Vis full versjon : Halsbrann
Jeg lurer på om det finnes et annet middel mot halsbrann enn Gavicon???
Jeg blir regelrett kvalm av de tyggetablettene som skal hjelpe mot halsbrann.
Helst vil jeg ta en tablett som skal svelges, og ikke tygges.
Meningen er vel at ikke man skal kaste opp middlet, men at det heller skal være der nede i magen og hindre halsbrann.
For jeg våkna i natt med den halsbrannen og jeg hadde ingenting til å hjelpe meg med.
Noen som vet noe om det da?
Har du forsøkt flytende Gaviscon? Smaker pyton den også, men er mye bedre enn tablettene.
Jeg tygger Novalucid og det smaker helt greit!! :)
jannicke
04-06-2006, 20:56
Ja det fins tabletter som smaker mint.. smaker tusen ganger bedre en gaviskon. Var livredder i slutten sist for meg. Da tror jeg ikke jeg hadde greid meg uten. Men gaviskon fikk jeg bare ikke i meg. Det smaker jo helt grusomt.
Aflurax er også en tyggetablett, men de smaker ikke stygt!
Du må nesten bare prøve deg fram til du finner noe som fungerer. Det er en del midler mot halsbrann. Noen fungerer bedre enn andre. Jeg endte til slutt opp med Link-tabletter. Brukte også litt Gaviscon og Aflurax. (Jeg syntes alle var helt ok å bruke da)
...og om du eller noen du kjenner skal til England med det første så kan du kjøpe Gaviscon tyggetabletter der, smaker helt annerledes og mye bedre enn de du får tak i i Norge.
Det sies også at Lovehearts har samme effekt som Gaviscon tyggetabletter, men det funker ikke på meg. Men klart, det er jo verdt et forsøk!
solstrålen
04-06-2006, 21:16
Link med jordbærsmak brukte jeg hele forrige svangerskap, og den ambefales! God var den og....:rødme:
jannicke
04-06-2006, 21:46
Link var det jeg spiste også ja :jupp: Smaker ikke så ille de altså.
Jeg er storforbruker av Aflurax.
De smaker mint.
tittentei
05-06-2006, 21:55
Jeg bruker Novalucid, det eneste som funker for meg:jupp:
Gullveig
05-06-2006, 22:35
Rå gulrøtter er det eneste som virker for meg. Tar med meg et par når jeg legger meg om kvelden. Tygger dem i meg etterhver som halsbrannen melder seg (det gjør den hver kveld/natt). Fungerer utmerket :)
nattlyset
05-06-2006, 23:15
Jeg drikker melk eller samarin og evt tygger jeg noen lovehearts. Funker ganske bra på meg, men så er ikke jeg så ille plaget med halsbrann heller da!
Titralac! :)
De kan tygges eller svelges, og kjøpes på apoteket.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.