Vis full versjon : Noe reseptfritt mot hemorider ?!?
Tidl. bruker
17-01-2003, 21:16
.
MokkMokk
17-01-2003, 21:39
Hei :)
Alcos anal er et anti-hemorroidemiddel som er trygt for gravide å bruke.
Klipper fra Felleskatalogen.no:
Alcos-Anal
Antihemoroidemiddel.
SALVE: 1 g inneh.: Natriumoleat 100 mg, alfatokoferol (E 307) 0,01 mg, oksypolyetoksydodekan 20 mg, klorkarvakrol 1 mg, oljesyreoleylester 1 mg, propylenglykol, ullfett, hvit vaselin, glyserolmonostearat, karmellosenatrium, parfyme clorina, renset vann til 1 g.
STIKKPILLER: Hver stikkpille inneh.: Natriumoleat 200 mg, oksypolyetoksydodekan 20 mg, klorkarvakrol 0,7 mg, oljesyreoleylester 23 mg, alfatokoferol (E 307) 0,01 mg, renset vann 100 mg, hjelpestoffer til 2 g.
Indikasjoner: Hemoroider, analfissurer, analeksem, proktitter, postoperativ residivprofylakse.
Dosering: Morgen, aften og etter hver avføring anvendes salve eller stikkpiller regelmessig i 4-6 uker. Kontinuerlig behandling viktig.
Graviditet/Amming: Klinisk erfaring indikerer ingen risiko for skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet. Preparatet kan brukes under amming.
Bivirkninger: Ved begynnelsen av en kur kan det i sjeldne tilfeller 15-20 minutter etter applikasjonen, merkes en varmefølelse eller tydelig svie. Det skyldes en kraftig reaksjon på den ønskede vevsirritasjonen og vil som regel bli borte den 2. eller 3. behandlingsdag. For ikke å sette behandlingsresultatet i fare, anbefales det å gjøre pasienten oppmerksom på denne mulige bivirkningen.
Egenskaper: Klassifisering: Til lokal bruk ved rektallidelser. Virkningsmekanisme: Hovedkomponenten, sterkt alkaliske natriumsalter av umettede fettsyrer, virker ved en lett irritasjon på submucosa og perivaskulære bindevev i anal- og rektalregionen. Det har en adstringerende, kløestillende effekt.
Pakninger og priser: Salve: 20 g kr *, 50 g kr *, Stikkpiller: 10 stk. kr *, 25 stk. kr *.
Håper du får bukt med "uhumskhetene" da! :p
mamsen27
19-01-2003, 01:32
Kan man ha hemoroider uten at det svir eller gjør vondt?http://members.lycos.co.uk/merete26/hpbimg/Icecream-01.gif
Sheriproct er også en god salve, finnes i hyllene på apoteket.
Får du hemorider merkes det vel oftest, for eksempel ved at det er ubehagelig når du går på do (bak) og noen ganger vil du se blod på papiret (fortsatt bak).
En svært grei måte å unngå hemorider på er å holde magen løs og fin, f.eks. ved å drikke MYE vann!
PS: Hva enn du gjør: Ikke plukk og kjenn! Klør det besatt så ta heller litt kaldt vann på papiret og hold det mot området som klør for å roe det.
MokkMokk
19-01-2003, 03:01
Scheriproct ville jeg nok ikke brukt mens jeg går gravid nei..
Utklipp fra Felleskatalogen.no igjen:
Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Det er påvist påvirkning av fosterutvikling hos drektige dyr ved bruk av kortikosteroider. Det er ikke klarlagt om dette har relevans for humant bruk. Kortikoidholdige preparater til utvendig bruk skal prinsipielt ikke brukes i de første 3 måneder av et svangerskap.
Mitt råd er derfor å prøve Alcos Anal, evt. spørre legen eller på apoteket om det fines andre, ufarlige midler som gravide kan bruke uten risiko.
Mamsen27: Jeg vil vel tro at hemorroider kan forekomme uten at det følger med nevneverdige plager, de kan sitte innvendig og ikke merkes noe videre. Uansett er vel det beste å ta noen forhåndsregler for å unngå dette, før man begynner å bli plaget av det :)
Klem,
verene 19+1
Monica26
19-01-2003, 16:26
Det er ikke farlig å bruke Sheriproct. Sjekket dette med legen jeg. Ofte fungerer ikke Alcos og da må man jo bare prøve noe annet. Sheriproct var helt greit sa legen sist jeg var der.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.