PDA

Vis full versjon : Blodansamling i livmorhalsen....

Nehe
21-04-2006, 15:17
Jeg er 6,6 uker på vei.

Jeg hadde en liten blødning med friskt blod for en uke siden og hatt rare murringer i magen siden det, så jeg dro til gynekolog og tok vaginal ul idag og da viste det seg at jeg har en blodansamling helt øverst i livmorhalsen, nesten opp til fostersekken.
Jeg ble sykmeldt 2 uker og skal på ny ul da. Jeg skal ta det med ro visstnok:-(

Er det noen andre som har hatt det samme el noe lignende og det har gått bra? Hvor mye i ro var dere? Har jo en liten på 1 år og 1 mnd, så jeg må jo følge opp han.
Noen erfaringer.....?

fr0ken
23-04-2006, 13:54
hei:)

jeg har hatt nesten det samme problemet.
Jeg fikk en blødning, dro ned til legevakten, tok UL og der fant han en liten blodansamling i livmora,ikke i livmorhalsen.
Han sa det kunne vært en tvilling, som ikke hadde klart å utvikle seg..og ville derfor følge opp dette med en ny UL etter to uker.
Er noen dager siden jeg var der nå, å legen kunne ikke se noen blodansamling:)
så den er forhåpentligvis borte...jeg hadde også en del mensmurringer.
Så jeg tror nok dette går bra:) det gjorde ihvertfall det til meg.Jeg ble også sykmeldt, så jeg tok det litt med ro ,men jeg var ute å gikk turer og sånt for det...tror ikke det har noe å si.Så lenge man ikke stresser. Jeg fikk beskjed om å roe ned treningen litt i mellomtiden.
Vi får håpe den er borte til neste gang du skal på UL :)
Lykke til:)

Nehe
28-04-2006, 12:58
hei:)

jeg har hatt nesten det samme problemet.
Jeg fikk en blødning, dro ned til legevakten, tok UL og der fant han en liten blodansamling i livmora,ikke i livmorhalsen.
Han sa det kunne vært en tvilling, som ikke hadde klart å utvikle seg..og ville derfor følge opp dette med en ny UL etter to uker.
Er noen dager siden jeg var der nå, å legen kunne ikke se noen blodansamling:)
så den er forhåpentligvis borte...jeg hadde også en del mensmurringer.
Så jeg tror nok dette går bra:) det gjorde ihvertfall det til meg.Jeg ble også sykmeldt, så jeg tok det litt med ro ,men jeg var ute å gikk turer og sånt for det...tror ikke det har noe å si.Så lenge man ikke stresser. Jeg fikk beskjed om å roe ned treningen litt i mellomtiden.
Vi får håpe den er borte til neste gang du skal på UL :)
Lykke til:)

Hei, og tusen takk for svar. Har ikke sett det før nå, for jeg har ligget syk en uke. Men det var jo et oppløftende svar, så det var deilig.
Så når du kom tilbake var blodansamlingen borte? Uten at du hadde merket det......jeg mener, tenker at den eneste måten den kan bli borte på er at den kommer ut, men ant ikke da?
Kanskje det er et "blåmerke" på en måte, som blir borte etterhvert.
En uke til jeg skal til ny ul idag, så det blir spennende. Håper så indelig det går bra.

fr0ken
28-04-2006, 20:03
ja....legen så ihvertfall ingen blod der nå...så jeg regner med at det er borte ja. Ja, jeg tenkte det samme, at om det er gammelt blod, så må det jo komme ut?! men nei...jeg har ik blødd mye etter det der jeg.Har ikke blødd noe siden den første gangen jeg merket blod.
Å det er jo bra:) jeg må ærlig innrømme at jeg løper på do rimelig ofte enda, for å "sjekke". Man vet jo aldri hva som kan skje så tidlig:/
Men nå ser jeg positivt på det ihvertfall....har du blødd noe mer eller?
blåmerke ja...det kan jo godt hende, men eneste han nevnte var at d kunne vært en tvilling....kroppen ordner jo som regel opp i det der selv:) men rart det aldri kom ut. hehe.
du får ha lykke til på UL da:) krysser fingrene for deg:)

Nehe
29-04-2006, 11:28
Hei igjen.
Nei, je ghar heller ikke blødd noe mer, og det var jo ikke den største blødningen heller, etter hva jeg har hørt andre fortelle.
Blir spennende å høre og se på ul ihvertfall.
Er ganske optimistisk jeg også, så vi får håpe på det beste.
Lykke til.