeg har vært ganske aktiv de siste dagene, mye svømming og turgoing og plutselig slår det meg: kan det ha gjort ting verre?

Er det det som er bekkenløsning?

Jeg er rett og slett lit avskrekket. Jeg har lenge igjen (er 16 uker på vei) og kan ikke gå sånn!

Jeg hadde ikke bekkenplager sist, borsett en sån "lås" følelse (smertefull) en kort stund i noen stillinger, heeelt i slutten (siste uke eller siste par dagene). Det var vondt, men da var jeg jo 25 kg tyngre enn normalt (tvillingsvangerskap). Det er ikke jeg nå...

Jeg skal ringe kiropraktor i morgen men jeg hører gjerne fra dere om hva dette kan være, hva som er smart å gjøre/ikke gjøre og hva jeg kan forvente meg osv.

Jeg hadde sett for meg et lett svangerskap, som avveksling fra sist. Jeg bærer tross alt kun et barn...

Hjeeeeelp!

Jeg håper dere kommer med gode råd. Jeg har en del prosjekter framover, bl.a. reiser, og det virker skremmende når det plutselig bli vont å gå...

hønni
17-04-2006, 20:19
kom to ganger

hønni
17-04-2006, 20:20
jeg hadde bekkenløsning med gangsperr sist, og den kommer for fullt igjen nå.

Jeg har vondt i hoftene, i rumpa i lårene og i lysken. :(

Går til fysikalsk behandling, det hjelper litt.

Håper det ikke er bekkenløsning du har! :trøst:

akringen
17-04-2006, 21:41
Jeg har ei venninne som har hatt vondt i hofta i noen uker. Hun er nå 23 uker på vei, og var hos kiropraktor nå en dag. Han mente at det vonde på høyre side skyldes at hun hadde fått litt bekkenløsning på venstre side, og musklene på høyre side kompenserte for dette (...eller noe i den dur...) Det er derfor fullt mulig at det er et resultat av bekkenløsning at du har vondt i hofta, men ikke bekkenløsningen i seg selv...hvis du skjønner hva jeg mener...:)

Philomène
17-04-2006, 23:05
Jeg har ei venninne som har hatt vondt i hofta i noen uker. Hun er nå 23 uker på vei, og var hos kiropraktor nå en dag. Han mente at det vonde på høyre side skyldes at hun hadde fått litt bekkenløsning på venstre side, og musklene på høyre side kompenserte for dette (...eller noe i den dur...) Det er derfor fullt mulig at det er et resultat av bekkenløsning at du har vondt i hofta, men ikke bekkenløsningen i seg selv...hvis du skjønner hva jeg mener...:)

Dette var interessant. For jeg har en gammel skade (som jeg har vært hos kiropraktor for tidligere) på venstre hofta, nemlig. Så tanken det er vondt på høyre side som en slags kompensasjon har slått meg.

Det blir spennende å høre hva kiropraktoren sier. Han er nemlig vedlig flink. Jeg håper jeg får en akkut time i morgen.

Jeg har forresten lest at alle har bekkenløsning, men at det ikke er smertefullt hos alle.

Muriel
26-04-2006, 13:20
Jeg har også mye problemer med hoftene mine, men trodde ikke det var bekkenløsning fordi jeg ikke hadde vondt i lysken. Jeg er veldig kvalm så jeg ligger stort sett hele dagen og trodde egentlig det var årsaken.

Philomène
26-04-2006, 21:59
Nå er jeg helt fin. Kiropraktoren sa at vi satte dette "på tilfeldighets konto" enn så lenge...