Vis full versjon : Inn- eller utvendig UL?
Matahari
19-01-2003, 20:52
Hei!
Jeg skal på UL på onsdag. Da er jeg 6+3 (men hadde eggløsning fire dager før hva man pleier, så jeg mener fosteret er "lenger på vei"). Jeg har aldri vært gravid før, så jeg vet ikke helt hva som skal skje. Så mitt spørsmål er da altså om slike tidlige UL tas innvendig eller utvendig? Jeg er i grunn ikke så innmari keen på en slik innvendig sjekk for å si det sånn...
Og hva er det egentlig man får se så tidlig? Er det kun om hjertet slår? Kan de se om det er tvillinger?
Jeg håper veldig dere har noen gode svar å gi meg her!
Takk!
Du må nok ta innvendig UL!!! Det er altfor tidlig med utvendig.
Jeg synes også det virket litt "kjipt" med innvendig, men det er ikke noe å grue seg for!!
Lykke til!
Slapp helt av innvendig UL er ikke veldig ubehagelig. Det er nok for tidlig for å se noe på annen måte. Det er jo ikke store saken de ser etter....
Tidligere Bruker
19-01-2003, 21:40
Noen kan faktisk se noe på utvendig UL så tidlig, men da skal du være rimelig slank altså., ;)
Det er mest vanlig med innvendig UL. Ikke farlig i det hele tatt. ;)
Tvillinger kan fastslås så tidlig, men det hender noen ganger at de "gjemmer" seg, og ikke oppdages så tidlig. :)
Ellers vil du kunne se et hjerte slå i uke 6, en bankende klump på en måte. ;)
Lykke til. :)
:mervink:
Jeg var på UL da jeg var akkurat like langt på vei som deg. Tok først utvendig, og så at hjertet slo. Deretter innvendig for å se om det var ett eller flere fosteranlegg, og for å sjekke om det befant seg inni livmoren...
Innvendig UL er ingenting å grue seg til....jeg HATER GU, men dette kan ikke sammenlignes. Har gjort det 3 ganger før (tidligere svangerskap) og skulle jeg gjort det igjen i morgen hadde jeg ikke tenkt på at jeg gruet meg engang..... Så slapp av..:uff:
9+0 i dag
Lykke til med UL!
Man lærer så lenge man lever, visste ikke at det gikk an å ta innvendig UL jeg......
Det må nok takes innvendig UL tror jeg... Jeg ver i uke 5 og i uke 12, og begge de gangene måtte jeg ta innvendig UL... Det var ikke så ekkelt som jeg trodde det skulle bli...
Lykke til på UL!! :)
Jeg fikk utvendig UL da jeg var 6+4, og da så jeg hjertet slå.
Jeg tror det kommer an på hva som er hensikten med UL-en og hvem som tar den. Min ble tatt hos fastlegen min for å se at det var noe levende inni der, han hadde ikke mer fancy utstyr heller.
Skal du til UL-spesialist tar de nok innvendig, da ser de mer.
Lykke til,
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.