PDA

Vis full versjon : Dele?

Blomma
27-08-2002, 18:02
Kjæresten min lar seg ikke avspise med 4 uker pappapermisjon og ønsker seg 16 uker sammen med barnet. Det vi har planlagt er at jeg er hjemme de første seks månedene (deriblant noe ferieavvikling), så tar han fire måneder (også noe ferie), og så tar jeg siste rest av permisjon etter ham. Spørsmålet er om det er lov å stykke opp permisjon på denne måten? Så får jeg eventuelt se hva sjefen min sier siden :bryn:

14+5

Tidl. bruker
31-08-2002, 15:09
Tidskontoordningen er en annen måte å ta ut fødsels- eller adopsjonspenger på. Den innebærer at arbeidstakere, selvstendig næringsdrivende og oppdragstakere kan kombinere delvis uttak av fødsels- eller adopsjonspermisjon med nedsatt arbeidstid, slik at permisjonstiden varer lenger. Med tidskonto vil du ikke motta større samlet beløp enn om fødsels- eller adopsjonspengene blir tatt ut på vanlig måte.

Miranda
31-08-2002, 15:18
Ja, dere kan dele permisjonen slik. Mannen min og jeg skal også dele litt annerledes enn det som er "vanlig". Jeg skal være hjemme de første 6 månedene og så skal vi ha annen hver uke resten av permisjonstiden. For oss er dette en ypperlig løsning. :klapp: :klapp: :klapp: