PDA

Vis full versjon : spontan abort..

pepsi max
06-06-2006, 21:16
dere som har opplev dette, hvordan var det?
hvor var det vondt? hvor lenge var det vondt? osv.

setter stor pris på om dere vil dele det med meg :jupp:

på forhånd takk :)

Iben005
06-06-2006, 21:29
Første gangen jeg mista var det masse blod og klumper men jeg hadde ikke så vondt. Begynte først å blø litt, så stoppa det igjen. Neste dag kom det masse. Blødde litt under en uke.

Andre gangen begynte jeg å blø litt og hadde kjemepvondt i hele magen. Blødde litt gjennom hele natten og hadde store smerter. Dro på sykehuset dagen etterpå og tok innvendig UL der legen kunne se at fosteret var dødt. Senere på dagen begynte jeg å blø mer og blødde litt under en uke da også.

Var i uke 7 begge gangene.

Håper det går bra denne gangen. Er du redd for at du har mista?

MøreMia
06-06-2006, 21:30
Jeg har mistet engang i uke 8. Ikke vondt, kun litt blod. Måtte få piller for å få livmora til å trekke seg godt nok sammen for å kvitte seg med alt.
Tror det er mer vanlig å få skikkelige menssmerter og en blødning som kan vare etpar uker.

Linken
06-06-2006, 21:31
Hei!
Min SA begynte med lysebrun utflod i noen dager (uke 6). Etterhvert ble utfloden mørkere og jeg begynte å blø litt. Blødningen ble merkbart værre med klomper som vedvarte i ca. 8 dager. Jeg hadde faktisk ikke vondt i det hele tatt. Det var bare ekkelt og jeg følte meg skitten!
Min MA startet på samme måte, med lysebrun utflod i flere dager (uke 8+6). Fikk beskjed av legen om å ikke være bekymret. Etter ca. 4 uker (uke 12+2) begynte jeg å spotte igjen. Da sa jeg til legen at jeg ville ha en UL. Hjertet hadde sluttet å slå første gang jeg spottet.

Håper dette bare var et "teoretisk" spørsmål, og at du ikke er bekymret for ditt eget svangerskap...
Lykke til!
:klemme:

pepsi max
06-06-2006, 21:45
er ikke sikker på va det var det jeg hadde i dag..

jeg våknet etter en ettermiddagslur med kraftige smerter ved/over livmoren(lignet litt magesmerter sånn man får når man er dårlig i magen men mye vondere).. greide nesten ikke gjøre noe og holdt på å kastet opp av smerte.
så jeg gikk ned på do for å "legge en kabel" (sorry detaljen):rødme: hehe.. ble sittende en stund å vri meg av smerte og bestemte meg for å gå opp å legge meg igjen. men det greide jeg ikke for det var så vondt! jeg begynte å gå fram og tilbake og tilslutt la jeg meg ned på sengen og kjære strøk meg over der jeg hadde vondt, og endelig begynte det å gå over..
kan jeg ha reagert på noe jeg har spist(har spist en dårlig stekt grandiosa)? luft i magen? eller kan d være en SA?

synes det ligner min reaksjon på paprika og hvitløk, for da blir jeg skikkelig dårlig (men har enda ikke vært så dårlig).. synes det er greit å spørre dere som kanskje har vært borti det selv i stedet for å ringe å plage legen..

gir dere maaaaaange :klemme: for svar.. thanks a lot! :)

fr0ken
07-06-2006, 00:28
er ikke sikker på va det var det jeg hadde i dag..

jeg våknet etter en ettermiddagslur med kraftige smerter ved/over livmoren(lignet litt magesmerter sånn man får når man er dårlig i magen men mye vondere).. greide nesten ikke gjøre noe og holdt på å kastet opp av smerte.
så jeg gikk ned på do for å "legge en kabel" (sorry detaljen):rødme: hehe.. ble sittende en stund å vri meg av smerte og bestemte meg for å gå opp å legge meg igjen. men det greide jeg ikke for det var så vondt! jeg begynte å gå fram og tilbake og tilslutt la jeg meg ned på sengen og kjære strøk meg over der jeg hadde vondt, og endelig begynte det å gå over..
kan jeg ha reagert på noe jeg har spist(har spist en dårlig stekt grandiosa)? luft i magen? eller kan d være en SA?

synes det ligner min reaksjon på paprika og hvitløk, for da blir jeg skikkelig dårlig (men har enda ikke vært så dårlig).. synes det er greit å spørre dere som kanskje har vært borti det selv i stedet for å ringe å plage legen..

gir dere maaaaaange :klemme: for svar.. thanks a lot! :)

jeg synes dette høres ut som luftsmerter....jeg kan ha det sånn når jeg får skikkelig luft i magen....kommer ingenting ut, men oppblåst mage liksom.Det gir veldig vonde smerter under magen.

pepsi max
07-06-2006, 16:52
det var godt å høre :)

Idefix72
08-06-2006, 15:37
Jeg har også vært plaget med smerter i magen den uken jeg har vært gravid og visst om det..... (Det er visst ikke vanlig med plager så tidlig, men, men...) Etter å ha blitt undersøkt både på legevaktetn og på KK på Haukeland på lørdag kveld fant de ut at jeg hadde en kraftig urinveisinfeksjon, selv om det ikke sved når jeg jeg tisset, pga hvite blodlegemer i urinen. Det var VANVITTIG vondt. Jeg våknet om natten og trodde jeg spontanaborterte. Jeg fikk pencelin, og nå er det gått over.

Jeg har fremdeles ganske vondt. Det skylles store cyster som vokser på begge eggstokkene. Nå er de 6 cm store. Det kjennes ut som kraftige menssmerter. Det er ikke noe å gjøre med, men det er iallfall betryggende å vite hva det skyldes, at det er ufarlig for fosteret, og at jeg kommer til å få kontroll hos gyn 1 gang i uken fremover.

Det jeg vi frem til er at vondter kan komme av veldig mye forskjellig, både alvorlige og ufarlige ting. Hvis det fortsetter bør du ta kontakt med legen din og finne ut hva det er i ditt tilfelle.

Lykke til!
http://www.snartmamma.com/plassen/images/icons/blunk.gif Idefix

clavie
15-06-2006, 16:02
Fikk smerter som kom og gikk, og var veeldig vonde når det var værst.. Blødde bare en dag, men det var visst nok!