PDA

Vis full versjon : Lekegrin

Hege20
27-08-2002, 18:51
Jeg venter nå min første :baby: å er veldig usikkert på om jeg skal kjøpe lekegrin eller ikke. Det virker jo ganske praktisk men bruker man den noe særlig?

Når ungene blir litt større vil de i det helle tatt bli satt i den uten å skrike lungene av seg?:leiseg:

Er mye man må tenke på når man venter små Nurk.. hehe er jo bare koselig, men venter man den første er det ikke altid godt å vite:bonk:

sunniva
27-08-2002, 20:49
Jeg hadde lekegrind til sønnen min og skal bruke det denne gangen også. Begynte å bruke den ved ca 3 mnd alder. Tror det er viktig å venne barna til den ganske tidlig, hvis en begynner med det ved 6-8 mnd alder blir det vel lettere protester. Sønnen min kosa seg i lekegrinda, men når han begynte å få utfartstrang så var det ikke såååå kjekt syntes han. Men uansett ja, så er det ikke noe du trenger å kjøpe helt med en gang.

Sunniva 33+3

:findag:

Tilla
03-09-2002, 18:28
Jeg hadde ikke lekegrind til førstemann, og savna det ikke i det hele tatt. Tror du kan vente og se om behovet melder seg. Det er ikke nødvendig å ha alt som du kan komme til å få bruk for i fremtiden klart før babyen kommer vet du...:)

Vianne
04-09-2002, 00:00
Jeg hadde ikke kjøpt det før babyen kom hvertall.
Vi har en etter meg, men har brukt den veldig lite, han har vært med meg overalt:)

Tidl. bruker
04-09-2002, 00:07
Hadde ikke lekegrind de første månedene, men kjøpte det senere. Jeg synes selv det var veldig greit f.eks. hvis jeg skulle gjøre noe husarbeid, lage middag m.m og babyen var våken og ville bevege seg rundt. Visste hvor hun var og hva hun lekte med. Men det er viktig å ikke bruke lekegrinda for mye også, også ble det jo ikke så lenge den ble brukt før den ble utrygg, med tanke på klatring og sånt. Tror nok ikke det er noe det er nødvendig å ha, men heller en vurdering den enkelte gjør selv. Hvis det ikke var for at vi har den fra sist, hadde jeg nok ikke brydd meg med å kjøpe en denne gangen. Det går jo f.eks. an å låne en for å se, eller hvis man trenger reiseseng, så kan jo den brukes som lekegrind når de er små? Bare noen forslag!
Lykke til med avgjørelsen i allefall!

Hilsen fra Tusse

Tiddelibom
04-09-2002, 17:06
Vi har kjøpt lekegrind - mest fordi vi har hund og er litt redde for at hunden i iver etter at noen kommer e.l. løper over lille baby. Vet at endel med større søsken også har det for å forhindre "klåfingra" storesøsken.

Tiddelibom 32+6

Noni
04-09-2002, 21:53
Hei
Jeg gjorde som Sunniva, kjøpte lekegrind til førstemann og begynte å bruke den ved 3mnd.alder. Han likte seg veldig godt oppi der, tror det er viktig å ikke overdrive bruken for da blir det nok kjett for de, men en tur i postkassa, toalettbesøk, dusj, matlaging ol. helt uvurdelig etter min mening, vet at mange også bruker sprinkelsengen hvis det er noe de skal og baby ikke kan være med.
En annen ting som er praktisk med lekegrind er at man har ekstra seng hvis man får overnattingsgjester med barn.
Lekegrind:kidoki:

:vink: Noni og :baby: Bitteliten (29+3)

eirunn
05-09-2002, 19:31
VI fikk en sånn med regulerbar bunn. (De blir også brukt som tvilling-seng) Og brukte den mye. Maria sov ofte i den om dagen, også . Kommer nok til og bruke den minst like mye denne gangen, som sagt tidligere så beskytter det litt mot storesøster... Og så vet MAria at hun ikke trenger passe seg sånn hele tiden, og kan leke mer fritt. Men Maria er en veldig rolig jente, så jeg tror ikke det blir så store problemer. Det var også greit og få løftet henne opp fra det kalde gulvet om vinteren. Vi brukte den fra hun var 2-3 mnd til hun var fylt et år. Da ble det etter hvert ganske kjedelig.

Eirunn og Maria:stores: og Lille nurket 11+1:baby:

Verdande
05-09-2002, 20:50
Venter nr 3, har ikke hatt lekegrind og har aldri savnet det heller. Har ikke rolige unger som sover mye, og vi har hatt katt., begge deler skal visstnok være grunn for å ha lekegrind. Behovet for grind dukket aldri opp, så jeg er glad jeg sparte de pengene.

Kan du ikke vente til barnet er født, og se om du trenger en lekegrind? Det er sikkert mye annet som du kan bruke pengene på, også kjøper du det om du synes du trenger. Kjøp heller en god bæresele!

Klem fra Verdande, 35+4

Tidl. bruker
06-09-2002, 15:01
Vi kjøpte en reiseseng som vi brukte til lekegrind. Vedlig praktisk når en skal gjøre litt i huset. Da to senger i ett. PLuss lett å legge sammen.:D