PDA

Vis full versjon : Kostnader for fysioterapi i svangerskapet

Puspersille
31-05-2006, 15:44
Jeg får henvisning av legen min til fysioterapi nå pga bekkenet. Hvor mye koster det meg? Koster det det samme om det er privatpraktiserende eller offentlig? Hva må det stå på henvisninga for at det ikke skal bli så dyrt?

Marit_k
31-05-2006, 16:04
for å få rimeligere behandling under svangerskapet, så må diagnosen din være "Bekkenløsning med gangvansker". Da betaler du bare en egenandel på 50kr hver gang. Alle andre plager betaler man for som normalt. Ved Bekkenløsning med gangvansker, får du denne frie behandlingen intill 6 mnd etter oppstartet behandling.

Håper behandlingen hjelper!

Puspersille
31-05-2006, 16:07
Tusen takk, Marit! :neie:
Gjelder dette hos privatpraktiserende også? Vet du noe om det? Det er nemlig litt kortere ventetid der...

Tux
31-05-2006, 16:39
Ser du skal føde på AHUS, så da er du ikke så langt unna Lørenskog kan jeg tenke meg... VIl gjerne anbefale gruppefysio på Lørenskog. De jobber med kvinner med bekkenløsningsplager. Ssend meg gjerne en PM om du vil vite mer...Jeg går der og er kjempefornøyd.

Marit_k
31-05-2006, 17:27
Tusen takk, Marit! :neie:
Gjelder dette hos privatpraktiserende også? Vet du noe om det? Det er nemlig litt kortere ventetid der...Det kommer vel helt an på. Du må bare ringe og spørre tror jeg, for det kommer vel helt an på om de har refusjonsording med trygdeettellerannet. Noen har og andre har ikke. Ring og spør de du ;)

Puspersille
31-05-2006, 18:18
Ser du skal føde på AHUS, så da er du ikke så langt unna Lørenskog kan jeg tenke meg... VIl gjerne anbefale gruppefysio på Lørenskog. De jobber med kvinner med bekkenløsningsplager. Ssend meg gjerne en PM om du vil vite mer...Jeg går der og er kjempefornøyd.
Jeg bor et stykke unna Lørenskog. Men har ringt en fysioterapeut her i distriktet. De har også et gruppeopplegg for gravide med bekkenløsning! Kanskje det er noe det a'la det du er med på?! :klem:

Tux
31-05-2006, 22:13
Jeg bor et stykke unna Lørenskog. Men har ringt en fysioterapeut her i distriktet. De har også et gruppeopplegg for gravide med bekkenløsning! Kanskje det er noe det a'la det du er med på?! :klem:

Det er gruppetrening i sal x 1 pr uke og bassengtrening x 1 pr uke + at man får individuell behandling om man har behov for det.
Etter som jeg har forstått så oppnår man frikort på lik måte som når man går til lege, når man har oppnådd summenn 2500 kr hos fysioterapeut....

Tux
31-05-2006, 22:26

Det er gruppetrening i sal x 1 pr uke og bassengtrening x 1 pr uke + at man får individuell behandling om man har behov for det.
Etter som jeg har forstått så oppnår man frikort på lik måte som når man går til lege, når man har oppnådd summenn 2500 kr hos fysioterapeut....

Tante Pose
31-05-2006, 23:30
Jeg betalte ingenting for fysioterapien min forrige svangerskap, det gikk under samme regler som når man er hos legen på kontroller under svangerskapet. Eneste jeg betalte for av behandling for bekkenløsning var akupunktur. Og da betalte jeg kun for nålene siden det er forbruksmateriell, ikke behandlingen(2 kr pr nål).

Tux
01-06-2006, 09:34
Jeg betalte ingenting for fysioterapien min forrige svangerskap.

Men nå er det kommet nye regler....desverre... står oppslag i salen der jeg trener og er blitt opplyst om det flere ganger fra fysioterapeuten at etter 1. januar...ellr var det 1. april...husker ikke helt, men ett eller annet med den 1..dette år, har stortinget bestemt at det skal koste 50 kr å gå til fysioterati for oss kvinner med bekkenplager...så du har nok rett Tante Pose, det kosta nok ikke noe i deitt forrige svangerskap, for dette er ganske så nytt nå...

Marit_k
01-06-2006, 10:03
Reglene var nye fra 1.januar i år ja:jupp: