PDA

Vis full versjon : Mine tanker om å være lei!

MayaM
28-08-2002, 03:37
Sitter her foran pc'en i stresslessen og er egentlig ganske lei av å være gravid jeg nå. Og det gir meg dårlig samvittighet. For det er jo en fantastisk ting vi kvinner får oppleve.

Men altså:

Jeg er lei av alle rundt meg kommenterer så liten mage jeg har, for da føler jeg at jeg ikke har rett til å synes det er tungt. Og det synes jeg det er.

Jeg er lei av å se jenter/kvinner som går i kule klær og ser så sexy og søte ut med sminket ansikt og flott hår, mens jeg rusler rundt i min kjæres gamle shortser og t-skjorter eller mammaklær fra H&M.

Jeg er lei av å leve på melk og tygge aruflax til den store gull-medaljen og ikke kunne nyte en kald cola uten at jeg får sure oppstøt i to dager etterpå.

Jeg er lei av å ikke få sove fordi jeg får vondt i korsryggen og i ribbebeina hvis jeg ligger ned i senga. Derfor har jeg bygd opp med masse puter. Men jeg er desverre ikke typen som får sove sittenes.

Jeg er lei av å ikke kunne sitte ordentlig. Igjen vondt i ribba. Ikke lett når man er på besøk. Kan liksom ikke legge med ned heller. Derfor blir middagen inntatt liggenes på sofaen og stresslessen havnet foran pc'en (heldigvis har vi trådløs mus og tastatur).

Jeg er lei av å ikke ha sex-lyst. Stakkars min kjære som ikke får noe på den fronten.

Og så er jeg lei av å ikke klare å gjøre noe uten å bli kjempe sliten. Føler at huset ikke blir stellt slik det burde, og rydding kommer desverre i andre rekke.

Dette var min lei-dag tror jeg!

Baklager at jeg tar det ut på dere her inne, men jeg har desverre ikke så mange andre å syte til.

Og så har jeg ca 10 uker igjen. Lurer litt på hvordan det skal gå. Og med min flaks, går jeg vel max over tiden kan jeg tanke meg. Og får en laaaang fødsel bare for å gjøre det hele komplett.

Hilsen syte-Maya i dag.

31+4/30+1 UL

Snoopy
28-08-2002, 13:08
Hei Maya !

Jeg må trekke litt på smilebåndet! Ikke fordi jeg gjør narr av deg, for all del!, men fordi jeg kjenner meg igjen! Og fordi det er så godt å ha en kanal å lire av seg litt, og hvor du vet at du får støtte!

Vil bare gi deg en stooor klem :stakar:

Jeg føler egentlig ikke at graviditeten er en heelt vanvittig sinnsssykt utrolig fantastisk opplevelse. Jovisst har det satt i gang mange tanker og forventninger men jeg tror ikke jeg får den helt store opplevelsen før bebisen ligger på magen :happycry: . Gidder ikke få dårlig samvittighet av den grunn!

Det er lov å være sliten og trøtt og lei, for det er nå slik at noen dager er verre enn andre. Prøv å prat litt med mannen din om det! Noen trøstens ord og litt oppbacking kan gjøre store ting!

Klem fra Snoopy
33 i dag!

K@trine
28-08-2002, 13:38
Jeg vet så altfor godt hva du mener. Jeg har ganske ofte disse lei-dagene og når jeg har det så får jeg kjempedårlig samvittighet, fordi jeg tenker at det er bare for en liten stund og kjempemange andre har jo vært gjennom dette her før meg, så jeg burde jo klare det jeg og. Og tenk på den premien vi får når vi er ferdig :klapp:
Det er jammen godt at vi har disse sidene her som vi kan klage og syte og si akkurat hva vi mener, det tror jeg hjelper meg mye hvertfall. Hvis jeg skulle fått ut all min frustrasjon på familie og venner så er det vel ikke mange som hadde giddi og snakket med meg etterhvert. Men her inne er det liksom lov til og snakke og spørre om alt mulig rart (så lenge det har med graviditeten å gjøre)
Stå på, det er ikke lenge igjen nå;)
Lykke til:stakar:
Klemmer fra BigMama 34+0:D

Pope
28-08-2002, 15:02
*stakkars, lille (store) Maya......* :stakar:

Det er lov til å ha "lei-seg-dag", Maya! Jeg føler med deg, og vet hva du snakker om.

Huff, det er nok ikke den beste tiden vi har i vente frem til fødsel. Magen er tung, stor og i veien. Vannet i kroppen er merkbart og halsbrannen er tiltagende.

Og at du ikke får rett sovestilling om natten må jo være helt forferdelig. Tenk å ikke få sove.....Det kan jeg bare tenke meg hvordan kan være. Du går kanskje rundt som en zombie i løpet av dagen?

Ikke bry deg om folk som skal mene noe om magen eller svangerskapet generelt. Alla andre som en gang har gått gravid, skal ha en mening om DITT svangerskap...helt utrolig

klem fra popsan
som egentlig skrev dette for 3 t siden, men har vært i møte.

sunniva
28-08-2002, 16:53
Sender deg en :stakar: Maya! Kjenner meg igjen i det du skriver.

Klemmer fra Sunniva 33+4

Puncky
28-08-2002, 19:21
Ja Maya, kjenner meg veldig mye igjen i hva du skriver...

Vi får backe hverandre opp, og tenke at det ikke er lenge igjen nå til vi får :baby: i armene våre....

Stå på Maya!

God :stakar: fra Puncky (34+5)

MayaM
28-08-2002, 20:00
Takker for alle oppmuntrende ord og klemmer!

I dag er humøret mye bedre, men savner fortsatt en del ting.

Men det er ikke lenge igjen nå, og resultatet er det beste av alt!

Godt å ha dere her inne ja!!:klapp:

31+4/30+0 UL

Karius
28-08-2002, 20:19
HAr lyst til å ta rundt deg og gi deg en skikkelig go-:stakar: jeg...
Det er dessverre mange av oss som føler det akkurat sånn du beskriver vennen. Jeg kjenner meg ihvertfall veeeldig godt igjen:leiseg:
Godt at ikke alle dagene er like tunge...
Men nå kan vi nok regne med at det blir tyngre og tyngre for hver uke som går. Tenk at det er jo nå det blir "virkelig" tungt:bonk: :gal2: :???: :bonk:

Det føles mange ganger som at det å gå gravid skal bare være en dans på roser, mens det i motsetnig faktisk er ganske så oppskrytt... Eller er det ingen som tør å si det rett ut...
Klart det er fantastisk at vi bærer på et nytt liv inni oss, men jeg tror mange "glorifiserer " det ganske så dramatisk:???:

Vi skal liksom ikke synes at det er tungt og leit, det forventes at vi bare går å gløder og utstråler lykke hele døgnet. Og at det eneste vi gravide tenker på og vil snakke om er babyen og svangerskap.

Jeg for min del synes det er koselig å kunne snakke om andre ting jeg, når jeg treffer venner.....

Nei, det skal bli godt å bli ferdige med å gå gravid, og få denne skjønne lille krabaten i magen ut og opp i mine armer:)
:leiseg: :klapp:

:findag: