PDA

Vis full versjon : Hva har dere gjort klart av utstyr?

save
17-01-2003, 00:10
Jeg begynner så smått å tenke at vi må begynne med noen forberedelser til lilleknøtt skal komme (uansett hvordan det går med oss).

Vi har ikke vogn, stellebord, voksipose og bilsikring. Ellers har vi mye klær fra da vi ventet Stine, som jeg faktisk enda ikke har hentet (de er pakket bort av min snille lillesøster og lagret hos henne på grunn av plassmangel hos oss).

Jeg vet at det blir en spesiell opplevelse å ta frem disse klærne, stryke dem og vente barn igjen. Jeg vet ikke om jeg kan klare å bruke dem alle for de vekker jo minner og følelser. Vi har f.eks. noen "startsett" i glade farger og forskjellig str. som vi fikk hos familien før Stine ble født. Når vi hadde skrudd av respiratoren og stelte jenta vår for første og siste gang, tok vi på henne en fin body og bukse fra disse startsettene i glad solgul farge. Hun fikk også på seg den fine strikkede dressen som oldemor hadde laget for hjemreisen, og en rød fix-lue.

Så nå når jeg ser sånne røde fix-hetteluer, så kan jeg jo ikke skru av følelsene som finner veien frem under helt uventede omstendigheter. Det er jo en av de tingene jeg ikke kan verne meg mot, uansett.

I disse start-settene finnes det da altså "minst" en sånn solgul-glad body og bukse som Stine hadde (har) på seg.

Vi har vært på ett salg for å se på ei barnevogn igjen (forrige gang skulle vi få arve en vogn som akkurat nå er opptatt av ett tremåneders søskenbarn). Men vi har ingen "entusiasme" eller glede over å skulle evt. kjøpe vogn el. Så vi dro etter fem minutter fordi vi begge hadde det sånn...

Så kanskje noen andre også kan fortelle hvordan dere forbereder dette utstyret? Og ps: jeg blir glad om noen kan si noe om hvilken vogn/bilstol som er bra og praktisk ("nødvendig") hvis dere vet noe.

Nei nå skal jeg slutte med å poste "millioneravinnlegg". God natta!

Maz
17-01-2003, 01:03
Likte ikke dette med å slutte å poste innlegg....

Jeg hadde egentlig tenkt å ikke kjøpe utstyr på forhånd jeg. Eller om jeg kjøpte skulle det bli lagret i butikken. Men den siste tiden har det endret seg. Rett ved meg står det en ny Simo Duovogn som ble kjøpt inn på tirsdag.

Sist gang hadde jeg ikke begynt å handle. Var på en måte glad for det, men jeg har kommet til konklusjonen at det ikke ville gjøre noe fra eller til om noe skulle skje denne gangen. Sorgen blir ikke noe større av å ha utstyr. Etter vi passerte uke 24 begynte jeg å tenke slik, mannen min syntes det var altfor tidlig. Vi har venner som ville shoppet etter fødselen og fått alt klart for oss. Jeg har derfor ikke måttet kjøpe noen ting, men jeg har hatt lyst til det.

Familiens gamle baby kurv er i hus, og stoff er innkjøpt. Til uken drar den for å få sydd nytt trekk. Kom ikke forbi tankestadiet på det sist. Vet ikke hvordan jeg hadde reagert om jeg skulle ta i bruk utstyr som var beregnet på Ericka. Tror ikke det hadde vært lett å takle. De gamle familieklenodene og en del kjoler fra jeg var liten så jeg på da også men de er liksom ikke beregnet bare på henne.

Dette ble rotete. Jeg hadde altså arrangert at alt skulle kjøpes etterpå, men har endt opp å kjøpe inn uansett. Fikk en liten fryktklump akkurat nå. Tenker jo på å bringe uhell osv, men jeg tror jeg har gjort det som er rett for meg, eller......

Diamanda
17-01-2003, 18:40
Har begynt sånn smått og forberede meg. Har gruet meg lenge til dette, men når jeg begynte å ta frem klær og utstyr så ble det jo ikke så ille som jeg hadde trodd.. Typisk ?

Det har egentlig vært en møysommelig og langsom prosess, har tatt ut noe og satt det inn i skapet igjen. Men har hatt en vennine som ville arve litt, så jeg har vært nødt til å dra frem ting og tang.
Solgte bl.a barnevognen, fikk aldri brukt den sist, men valgte å selge den, det lå mange såre minner rundt vogna likevel.
Ellers har jeg sortert endel klær som jeg har kjøpt/arvet fra min søster og kjøpt inn en kjempefin vugge til å henge i taket.

Resten venter vi med. Skal kjøpe bilstol etterhvert, men alt av utstyr som vi trenger har vi fra før.

Holder veldig igjen, og det er like greit. Tror nok vi skal komme i mål når den tid kommer likevel jeg :)

Diamanda
28-01-2003, 00:49
For å følge opp spørsmålet må jeg si at nå når termin begynner å nerme seg så kjenner jeg sug i magen. På onsdag skal jeg på siste planlagte UL, og da skal stellebordet kjøpes. Nå begynner ting å falle på plass, og jeg er nesten helt klar når det gjelder det praktiske, og det er litt kos :)
Men sett utenifra er det nok ikke mye som tyder på redebygger-tilstander, men det meste er tima og tilrettelagt..
Når det gjelder det psykiske er nok det en helt annen historie, :( gruer meg litt for mye for at det skal gå galt, og har store problemer periodevis med å sse for meg at alt skal gå bra :(

Men men, gjør det det så er vi klar så det holder :)

minni
28-01-2003, 09:33
Sist hadde vi ikke kjøpt noe som helst av utstyr.. og det syntes jeg var bra da.
Men nå føler jeg det helt annerledes. Jeg har tatt sjansen på å gjøre alt klart, jeg! Senga står på rommet vårt, vogna er klar, klærne er vasket og lagt på plass og stellebordet er på plass. Det eneste vi mangler er bilsete.
Jeg må jo ha tro på at dette skal gå bra!! Etter utallige undersøkelser av hjertet på babyen finner de ikke noe unormalt denne gangen (ja, det var hjertefeil sist..).
Men jeg må si at de siste dagene har jeg begynt å grue meg å tenke på alt som kan gå galt... Men for så igjen å si at selv ikke vi kan være uheldige to ganger på rad :) Så jeg satser for fullt - litt under to uker til termin nå !!