Vis full versjon : Svimmel!
er det vanlig å være svimmel når man reiser seg? kan d bety at jeg er blodfattig? føles som jeg skal falle i bakken til tider. Men d går over etter noen sekunder.....
Tidl. bruker
27-04-2006, 11:56
Det er iallfall vanligere når man er gravid.
Ikke reis deg så fort. Kanskje det hjelper?
Jeg blir selv fort svimmel. Spes. når jeg står opp ned i lenger periode og når jeg står opp om natta for å gå på do...
Når du sitter, prøv å ha beina litt høyt. Helst ligg og ha beina høyere enn hjertehøyde...
Blir du veldig svimmel slik at det nesten svartner for deg, så bør du kontakte legen din. Ikke overanstreng deg etter et svimmelanfall iallfall.
:)
Håper det var litt hjelp..
ja jeg blir også svimmel når jeg skal opp om natta ja....også hender d hvis jeg reiser meg fort opp. skal prøve å være forsiktig når jeg reiser meg.hehe. det er i noen sekunder...at jeg nesten ik ser noooe.så må omtrent holde meg fast , men så går d over liksom.Kan jo nevne d for legen neste gang jeg er der.....men hvis d er normalt så er det vell greit. :)
Det er vanlig når man er gravid.
Første gang jeg var gravid ble jeg kraftig svimmel og svimte rett av på stuegulvet før jeg visste at jeg var gravid.
Svimmel var jeg daglig i flere uker før det avtok.
Også nå sist i mars var jeg svimmel før jeg visste at jeg var gravid.
Det er helt normalt å bli svimmel ved bråe bevegelser når man er gravid har jeg lest, pga at blodtrykket synker hvis du plutselig reiser deg o.l.
Jeg er plaget med lavt blodtrykk, og blir veldig fort svimmel (og trett og slapp, vondt i hodet) hvis jeg ikke sover nok. Har vært 50% sykmeldt pga dette i flere måneder nå.
Du burde nok få sjekket blodprosenten din.:jupp: Og du kan ha lavt blodtrykk. Helt vanlig under graviditet, husk på alt det ekstra blodet som både skal produseres og fraktes rundt! Bruk litt tid på å reise deg og unngå brå bevegelser. Jeg var ganske mye svimmel en stund, men både blodtrykk og blodprosent var fin. Da fant legen ut av jeg hadde stive/stramme muskler i nakken, så da vant Mizzimannen en jobb. Deilig med massasje! :tøff:
Rennanet
14-05-2006, 19:47
jeg var veldig svimmel i begynelsen. for meg hjalp det å spise litt så gav det seg. håper det gir seg snart, lykke til.
ja jeg burde ¨få sjekket blodprosenten min...jeg var jo hos kontroll idag til fastlegen min....men han målte bare blodtrykk...og ikke mer enn det.
synes det virket litt rart jeg men.....
skal tilbake om 1mnd.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.