Vis full versjon : Håret - forandret?
Barbamamma
27-04-2006, 23:08
Hei,
Er det noen som opplever at håret ikke blir så fort fett nå? Vanligvis må jeg vaske håret hver andre dag. Nå kan jeg gjerne gå i fire dager (eksperiment på hytta i påsken) uten hårvask, og til og med da er det ikke spesielt fett. :gruble:
Kan ikke huske at jeg opplevde dette i forrige svangerskap, og har heller ikke hørt at det er vanlig blant gravide - bortsett fra at håret gjerne blir litt mer glansfullt og at man ikke røyter så mye.
Vennlig hilsen
Mai2000mamma
Akseliane
28-04-2006, 09:22
Hei, selv om jeg er sylkort på vei enda, var det noe av det første jeg merket, som fikk meg til å skjønne at "noe" var på gang. Må også vanligvis vaske håret 2. hver dag, og gjør det fortsatt, men det blir ikke fett lengre på samme måte som ellers. Bra det er noen fordeler også ;)!
Har ikke merka det med vaskebehovet, men i tidligere graviditeter så har håret i allefall blitt mye tykkerer.
Hos meg var det helt motsatt..... Fra å ha vasket håret sånn ca hver 4.dag så lenge jeg kan huske, så ble håret utrolig ufyselig, oljete og fett etter kun en dag! Dette startet så fort jeg ble gravid - før jeg i det hele tatt testa positivt! Da jeg passerte 3 mnder så ble det heldigvis litt mer "mot normalt" igjen.
Jeg fikk mindre fett hår i begge svangerskapene mine :)
Håper det blir sånn til meg også etterhvert. Håret mitt blir ganske fort fett:ups:
Barbamamma
01-05-2006, 21:45
Mye forskjellig her ja! Får vel bare glede meg over fraværet av fett hår - så lenge det varer. :hyper:
Vennlig hilsen
Mai2000mamma
Jeg bare nyyyyter å endelig ha litt mer "normalt" hår - dvs hår jeg slipper å vaske hver dag! :D
Jeg har også merket meg dette, men med mer negativt fortegn - håret er tørt, og huden er en ren skandale av flass og "stram maske" (jf. mitt forrige dagbokinnlegg :flau: ).
Akseliane
18-05-2006, 14:33
I tillegg til tørrere hud og hår (fint for meg som sliter med fet hud og fett hår til vanlig..), får jeg mer og mer krøller. Skulle sett meg i går, etter noen timer ute i regn og fuktig luft... Skulle tro jeg hadde tatt god, gammeldags permanent :rabla:. Og jeg som hadde i sånn straight-out gel og fønte håret glatt på morgenen. Men, krøller er jo helt greit det, bare litt uvant, jeg som hadde helt glatt hår før mitt første svangerskap.
Silverin
18-05-2006, 15:56
Jeg har også merket meg dette, men med mer negativt fortegn - håret er tørt, og huden er en ren skandale av flass og "stram maske" (jf. mitt forrige dagbokinnlegg :flau: ).
Samme erfaring som Elinblu her...
Pluss at alt jeg hadde av naturlig fall i håret ble borte under sist svangerskap - og har holdt seg borte siden. Håper kanskje at det kommer tilbake igjen denne gangen?! :jupp: (Er lei av "stritt" og uregjerlig hår!!!)
I tillegg til tørrere hud og hår (fint for meg som sliter med fet hud og fett hår til vanlig..), får jeg mer og mer krøller. Skulle sett meg i går, etter noen timer ute i regn og fuktig luft... Skulle tro jeg hadde tatt god, gammeldags permanent :rabla:. Og jeg som hadde i sånn straight-out gel og fønte håret glatt på morgenen. Men, krøller er jo helt greit det, bare litt uvant, jeg som hadde helt glatt hår før mitt første svangerskap.
Jeg vet at regnvann og fuktig luft gir krøller i håret iallefall,kanskje det hjalp på og :glis:
Tidl. bruker
25-05-2006, 19:31
Jeg mister bare masse hår og det er tørt...
Leste noe om at gravide får fint hår etc... jeg falt ikke innenfor den gruppen :sparke:
Ung Frue
25-05-2006, 20:00
Håret mitt har blitt blankt og glatt. Det er luftigere og lettere enn før. Det var denne gangen. I første svangerskap var det fett samme dag som jeg vasket det helt til det ble farget.
Jeg har mista mye av krøllene mine!!
Før kunne jeg bare lufttørke det og krøllene kom uten noe stress, men nå må jeg trykke de opp selv, men de "varer" ikke en hel dag..... :trist2: savner krøllene mine jeg....
Turbomamma
05-06-2006, 23:46
Hei, du som har mistet krøllene... Jeg har fått noen nye! Liker de ikke, for de svinger i "feil" retning...
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.