Vis full versjon : Dere som har hatt blødninger
Hvordan har blødningene vært, og hvordan har det gått?
Har det vært noen sammenheng med feks rent tynnt blod og SA, eller bare blodtilblandet slim og SA?
Hvor mye har dere blødd?
Da jeg mistet var det styrtblødning. MYE blod. Det var som en veldig sterk mensblødning. Den varte i flere dager. Jeg hadde i tillegg sterke magesmerter.
Jeg har hatt SA to ganger. De gangenestartet blødningene relativt rolig (jeg hadde altså et håp at det var en av de uskyldige blødningene som "alle" har), men jeg begynte å blø mer etter noen timer (3-5t), og da har jeg skjønt hvor det bar. Sammen med blod fulgte også sterke menssmerter.
I mitt første svangerskap (10 år siden) hadde jeg blødninger ved to anledninger. De var av den uskyldige sorten. Jeg blødde relativt lite, men måtte bruke truseinnlegg. Blødningene varte 1-2 dager.
Amarti76
03-06-2006, 10:06
Jeg har hatt en SA og det skjedde faktisk denne uken... På onsdag kom det noen mørk brune flekker i trusa og jeg begynte å få litt menssmerter. Dette fortsatte torsdag. Så kom det friskt blod torsdag ettermiddag, som varte ut kvelden, ikke mye men brukte truseinnlegg. Menssmerter, men ikke veldig sterke. Fredag morgen var jeg hos gynekolog. Da var det kun rester igjen av fostersekken. Fortsatt litt brun spotting og litt menssmerter. Idag er det ikke noe mer brun utflod, men litt menssmerter. Tror ikke jeg kommer til å være "høy i hatten" dersom lignende blødninger kommer igjen en annen gang:skummelt:
Så skummelt! (og så leit Amarti76 :klemme: )
Det er altså ikke mulig å skille mellom fatal og uskyldig blødning...
Må de ha ultrlayd for å sjekke?
Jeg har hatt uskyldige blødninger flere ganger tidlig i dette svangerskapet.
Det har vært rødt, friskt blod og har vart ca 1 dag (noen ganger mindre). Har vært slik at jeg måtte bruke truseinnlegg (og bind) men mesteparten kom på do...
Legen min ville ikke undersøke blødningene i det hele tatt når jeg oppsøkte henne, hun sa at det var helt vanlig så lenge jeg ikke hadde smerter.
Jeg gikk selv til gyn og fikk UL 9+6 og alt så fint ut. Han mente at blødningene kom fra livmorhalsen men han var ikke helt sikkert.
Siste blødningen jeg hadde var i uke 15 eller 16 men da også bare på papiret etter dobesøk...
Jeg har hatt uskyldige blødninger flere ganger tidlig i dette svangerskapet.
Det har vært rødt, friskt blod og har vart ca 1 dag (noen ganger mindre). Har vært slik at jeg måtte bruke truseinnlegg (og bind) men mesteparten kom på do...
Slik har det vært hos meg også. Jeg har hatt blødninger både med og uten mens-smerter. Legen sendte meg til Ultralyd de gangene det skjedde før jeg kunne kjenne liv. Siste gang jeg blødde er 2 måneder siden nå. Da hadde jeg den største blødningen samt store mens-smerter. Men det gikk bra den gangen og.
Legene har ikke klart å se hvor blødningene stammer fra.
Må de ha ultrlayd for å sjekke?
Nei, det vil jeg faktisk si... det er ikke mulig å si noe sikkert før man har vært på UL. Jeg har hatt to svangerskap med blødninger, mye var likt, bare det ene blir det barn ut av.
Slik er det desverre, men det er viktig å vite at det er håp selv om man blør ganske mye, og selv om blødningene kan ligne på andre blødninger hvor det tidligere har gått galt.
Begge mine aborter (1 SA og 1 MA) har startet veldig uskyldig. Brun utflod i flere dager. Så litt blod... Det har vært helt umulig å vite om dette har vært uskyldige bødninger eller ikke. Man bør kontakte lege hvid man er bekymret!
Turbomamma
03-06-2006, 16:03
Nei, det vil jeg faktisk si... det er ikke mulig å si noe sikkert før man har vært på UL. Jeg har hatt to svangerskap med blødninger, mye var likt, bare det ene blir det barn ut av.
Slik er det desverre, men det er viktig å vite at det er håp selv om man blør ganske mye, og selv om blødningene kan ligne på andre blødninger hvor det tidligere har gått galt.
Akkurat det som Mira79 sier, kan jeg skrive under på! En riktig ting kan ikke sies for ofte - man kan ikke si utfra blødningen om spiren lever eller ei! Ser av og til at noen roer ned andre med at den er bare en sånn eller sånn blødning, så da er det ikke farlig. Det kan man faktisk ikke påstå.
Amarti76
03-06-2006, 18:55
Så skummelt! (og så leit Amarti76 :klemme: )
Takk for omtanken, Lana. Det som er det utrolige oppi det hele er at gynekologen oppdaget et annet foster der inne som er friskt og hvor hjertet slo. Jeg var m.a.o. gravid med tvillinger!! Veldig merkelig opplevelse, men ble selvfølgelig overlykkelig at løpet ikke var kjørt:jupp:
Må de ha ultrlayd for å sjekke? Ja, det var sånn gynekologen fant ut at jeg hadde abortert.
zmurfette
05-06-2006, 19:19
Jeg har hatt tre MA, men har aldri hatt en "skummel" blødning - kun litt brunaktig spotting. Jeg tilhører derfor de som er "allergiske" mot blødning under svangerskap og anbefaler folk jeg kjenner å ta kontakt med lege med en gang de har en blødning - uansett farge på og mengde blod.
Tenker som så at det er bedre å bry legen en gang for mye enn en gang for lite...
Hadde normal mensblødning, men det gikk bra :-)
Har hatt to SA hvor jeg spottet i en uke hver gang foer jeg begynte aa bloe. Denne gangen har jeg spottet i to uker i strekk, men jeg har naa sett den lille, og baade sett og hoert hjertelyd, saa naa haaper jeg det gaar bra.
Spottingen som endte i SA har vaert prikk lik den jeg har hatt denne gangen.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.