Vis full versjon : Noen som er sterkt plaget med halsbrann?
Halsbrannplagene er blitt så store at jeg nå bare kan sove sittende, må unngå å spise og drikke de siste 3-4 timene før jeg legger meg, ellers våkner jeg kvalm og med ganske store smerter flere ganger om natten. Reseptfrie midler (Gaviscon, Link, Aflurax) er brukt og har ingen effekt lenger, kjerringrådene har aldri hjulpet.
Noen som vet om legene sitter på reseptpliktige midler som de kan skrive ut? Har legetime neste uke, men hvis det finnes noe "nytt" jeg kan prøve bestiller jeg time før, nemlig.
Huff. Det hørtes vondt ut. For meg var redningen til slutt de aller sterkeste Link-tablettene. Spiste de som pastiller den siste tiden. Håper du finner noe som hjelper deg.
Bruker du flytende Gaviscon eller tabletter? Jeg syns den flytende virker mye bedre enn tablettene.
Har dessverre ikke peiling på om legene kan skrive ut reseptbelagte midler som virker bedre... Det beste er nok å ringe legekontoret og spørre.
Tidl. bruker
07-06-2006, 11:07
JA, legen kan skrive ut reseptbelagt halsbrann medisin til deg...
Då eg gjekk med nr.2 fekk eg nokre tabletter. Synest å huske dei heitte Titralac (?).
Takk for svar, da skal jeg spørre legen! Brukte flytende gaviscon, men til slutt måtte jeg ta så store mengder for at jeg merket noen virkning at jeg sluttet å bruke det.
JA, legen kan skrive ut reseptbelagt halsbrann medisin til deg...
Då eg gjekk med nr.2 fekk eg nokre tabletter. Synest å huske dei heitte Titralac (?).
Titralac får man da uten resept på apoteket? Men mulig det finnes en annen og sterkere type man må ha respept på.. :vetikke:
Gullveig
11-06-2006, 15:58
Jeg har også prøvd alt jeg kan oppdrive at tabletter og flytende i forhold til halsbrann. Plages veldig med halsbrann jeg også. Gaviscon og alt det der funker ikke lenger. Det eneste som fungerer nå er faktisk rå gulrot. Jeg tar med meg en par-tre gulrøtter når jeg legger meg, straks jeg kjenner at halsbrannene begynner å komme knasker jeg i meg en gulrot. Det har lindrende effekt i allefall hos meg. Sover da 3 - 5 timer før jeg må knaske i meg en ny. Og JA, jeg klarer å LIGGE og sove :) :)
Tusen takk Gullveig, det skal jeg jammen prøve i dag!
Vil bare si at jeg føler med deg!
Hadde det slik i begge de forrige svangerskapene.. satt og sov/satt og grein for at jeg ikke fikk sove.. var helt grusomt! Ingenting hjalp, hverken medisiner eller kjerringråd.. jeg spiste aldri etter klokken 6 på kvelden, hadde 4 puter i ryggen så jeg kunne sitte godt i sengen.. men endte de fleste nettene med å stå opp og sitte i stresslessen og se film til ejg sovnet der.
Det har vært min værste plage i begge svangerskapene, den overgikk bekkenløsning på krykker tom.
Nå har jeg vært heldig og har ikke antydning til halsbrann *bank i bordet*
Men jeg har utrolig med sympati for deg... det er ikke så lett.
Eneste trøsten jeg kan gi deg er at minuttet etter at babyen er født, så forsvinner halsbrannen... var som å slukke en brann hos meg :jupp: :D
I siste svangerskap fikk jeg råd av legen om å bruke Pepciduo når det ble helt for ille. De hjalp utrolig bra!
tittentei
15-06-2006, 21:57
Er det noe jeg glad for nå, er det at jeg er kvitt halsbrannen. Det var rett og slett helt gyselig. I forrige svangerskap hadde jeg også problemer, men da hjalp rådet om å tygge "Lovehearts". Det har ikke hjulpet denne gangen. Fikk råd av jordmor om å prøve Novalucid, det har hjulpet litt. Ellers hjelper det naturligvis holde seg unna mat som lettere gir halsbrann;)
Dersom du tar Titralac, må du være forsiktig med å drikke for mye melk
Tidl. bruker
17-06-2006, 11:26
Det er masse mat man kan styre unna for å redusere "halsbrannanfallene"
Sterk mat, løk, mat som gir luft og gasser i magen etc. :=)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.