Vis full versjon : Røykeslutte kurs !
Hallo.
Begynte på røykeslutte kurs mandag 20.januar. Klarer ikke å slutte alene så jeg bestemte meg for å begynne på kurs.
Røyker mellom 5-7 om dagen, en egoist føler jeg meg...men det holder ikke for å klare å slutte.
Har begynt å føre røykelogg, byttet merke til et mildere, regelrett har begynt nedtrapping før total røykekutt blir 2.februar.
Dette er noe jeg vil anbefale alle som sliter, det er verdt å prøve.
Ring røyketelefonen og de vil gi deg nummer til dem som holder kurs i ditt nærmiljø.
Skremselspropagandaen som har pågått siden nyttår har skremt meg ihvertfall.
Håper mange vil prøve det samme som meg.
:D
Bluelady
23-01-2003, 13:30
Hei
Jeg har aldri gått på disse røykesluttkursene, men jeg klarte å slutte med samme metode som de bruker der. Tok min siste sigarett den 12. mai -02. Når nurket kommer kan jeg snart feire 1-årsjubileum som ikke-røyker :D
Lykke til med røykeslutten
Disse røykesluttkursene gjør underverker!!! Jeg røyket som en svamp (20 - 30 om dagen) i 15 år. Jeg forsøkte å slutte mange ganger på egenhånd, men sprakk som regel etter bare et par dager.
Da bedriftshelsetjenesten på jobben arrangerte anti-røykekurs høsten 2001 var jeg førstemann som meldte meg på. Jeg var egentlig ikke så veldig motivert, men da kurset kom i gang ble det tent en skikkelig gnist. Søndag 17. september skulle vi alle ta vår siste røyk, og kurset gikk i tre uker etter D-dagen. Fordi vi var mange på kurset, og fordi jeg ikke hadde lyst til å være den som sprakk, så ble det et mål i seg selv å holde opp i hele kursperioden. Når denne da var over, så ville det være kjempedumt å begynne på'n igjen. Resultatet er: 1 år og 4 mnd uten røyk!!!!!!!!!
Under kurset la jeg tilside penger hver eneste dag. Disse lovte jeg mannen min at vi skulle bruke på en "kjæresteweekend" i Oslo. Etter bare 6 måneder hadde jeg spart nok penger til at vi bodde på et fint hotell fra fredag til søndag, spiste middag på Bagatelle lørdag kveld, og skikkelig middag fredag og søndag. I tillegg hadde jeg nok penger til at jeg kunne spandere noen fine klær både på mannen min og meg.
Jeg må også her nevne at mannen min var en fantastisk støtte! Det klages over hvor humørsyk man er som gravid, men det er ikke noe i forhold til hvordan man er når man skal slutte å røyke!!!!
Lykke til til alle dere som forsøker å slutte - det er faktisk mulig! Og hvis dere klarer det, så vil dere aldri angre. Noe av det beste med å være røykfri er å slippe stresset med å tenke på "når får jeg den neste røyken"? Eksempel på en flytur: 2 røyk på perrongen på vei til Flytoget. Skynde seg å sjekke inn - løpe til nærmeste røykesone på flyplassen. Sitte her å nirøyke til like før flyet går. Være førstemann av flyet, og løpe ut for å rekke en røyk før flybussen går, og skynde seg å tenne opp en røyk med en gang en hopper av flybussen.
Dette ble visst VELDIG langt!
Cya
Takk for støtten, den trenger jeg....synes det er beintøft. Har blitt veldig deprimert og sint i nedtrappings perioden...lurer på hvordan det skal gå når jeg slutter til søndagen.:( :klapp: :klapp:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.