Vis full versjon : Må spørre dere kloke hoder
Lykkeliten
24-05-2006, 10:15
Når det ikke er tvil om liv, men man har skikkelig vondt i magen, nesten så man må kontrollere pusten, er det grunn god nok til å ringe føden? Var inne for 2 1/2 uke siden for samme vondten, men da hadde jeg også vonde kynnere. Fikk beskjed om at hvis det vedvarte, ble verre, gikk bort og kom tilbake skulle jeg ringe på nytt.
Det er ikke rier, og det er egentlig ikke i forbindelse med kynnere heller. Det er liksom en vondt som gjør magen øm og ubehagelig.
Jeg lå våken med vondt i natt, og frøkna var helt rabiat. Ble liksom ikke mindre vondt av det. :himle:
Jeg synes jeg kjenner henne så godt også. Er det riktig? Nesten så jeg får tak i henne om dere skjønner? Kan man få mindre fostervann uten å lekke?
Sist gang hadde jeg morkaka foran, så jeg kjente ikke lillegutt slik jeg kjenner henne. :rabla:
Vondten sitter liksom midt i magen og stråler nedover og bakover. Har litt press bakover, men det kan like gjerne være fordi hun ligger i hodeleie.
Kan legge til at jeg har hatt blodspor i urinen ved hver eneste kontroll uten at det har blitt funnet noe ved dyrking. Hadde også oppblomstring av GBS da jeg var i fødsel med lillegutt.
Har fått beskjed om at det siste ikke sjekkes før evt i uke 36 her jeg bor, men andre steder i landet blir de sjekket med jevna. :sukk:
Faresignaler er hvis vannet går, man får feber eller tydelig tegn til infeksjon. Evt vondt. Men det jeg ikke skjønner er hvorfor det skal måtte gå så langt når konsekvensene av et utbrudd er så store som de er. Hvorfor kan de ikke bare sjekke de som har hatt oppblomstring og roe en stakkars sjel??
Skal jeg ringe, eller er det bortkastet??
Jeg vet jo svært lite om slikt, men bare det at du er bekymret bør være grunn nok til at du ringer dem M@mm@. :nemlig:
Lykkeliten
24-05-2006, 10:44
Drittkjerring ta ei jordmor jeg hadde på tråden.
Jeg skulle bare se det ann, og ringe igjen senere hvis det vedvarte.
Kom med det at det er jo en stund til jeg skal føde, nei sier du det? Forhåpentligvis skal jeg gå gravid i 3 mnd til, og hvis jeg skal gå rundt og være redd for GBS-bakterien i 3 mnd til så kommer jeg til å bli tullerusk. :gal:
Jeg ringer fastlegen min jeg, og hører hva han har å si.
Møkkakjerring! :kone:
Jeg sitter ikke her med vondtene mine alene!
Lillemy 75
24-05-2006, 10:52
Jeg hadde noen lignende smerter som deg, som begynte i 18 tiden om kvelde og gav seg ikke før i 4 tiden om morgenen. Da var det vondt hele tiden, og jeg måtte puste meg gjenom smertene i perioder ( som var konstante). Det var også ubehagelig å snakke, jeg hadde liksom mer enn nok med mine egne smerter.
Jeg ringte føden ( var rundt uke 28) og fikk komme inn. Jeg fikk UL og den viste at det var livmorligamentene som strekte seg, og grunnen til at jeg merket dette så intens var at det er mitt andre svangerskap ( gjett hvem som gleder seg til etterriene.....:stønn: ).
Det kan være at dette er smertene du opplever, men ta en tlf til jordmoren du bruker og til fastlegen din dersom du ikke kommer gjennom på føden. Alternativt kan du vente til etter kl 15.oo, da er trolig vedkommende JM gått hjem, og du treffer kasnkje en som er mer sympatisk. Det viktigste er at du er rolig og avslappet, og det har jeg ikke intrykket av du er nå. Ikke gi opp, men stå på ditt og få en sjekk.
Lykke til!
Lykkeliten
24-05-2006, 10:58
Jeg ringte føden ( var rundt uke 28) og fikk komme inn. Jeg fikk UL og den viste at det var livmorligamentene som strekte seg, og grunnen til at jeg merket dette så intens var at det er mitt andre svangerskap ( gjett hvem som gleder seg til etterriene.....:stønn: ).
