Vis full versjon : Så var det røyken, da...
Flere enn meg som har røyket i en del år her, og ikke er av den typen som syns at "Det enkleste jeg har gjort var å stumpe røyken. Hvertfall da jeg var gravid, så mye billigere det er og så mye sunnere jeg føler meg"? Jeg har røyket ca 20 om dagen, men er nå nede i to-tre. Målet er jo å slutte HELT, noe jeg SKAL klare!
Hører gjerne masse synspunkter, men vær så snill og kom med fornuftige innlegg, ikke anonyme, sinte utspill som forteller hvor uansvarlig og teit jeg er, det vet jeg!
Hei Johanna!
Jeg er imponert over deg! Kjempebra at du har klart å trappe ned så mye, du skal være fornøyd! Og husk at om det blir krise så er det mye bedre for babyen at du tar deg en røyk enn at du går og stresser hele tiden fordi du ikke kan røyke!
Røyksuget er verst de første ukene, det roer seg nok etter hvert, skal du se. Uansett om du slutter helt eller ikke så har du vært kjempeflink som har trappet ned så mye!
Klem fra eks-storrøyker som sluttet ved nyttår.
Jeg synes du har vært flink jeg! Nå er jeg ikke-røyker og reagerer litt på røyklukt. I tillegg ønsker ikke jeg å utsette tommeliten for passivrøykin heller. Men jeg vet at det er ikke like enkelt for alle å slutte sånn helt plutselig. Synes du har gjort det som er rett for deg.. nedtrapping til det minimale. Det er ikke bra med stress, som I am skrev, heller. Flott gjort. :klapp:
Det beste er selvfølgelig å trappe helt ned? ? men så lite som 2-3 er abselutt svært mye bedre enn 20 stk.
STÅ PÅ :kidoki:
Du er kjempeflink!!
Å trappe ned fra 20 om dagen til 2-3, tro meg jeg vet hvor vanskelig det var selv. Jeg klarte heldigvis å slutte å røyke helt i forrige svangerskap, og det vet jeg du kommer til også :)
(selv om du holder det gående med 2-3 røyk om dagen i svangerskapet, skal du ikke få dårlig samvittighet av den grunn. Babyen har det bra uansett)
Lykke til
Litago 13+3 :findag:
Jeg syns at du er kjempeflink som har klart å trappe ned så mye!!Du skal være skikkelig stolt av deg selv:D :D
Jeg er selv eks-røyker :lol: :lol: (les: sluttet da jeg fant ut at jeg var gravid for en uke siden), og jeg vet at det er helt forferdelig å stumpe røyken. Det som funker for meg er å tenke på baby'en hver gang jeg føler røyk-suget....da har jeg ikke lyst på røyk allikevel.
KJEMPEBRA , du er flink!!
Jeg driver med det samme selv, og det er tøft, det veit jeg!!
STÅ PÅ !
klem baby
Kjempeflink er du :klapp:
Og hvis du ikke klarer å slutte helt, så er 3 om dagen mye bedre enn 20. Og legene sier at det er bedre å trappe ned enn å slutte helt hvist det er veldig vanskelig. For det stresset kroppen går igjennom da, er heller ikke bra for babyen! Så du kan ha god samvittighet :)
I dag har jeg fått vite at en veldig nær person har fått lungekreft, sannsynligvis på grunn av røykingen. Hører jo stadig om kjente som får sykdommen, men nå er det så næme at jeg vil måtte følge personen gjennom cellegiftkurer og sykdommen generellt.
Synes nå jeg har fått en ENDA bedre grunn til å slutte, nok er nok!
Litt trist klem fra meg.
Jeg trappet ned fra 20 om dagen til 5-6 den dagen vi så liv på ultralyd. (ville ikke "henge meg opp" i graviditeten før vi fikk bekreftet liv,pga flere spontanaborter), og har siden holdt meg på ca.5.
Nå har jeg bestemt meg for at det ikke er noen vits i å røyke 5 om dagen, får bare enda mer lyst på røyk når jeg ikke "får lov". Så for min del har jeg nå forstått at det beste er å bare kutte helt ut fra nå av. Så nå er det slutt:D
Men synes du er veldig flink, og er enig med det noen andre her skriver: klarer du ikke å slutte helt, så vær STOLT over at du har klart å kutte nesten helt ned. Det er MYE MYE bedre for babyen din!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.