Vis full versjon : Uregelmessig hjerterytme
Tidl. bruker
24-04-2006, 10:59
Hei jenter!
Noen av dere som får uregelmessige ekstraslag om dere for eksempel gjør noe fysisk "tungt"? (På fagspråket kalles det Supraventrikulære ekstrasystoler)
Forsvinner dette når jeg har født, når jeg ikke har hatt det før graviditeten??
Utrolig ekkelt og plagsomt...
Hei jenter!
Noen av dere som får uregelmessige ekstraslag om dere for eksempel gjør noe fysisk "tungt"? (På fagspråket kalles det Supraventrikulære ekstrasystoler)
Jeg har dette tror jeg, (jeg har hatt litt av det tidligere, men nå mye oftere). Tenkte jeg skulle spørre legen om det neste gang, så jeg vet egentlig ikke noe om det nå....:gruble:
Tidl. bruker
24-04-2006, 11:36
Det jeg vet om det, i forbindelse med svangerskap, er at hjertet blir "most" litt av magen, sånn at rytmen kan bli forstyrra.. Noe med at sinusknuten, den som "starter" hjerteslaget, blir "skivst" og dermed litt treig i avtrekkeren, og dermed overtar "start nr. 2" rytmen, for å forsøke å opprettholde en rytme som likner normalen.. Tror jeg..:gruble:
Tangerine
24-04-2006, 11:42
Det jeg (tror) jeg vet om det, er at det e rvanlig under graviditet, og helt ufarlig.
Men si fra hos legen uansett :klem:
Hjertet skal pumpe 30% mer blod enn normalt,
så det er helt normalt at hjerterytmen blir endret.
Jeg har fått mye høyere puls selv. Jeg er bare i uke 8. Likevel føler jeg ofte at hjertet mitt løper av meg og det gjør at jeg ikke får sove om natten.. Litt slitsomt
guacamolequeen
29-04-2006, 11:37
Hei jenter!
Jeg har masse av dette, anfall med uregelmessig og høy puls/hjertebank fra tid til annen. Hos meg kan det også komme uten at jeg gjør noe spesielt tungt. Både mamma og søster hadde det samme og det forsvant etter fødsel.
Tidl. bruker
30-04-2006, 16:01
Håper det forsvinner hos meg også..:jupp:
Jeg har masse av dette, anfall med uregelmessig og høy puls/hjertebank fra tid til annen. Hos meg kan det også komme uten at jeg gjør noe spesielt tungt. Både mamma og søster hadde det samme og det forsvant etter fødsel.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.