Det kan være at dette er smertene du opplever, men ta en tlf til jordmoren du bruker og til fastlegen din dersom du ikke kommer gjennom på føden. Alternativt kan du vente til etter kl 15.oo, da er trolig vedkommende JM gått hjem, og du treffer kasnkje en som er mer sympatisk. Det viktigste er at du er rolig og avslappet, og det har jeg ikke intrykket av du er nå. Ikke gi opp, men stå på ditt og få en sjekk.
Lykke til!
Ja, hun preika noe om at livmora var mer følsom andre gangen. :whatever: Hadde jeg ikke hatt alt det andre å bekymre meg over skulle jeg slått meg til ro med det.
Etterriene er noe å se fram til ja. :skremt:
:knegg:
Hos fastlegen tok de ikke tlf, og jeg vet ikke om jordmor jeg går til kontroll hos er på hs i dag, men det er nå bare å ringe så får en vite det.
Det verste er at det gjør mer vondt når jeg slapper av. Da blir det enda mer liv i frøkna og det gjør vondt bare hun leer på tåa. :rabla:
Hadde de bare kunnet tatt den gbs-testen så hadde jeg kanskje vært litt roligere. Gå rundt og vente på feber og tydelig infeksjonstegn er jeg ikke intr i, i 3 mnd til.
Lillemy 75
24-05-2006, 11:06
Nei, det skjønner jeg godt. Håper du finner ut av det. Jeg var inne og leste nettopp på GBS forumet. Tanken på denne bakterien har egentlig ikke streifet meg før, men jeg skjønner jo veldig godt dine tanker nå ( for nå spinner det jo hos meg også).
Er ganske så glad for at jeg skal KS om fem dager, og at det er åtte dager før termin.
Som sagt, ikke gi deg før du får ro omkring dette.
Lykkeliten
24-05-2006, 11:06
Fikk hvertfall litt bedre respons hos fastlegen. Kontordama skulle sørge for at legen min ringte meg så fort han hadde anledning.
Forsto min redsel for gbs, for tidlig fødsel og i verste fall dødfødsel.
:frust: over at hadde jeg bodd litt lenger nord hadde jeg blitt sjekket her gang jeg skulle til kontroll, mens her må man krangle seg til en sjekk i uke 36. :mumle:
Lykkeliten
24-05-2006, 11:09
For å sette det litt på spissen så er det ikke SÅ gøy å klatre opp i denna stolen med stor mage. :fnise:
Men hva gjør man ikke liksom?
Lykkeliten
24-05-2006, 11:59
Legen min ble ikke fornøyd da han hørte at jeg ble blankt avvist, og sa at jordmor kan jo ikke vite for sikkert at det fordi jeg er annengangs at jeg har disse smertene.
Overlegen skriver også i epikrisen som er sendt til min lege at jeg SKAL kontakte avdelingen direkte om det kommer tilbake. Så nå skal han ringe og høre, så får vi se.
Bra at legen tar det alvorlig! Er litt spent på å høre hva det er, men håper det bare er den lille som "gnager" i magen din. Har tilsvarende vondter selv (som jeg beskrev såvidt i augustklubben), er øm i nesten hele mageregionen, og med en hyper baby i magen, blir det som du sier ikke bedre... Jeg har morkaken bak, så har hele tiden tenkt at det er derfor jeg kjenner så mye til bittelillevenn. Jeg kan kjenne alle "delene" hans. Kan følge armen ned til hånda, og kjenne knærne hans når de peker ut av siden på magen min, og nesten ta tak i foten når den kommer. I tillegg kan jeg legge hånden min rundt det jeg tror er rompa. Kan si det sånn, at når jeg ligger på ryggen, så er magen min virkelig ikke rund, men klumpete! Selv om jeg i utgangspunktet har en del "ekstra polstring" på magen...
Venter spent på oppdatering :klemmer:
Lykkeliten
24-05-2006, 12:21
Akkurat som meg det tessa. Det er helt normalt heldigvis. Men siden jeg har vært inne til sjekk pga magevondt før, ville vakthavende ha meg inn. Sikkert ingenting, men magevondt skal alltid sjekkes opp. Siden jeg sikkert får innvendig ul allikevel skal han/hun jaggu få ta gbs-test også. :nemlig:
Akkurat som meg det tessa. Det er helt normalt heldigvis. Men siden jeg har vært inne til sjekk pga magevondt før, ville vakthavende ha meg inn. Sikkert ingenting, men magevondt skal alltid sjekkes opp. Siden jeg sikkert får innvendig ul allikevel skal han/hun jaggu få ta gbs-test også. :nemlig:
Stå på krava! Håper han ikke finner noe galt :kryss:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.