Vis full versjon : Noen som har opplevd dette??
Amarti76
07-06-2006, 17:25
Var hos gynekolog idag og han klarte ikke se annet enn en fostersekk...:skummelt:Han sa at selve fosteret/embryoet kunne ligge litt rart til og at alt kunne være bra, men han syns det var litt rart. Jeg tok blodprøver og skal ta nye blodprøver på fredag morgen, for å se om HCG-nivået har økt eller sunket. Han ba meg ikke bekymre meg, men det er lettere sagt enn gjort!:trist2: Jeg tror selvfølgelig det værste og er sønderknust. Orket ikke dra tilbake på jobb... Og hvordan skal jeg holde ut i 2 dager uten å vite!!?:stønn:
Er det noen som har opplevd det samme, men så har alt likevel vært bra? Vil selvfølgelig håpe og tro, men blir jo bare enda værre for meg selv... Har jeg et lite halmstrå å henge meg i?
Setter pris på svar!
silkepels
07-06-2006, 17:38
så han ikke noen plommesekk heller?
Amarti76
07-06-2006, 17:48
så han ikke noen plommesekk heller?
Nei, kun fostersekken. Han prøvde ikke veldig lenge, for han sa at det kan irritere. Jeg var til undersøkelse hos en annen gynekolog forrige fredag fordi jeg torsdag fikk en blødning. Da viste det seg at jeg aborterte et foster, men så oppdaget hun et annet, helt fint foster hvor både vi kunne se hjertet slå. Syns det er så rart at ting har forandret seg så fort... Spurte gynekologen min idag om jeg i tilfelle ikke burde kjent smerter samt blødning. Dersom det evt er en MA, så trenger man ikke merke noe før flere uker senere...
Strwberri
07-06-2006, 17:50
Uff, håper alt er iorden :stakar:
silkepels
07-06-2006, 17:53
ok, hvis du så foster og hjerte på fredag, da var du vel 6+2, så er nok alt i orden. :)
Amarti76
07-06-2006, 17:55
ok, hvis du så foster og hjerte på fredag, da var du vel 6+2, så er nok alt i orden. :)
Tror du det?? Syns det er så rart at det plutselig ikke var noe der...
silkepels
07-06-2006, 18:03
da jeg var 6+4 målte fosteret 6,8 mm, og det er jo veldig lite. under 1 cm. hvis det har dødd, tar det ikke lang tid før det skrumper, men jeg tror ikke det har skjedd med deg. synes gynekologen var teit som ikke gadd å lete litt mer når det gjaldt dette. har jo hørt om jenter som har vært til ul i 30 minutter liksom.
alt er nok i orden, men jeg skjønner dessverre veldig godt hvordan du har det.
Amarti76
07-06-2006, 18:11
Takk for svar, Silkepels:klemme: Jeg håper selvfølgelig du har rett, men tør ikke håpe.
Noen andre som har hørt om eller opplevd noe lignende?
Tidl. bruker
07-06-2006, 18:11
Jeg vet ikke så mye om dette jeg,ville bare gi deg en klem.håper alt går bra amarti!:comfort: hilsen vikki
silkepels
07-06-2006, 18:19
amarti, uansett hva som skjer, er det "bra" (i den forstand slikt kan kalles bra.....) at du finner det ut såpass tidlig. det er helt grusomt å tro man er gravid i ukesvis, også var det bare tomt der.
:kryss: for deg at alt er helt ok :)
Hvordan går det med deg?
:klem:
Her er vi faktisk ganske mange som har opplevd dette med tom foster pose.. Men ulikt resultat desverre.
Men jeg er nok en av de heldige:elsker:
Jeg blødde/spotta i 4 uker, fra 4-8 uke. tok i hvertfall 5 ul fra uke 4-8 hvor de først ikke så noe, neste gang så de en fosterpose uten foster så var det plutselig en liten kime der:jippi: Vi så lille Even for første gang når han var 2mm stor. Så det er mulig at de har sett feil. Muligheten for at det kan være et foster til er jo også tilstede!!!:jupp:
Amarti76
12-06-2006, 09:15
Hvordan går det med deg?
:klem:
Jo, takk det går veldig bra!:jupp: Jeg tok blodprøve forrige onsdag og fredag morgen. De sa at hvis jeg ringte en gang ml kl 14 og 16 på fredag så ville jeg kunne få svar på prøvene. Gjett om jeg var spent og nervøs!! Ringte først kl 14, da var de ikke klare. Hun ba meg ringe igjen kl 15. Da var prøvene klare.... HCG-verdiene var onsdag 66.000 mens de var 71.000 på fredag! Jeg ble kjempelettet!! Det var ikke legen min jeg snakket med, men en laboratorielege. Han sa at dette så positivt ut og at jeg kunne slappe av i helgen. Dersom fosteret var dødt, så ville verdiene halvert seg pr døgn. Det gjorde de ikke og dermed så må det jo være noe der!!!:jippi: Puh, jeg var så utrolig glad og lettet!!
Snakket nettopp med gynekologen min. Han sa at dette så bra ut. Siden det er så tidlig enda, så kan det være vanskelig å se noe på ultralyd, sa han. Jo, tenkte jeg, men hvorfor kunne gynekologen på Volvat inkl meg se spiren i uke 7 krystallklart og hjertet som slo?? Utstyret hans er ikke det beste, tror jeg, men ok. I tillegg er han veldig upersonlig, syns jeg. Tror jeg kanskje skal bytte lege:gruble:
Uansett så skal jeg ta en ny blodprøve onsdag for å se at HCG-verdien stiger som den skal. Ser virkelig frem til jeg har kommet til uke 12!
Tusen takk for alle svar! Dere er gode!
Så bra!!! :jippi: Det var gode nyheter, må jeg si! ;)
Vi krysser fingrene for deg!!! :)
godt å høre:) lykke til:)
Så flott:jippi:
Håper verdiene fortsetter å stige!
Amarti76
15-06-2006, 20:31
Tok blodprøve igjen igår og HCG-verdiene hadde økt fra 71000 forrige fredag til 94000!!:jippi: Puh, enda et steg i riktig retning! Det har vært så mye opp og ned disse ukene så klarer ikke helt slappe av og tro at alt er bra enda, men kan vel senke skuldrene litt nå, vel:værsågod: ? Gynekologen min sa at jeg vil bli kalt inn til en grundig undersøkelse om ca en mnd, dvs da er jeg i uke 12. Det er bra jeg har ferie de to neste ukene. Satser på at tiden går fort og at jeg ikke får tid til å bekymre meg sånn!!
Ønsker alle andre her inne lykke til videre!!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.