Vis full versjon : Når begynne med vask av babytøy?
Heisann!
Går hjemme nå så jeg har ikke akkurat enorme mengder med arbeidsoppgaver, såklart vanlig vask og rydd (som samboer og jeg er enige om at jeg skal ta det jeg orker av og men at jeg ikke skal stresse med, jeg er tross alt sykmeldt av en grunn (utmattelse i svangerskapet) og så tar han det jeg etterhvert ikke orker...)
Har noen småprosjekter som å sette inn resten av bildene jeg har, 6-7 filmer, før det nærmer seg termin altfor mye, blir nok av bilder og sette inn da tenker jeg...
Men jeg begynner å klø i fingrene etter å tukle litt med dette baby-tøyet,
Jeg er 28+4, men det er kanskje tidlig å begynne å vaske babytøy, eller hva syntes dere?
Uansett skal alt være klart når jeg går ut i permisjon, for dersom det skulle skje at nurket kommer fær termin, vil jeg at alt av klær skal være ferdigvasket og slikt.....
Skal hvertfall vaske med parfymefri vaskemiddel, Neutrogena kanskje?
Isåfall skyllemiddel, hva sier dere om det, kanksje greit hvis jeg bruker av samme serien?
Savanna 28+4
Tidl. bruker
28-08-2002, 13:01
Jeg vasket baby klærne ca 2 mnd før lillingen kom.
Klærne ble tørket ute sån at det var,ordentlig god lukt av dem.
kanskje jeg skal tenke på å ta det en dag med skikkelig finvær, selv om det er mer enn 2 mnd til termin (det er litt over 2,5 mnd)
Godt å få skikkelig godlukt *s* i klærne, også nå som det ikke er fullt av pollen i lufta også! *s*
:klapp:
Savanna 28+4
Jeg lever litt etter mottoet: bedre med for tidlig en for sent.
Og med det mener jeg at du kan faktisk godt begynne å vaske litt nå.
Tenk om den lille bestemmer seg for å komme litt før, eller rett og slett at du ikke orker så mye på slutten.
Og så har jeg funnet ut at det tar litt tid å vaske baby-tøyet, for man skal jo vaske andre klær også.
Så begynn når du ønsker det du.... Det er jo så koselig å komme igang med det. Blir litt mer virkelighetsnært da synes jeg.
31+4/30+1 UL
Stakkers deg hvis du skal ha alt klart til du går ut i permisjon. Skal du gå i 3 uker uten å ha noe å pusle med? Det er kjempekjedelig. Jeg hadde nesten alt klart før permisjonen min tok til, og jeg angrer så mye for det. Fordi nå har jeg gått å kjedet meg de siste 14 dagene. Tro meg, du kommer bare til å gå å "vente". Dette var bare et råd.
Hilsen Miro:) T-4 og T+1 (UL)
Grunnen til at jeg vil ha alt klart til permisjonen minst, er at jeg er usikker på termin, UL termin er 19.11.02 mens, menstermin er 1.11.02, og termin kontrollerende lege antok ut ifra sin ultralyd(mindre apparat) var 8/9.11.02
Ellers vil det nok være husarbeid nok jeg kan gjøre, og jeg kan se filmer, egenpleie for huden min kan gjøres, jeg kan lese bøker,
De siste tre ukene skal jeg slappe av jeg..... sitte på interett og se hvordan det går med alle her inne og... *s*
Jeg skal satse på å hvile så mye som mulig slik at jeg ikke er sliten til fødselen jeg!
*s*
Begynner vask av babytøy og slikt imorgen eller iløpet av helgen tenker jeg, og babyseng skal jeg montere sammen nå! *s*
Savanna 28+5
Er vel bare å begynne om du verker sånn
jeg bruker mykningsmiddel uten parfyme.. er ikke så hysterisk av meg og regner med at det går HELT fint :)
Klem
Vimsen T-4
Her i går'n er klær, babyhåndkler, segngetøy osv, vasket, tørket i friluft og lagt pent på plass i stellekommoden. Motto er:bedre føre var...............
Pluss at jeg syns det er koselig å pusle nå når jeg orker og heller som du selv sier slappe av mot slutten;)
Vask og kos deg!!!!!!
:vink: Noni og :baby: Bitteliten (28+6)
Sto senest i går ettermiddag å strøk noen små søte klær etter storebroren:gladtrist
Noen vil sikkert lure på hvorfor jeg gidder å stryke tøyet, men sånn er jeg da..... gjorde det til storebroren sin ankomst også.
Synes det er litt moro å ha det pent og ryddig med tellekanter når babyen kommer.
Kommer ikke til å gjøre det senere vet jeg;) Da er det nok å henge fingrene i :lol:
begynte å vaske kluter, hådklær, helsetepper ol.i uke 27-28 tror jeg, tok det etterhvert som det ble kjøpt inn.
Nå er alle bodyer og strømpebukser og deresser etc vasket og strøket og ligger i komoden:D
Den siste tiden før fødselen skal jeg bruke til å pleie meg selv og ha litt ekstra tid og tålmodighet med sønnen min på 4 år;)
:findag:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.