PDA

Vis full versjon : Uke+dag-regninga her inne.

Kame
27-08-2002, 18:33
Jeg begynner å bli småforvirra - nå som mange nærmer seg 30 ukers målet, kommer det stadig innlegg om dette.

Men - veldig mange har ulik måte å telle på! :???:

Jeg regner at et svangerskap er 40+2 - men betyr det at selve termindatoen er dag 2 - eller dagen etter ? For min jm har sagt at jeg "skifter uke hver onsdag" - og jeg har termin lørdag - så det stemmer jo ikke med +2-tellinga? (Såfremt jeg ikke har misforstått - det er uke+dag frem til 6? Det er ingenting som heter uke+7 vel?)

Jeg trodde jeg ble 30 uker akkurat i morra - men har ikke termin før 9.november.

Det er jo ikke akkurat viktig dette, men jeg blir så usikker når jeg ser hvor langt dere er, og sammenligner med termindato - og meg selv!

(Forresten så er det kjempeviktig når vi kommer til den siste måneden, og kan begynne nedtellinga med T- 30 ! :D )

Håpet
27-08-2002, 18:58
Jeg blir 30+0 på fredag og har termin søndag 10/11. Det mente ihvertfall min jordmor. Så da blir min termindato på dag 2. Så egentlig så skifter vel du uke på torsdager da hvis det er riktig slik min jordmor regner det. Er ikke ment å være helt enkelt dette med uker og dager altså:uff:

Amity
27-08-2002, 19:49
Ikke enkelt det her altså...

Men jeg er veldig med på det Håpet sier. Jeg har termin Torsdag 7. nov. I følge legen min som regner svangerskapet som 40+2 er jeg 30+0 uker idag på en Tirsdag. Jeg bytter da altså uke på tirsdager ifølge legen. Kame som har termin 9. nov. (2 dager etter meg) bytter uke på torsdager, hvis man regner 40+2.

Jeg for min del regner bare 40+0 uker. Derfor er jeg 29+5 idag ifølge den måten jeg regner på, og bytter uke hver torsdag.

En annen ting: Hvis man er 29+0 går man i sin 30 uke... er man 30+0 går man i sin 31 uke. Er ikke det riktig.

Er enig i at dette ikke spiller så stor rolle. Babyen kommer når den kommer... for alt man vet er det ikke sikkert at termindatoen på verken UL eller siste mens stemmer AKKURAT på dagen heller...

Klem Amity 29+5 eller 30+0....

Katta
27-08-2002, 23:04
Hei magedamene!!!

Jeg er ikke sikker på hvilken regningsvariant min lege benytter seg av!! Han har et hjul av et slag!

Jeg er i dag tirsdag 30+0 og har termin 8. november

ENDELIG 30+0

Klem fra Katta

Saga
28-08-2002, 00:47
Jordmoren min sa på forgje kontroll:

"Husk at vi sier uke+7 også da!"

da ble jeg enda mer forvirret..!!

legen min i dag påstod at jeg var 29 uker i dag.. men i følge meg selv er jeg 28+5. da går det opp sånn at terminen min er på uke 40.

jordmoren min sa også forgje gang at jeg var noen dager kortere enn jeg påstod, men at "vi kan godt skrive det _du_ mener likevell"..

???

jeg har gitt opp uker og dager for leenge siden uansett;)
har 7 uker til menstermin og 11 uker til ul-termin.
sånn ca.
ferdig med det.

MayaM
28-08-2002, 02:03
Dette ble vanskelig gitt!

Ser at jeg og Kame har termin samme dag, men regner ulikt.

Jeg har termin på en tirsdag og bytter da dag på tirsdag. Ikke noe +2 her i gården med andre ord. Jeg synes det høres mest logisk ut, da det er akkurat 10 uker i dag til termin.

Jeg vet at JM regner på samme måte, men ikke legen. Det tar jeg ikke så tungt.

Tassen kommer når h*n vil alikevell.

Og man er begynner på uke 31 når man er 30+0.

31+3/30+0 UL

Kame
28-08-2002, 11:44
Amity: Ja, det stemmer at man er i sin 30. uke når man er 29+noe. (Iallefall på de fleste norske sider - jeg får også en sånn uke-for-uke mail fra www.pregnancy.com, og de byttet plutselig regnemåte til å si at man var 28 uker på vei når man var fullgått 28 uker. Forvirrende.)

MLM1: Vi har vel ikke samme termindato? Jeg har 9.november, jeg. :) (I sig'en din står det 5. på deg..)

Men ok - jeg kan godt vente til i morra med å erklære meg høyt og tydelig for 30 uker på vei, jeg! *snurt*

(Hehe, neida, baretullerjeg!)

Men jeg tror ikkeno på at man sier uke+7 - såfremt de ikke hopper over uke+0 da!

Jaja, jeg ble vel egentlig ikke noe klokere av dette :???: Pytt, pytt!

Lillehammer
28-08-2002, 12:19
Slik finner jeg "mine" tall:
Jeg vet nøyaktig når jeg hadde eggløsningen som førte til :baby: (målte temperatur), og la inn dette på SG-kalkulatoren. Har "beholdt" den utregningen hele tiden selv om UL-terminen er fire dager senere enn SG-terminen. Derfor "tilsniker" jeg meg kanskje noen ekstra dager... :p

Det spiller jo forsåvidt ingen stor rolle, og nå har jeg begynt med "omvendt" tilbakemelding når noen spør hvor langt jeg er kommet i svangerskapet. Nå svarer jeg: det er bare tre måneder igjen! :D

I følge min og SG's utregning er jeg nøyaktig 27+0 i dag! :kidoki:

Klem fra Lillehammer :luring:

MayaM
28-08-2002, 14:29
Sorry Kame. Tok feil av deg og en annen!!! Kan du tilgi meg?? :blush: :blush:

Kame
28-08-2002, 15:34
MLM1: Heh... kanskje... :cool:

Kame - 29+6+12+40 (hah!)

MayaM
28-08-2002, 15:41
:D :D :D :klapp: :klapp: :latter: :latter: :latter: